treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
ikona Sobór Archaniołów z wizerunkiem Chrystusa Emmanuela w medalionie podtrzymywanym przez Archaniołów Michała i Gabriela, we wspólnej adoracji z innymi Archaniołami i Mocami Niebiańskimi.

Sobór Archaniołów [Sobór Archanioła Michała]

Ikona

nieznany

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Obraz

Martwy język

obraz

Krygier, Monika

2002

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Non vedo perche... - ujęcie z przodu; Obraz na szarym płótnie, bez ram, z drewnianymi listewkami w górnej i dolnej części. Praca kompozycyjnie podzielon na pół: w lewej części na szaro-brązowym płótnie szablonowy tekst drukowanymi literami w odcieniach szarości wypisany ciągiem, drugą połowę zajmuje biało-czarna mapa geograficzna z wypisanymi róznymi kontynentami, krajami oraz miastami. Pomiędzy mapą a tekstem namalowana czarną smolistą substancją połowa figury smukłej wazy.

Non vedo perche... (I do not see why...) | Nie wiem dlaczego ....

Tarshito

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Sfinks ma postać istoty o ciele lwicy oraz piersi i głowie kobiety. Ciało ma skierowane w lewo, a głowę odchyloną do tyłu i lekko w prawo. Na grzbiecie sfinksa siedzi postać putta, siedząca okrakiem przodem do widza. Twarz ma skierowaną w lewo. W swoich dłoniach trzyma girlandę kwiatów opadającą na jego prawą nogę i na grzbiet sfinksa. W tle widoczne parkowe drzewa.

Putto na Sfinksie

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Sfinks ma postać istoty o ciele lwicy oraz piersi i głowie kobiety. Ciało ma skierowane w prawo, a głowę lekko w lewo. Na grzbiecie sfinksa siedzi postać putta, skierowana w prawo i odchylona lekko do tyłu. Obie nogi ma przerzucone w lewą stronę. W swojej prawej dłoni trzyma girlandę kwiatów opadającą na jego nogi oraz na grzbiet sfinksa. W tle widoczne parkowe drzewa.

Putto na Sfinksie

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Imago Pietatis

Cima da Conegliano Giovanni Battista

XV/XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Fotel L.XVI

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Zegar stojący prostopadłościenny z uchwytem u góry. Zdobiony jest nakładanymi motywami roślinnymi, wsparty na czterech nóżkach w kształcie wazonów. Tarcza biała z czarnymi wskazówkami i cyframi.

Zegar empire

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/Mal/550/ML - Ikona przedstawia grupę Deesis: tronującego Chrystusa, Maryję i Jana Chrzciciela po bokach (trimorfion), której towarzyszy dwóch aniołów i serafin. Chrystus jest ukazany frontalnie, siedzi na tle udrapowanej tkaniny imitującej tron; prawą dłoń wznosi w geście błogosławieństwa, lewą podtrzymuje opartą na kolanach księgę otwartą na słowach z Ewangelii św. Łukasza (Łk 21, 32-33), pisanych cyrylicą

Deesis

nieznany

1770 — 1830

Muzeum Narodowe w Lublinie

AV. Półpostać króla w koronie, z mieczem w dłoni zwrócona w lewo. Z prawej, za głową władcy litera Z (lub odwrócona N), nad która krzyżyk.

RV. Brama o trzech wieżach z kulistymi kopułami, kulki po bokach.

Denar królewski Bolesława Śmiałego

Bolesław II Śmiały, król Polski

1076 — 1079

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie łąka z dwoma stogami siana. Obok nich pasą się dwie krowy, jedna biało-brązowa, druga biało-czarna. W głębi widoczny dwuspadowy dach chaty. Na nią roztaczają się zielone pola. Na horyzoncie pasmo stożkowych gór i niebo pokryte churami.

Pejzaż podgórski

Kamocki, Stanisław

1901 — 1944

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Chrystus Pantokrator

ikona

1800 — 1820

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Gulden - Ujęcie awersu. Na awersie na długim krzyżu czteropolowa tarcza herbowa. W perełkowym otoku tytulatura.

Gulden

Bogusław X, książę pomorski

1498 — 1499

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Chrystus Pantokrator

ikona

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

drewniana figura - Ujęcie z przodu. Para przodków siedzących obok siebie, ręce przylegające wzdłuż tułowia.

Para przodków

nieznany

między 1901 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 27 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd