treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: symbole władzy

Obiekty

30
figura kultu przodków - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w szarym kamieniu postać mężczyzny w pozycji klęczącej, grającego na bębnie szczelinowym tam-tamie. Widoczne rysy, mikropęknięcia, liczne malutkie otworki, przebarwienia, ślady klejenia oraz ubytek na lewym łokciu.

Grający na tam-tamie

figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

N/8292/ML - AV. W otoku perełkowym korona prosta z 5 perełkami na obręczy. Boczne lilie korony zwieńczone dwiema, a środkowa trzema perełkami. W ujęciu otokowym legenda:
W L A D I S L [A] (I D I G)
Oznaczony nawiasami fragment legendy nieczytelny wskutek niecentrycznego bicia stemplem.

RV. W perełkowym otoku zwrócony w lewo orzeł w koronie z opaskami na skrzydłach. Pomiedzy obwódkami legenda:
o R E G I S  8  P O L 
Dalsza część legendy nieczytelna wskutek niecentrycznego bicia stemplem, względnie wytarcia powierzchni monety.

Denar Władysława Łokietka

Władysław Łokietek, król Polski

1330 — 1333

Muzeum Narodowe w Lublinie

moneta; naśladownictwo solida Anastazjusza - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem cesarza z hełmem ozdobionym diademem na awersie i stojącą uskrzydloną Wiktorią z krzyżem na rewersie.

Naśladownictwo solida Anastazjusza

Teodoryk, król Ostrogotów

471 — 526

Muzeum Narodowe w Szczecinie

N/85/ML - AV. W otoku rycerz stojący na wprost z tarczą w lewej i chorągwią w prawej ręce. Po prawej stronie chorągwi trzy kulki.
RV. W otoku dwaj książęta trzymający jabłko królewskie.

Awers i rewers bite niecentrycznie, wskutek przesunięcia stempla.

Denar Bolesława Kędzierzawego

Bolesław IV Kędzierzawy, książę Polski

1152 — 1157

Muzeum Narodowe w Lublinie

Emaliowana miska z boku, z przedstawieniem lwów na zewnętrznych ściankach.

Miska z przedstawieniem koni i lwów Fo

1368 — 1643

Muzeum Okręgowe w Toruniu

ML/H/723 - Postać młodej kobiety na schodach, na pierwszym planie otwarty grób. Ubrana w królewskie szaty, długi gronostajowy płaszcz, który spływa do grobu, na głowie korona. Przed nią klęczy mężczyzna i unosi na rękach niemowlę, nad którym kobieta wyciąga rękę. Po lewej stronie schodów trzech mężczyzn - to weterani walk o wolność. Po prawej Marszałek Piłsudski trzymający flagę Polski i przyklękający chłopiec, który unosi na poduszcze berło. Za kobietą tron zwieńczony wizerunkiem orzeł z rozpostartymi skrzydłami, za nim pomiędzy kolumnami wizerunek Matki Bożej Częstochowskiej, którą adorują patroni Polski - św. Stanisław i św. Wojciech.

Zmartwychwstanie Polski

Barwicki, Władysław

1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

Topór kamienny - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę; Topór z szerokim, symetrycznie rozszerzonym ostrzem i nieznacznie rozszerzonym obuchem, o prostokątnym przekroju poprzecznym, wykonany z szarego surowca skalnego. Otwór niemal kolisty, cylindryczny. Powierzchnia silnie zerodowana. Drobne uszkodzenie ostrza.

Topór kamienny

nieznany

środkowy neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu z lewej. Rzeźbiona w grafitowym kamieniu postać ludzka - najprawdopodobniej mężczyzny - w pozycji siedzącej. Mężczyzna trzyma w dłoniach bliżej nieokreślony przedmiot o walcowatym kształcie, który od zewnątrz ozdobiono pionowymi nacięciami, a zakończono okrągłym kawałkiem przezroczystego szkła. Całe ciało postaci pokryte zostało licznymi pionowymi, poziomymi i ukośnymi nacięciami. Widoczne rysy, mikropęknięcia, malutkie otworki i przebarwienia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Denar - Ujęcie rewersu. Moneta z popiersiem świętego Jana na rewersie.

Denar

Kazimierz I, książę dymiński

około 1176 — 1180

Muzeum Narodowe w Szczecinie

megafon strajkowy - Ujęcie ze skosu z prawej; Metalowy megafon o stożkowatym kształcie fabrycznie pokryty pomarańczową emalią z plastikową obudową i rączką w tym samym kolorze. Rączka w formie otwartej rurki, która mogła służyć do osadzenia głośnika na maszcie lub trzonku odpowiedniej średnicy. Na wewnętrznym stożku tuby głośnika oznakowanie producenta. Z tyłu czarny kabel z poszarpanym końcem, prawdopodobnie pierwotnie zakończony wtyczką, którą można było podłączyć do mikrofonu.

Megafon strajkowy

Tonsil, Września (1945- )

1982 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/1651/ML - Laska drewniana z jednego kawałka drewna; zachowane naturalne wyżłobienia i pozostałości po konarach, tworzące ozdobne guzy. Główka laski spłaszczona, z wyrzeźbioną antropomorficzną twarzą z zaznaczonymi oczami, nosem i ustami. Koniec laski zwężony, zakończony elementem walcowatym oraz ostro zakończonym wielobokiem. Laska politurowana pierwotnie, następnie malowana na całej powierzchni - pozostałości czarnej farby.

Laska wójtowska

nieznany

1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

Flakon z przedstawieniem dwóch smoków z płonącą perłą

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający koguta i lwa. W górnej części kogut z okazałym ogonem, zwrócony w lewą stronę, stojący na podstawie, z której wyrasta ulistniona gałązka i kwiat. Poniżej lew stojący na podstawie udekorowanej gałązką z liśćmi. Zwierzę z długą grzywą ma łeb odwrócony do tyłu i ogon zawinięty wokół tułowia. Przednie łapy ma ugięte i wysunięte przed siebie.

Forma piernikarska

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Flakon z przedstawieniem dwóch smoków z płonącą perłą

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

scena biblijna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie pionowym, czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru. Arkusz obcięty – ślad odcisku płyty zachowany w górnej, lewej części; liczne przedarcia brzegów, większość podklejona papierem, ubytek lewego dolnego rogu; 
Kompozycja symultanicznie przedstawia wydarzenia związane z ukrzyżowaniem Chrystusa na Golgocie. Na pierwszym planie po lewej odział konnicy rzymskiej z dowódcą i chorążym na czele. Po prawej biodro i noga robotnika uczestniczącego w podnoszeniu krzyża. W głębi słudzy przybijają Chrystusa do leżącego krzyża, a za nimi widoczni dwaj żołnierze rzymscy prowadzący skazanego na miejsce kaźni. Szymon Cyrenejczyk podtrzymuje prawą rękę Chrystusa. W tle widoczna zabudowa Jerozolimy. Pod przedstawieniem po lewej zachowana data wykonania odbitki: Aº 1638, a po prawej fragment dedykacji: D CORNELIO VANDER GEEST VIRORVM OPTIMO [...].

De Kriusoprichting | Podniesienie krzyża

scena biblijna

Rubens, Peter Paul

1638

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Trójnóg z jednym uchem i dwoma uchwytami w kształcie grzybków na kołnierzu.

Naczynie na wino jia

dynastia Shang-In (1600–1028 p.n.e.)

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Stojący ceramiczny koń z łbem zwróconym w lewo. Łeb nieco spuszczony ogon podwiązany.

Figura grobowa konia

618 — 907

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Sfinks ma postać istoty o ciele lwicy oraz piersi i głowie kobiety. Ciało ma skierowane w lewo, a głowę odchyloną do tyłu i lekko w prawo. Na grzbiecie sfinksa siedzi postać putta, siedząca okrakiem przodem do widza. Twarz ma skierowaną w lewo. W swoich dłoniach trzyma girlandę kwiatów opadającą na jego prawą nogę i na grzbiet sfinksa. W tle widoczne parkowe drzewa.

Putto na Sfinksie

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Sfinks ma postać istoty o ciele lwicy oraz piersi i głowie kobiety. Ciało ma skierowane w prawo, a głowę lekko w lewo. Na grzbiecie sfinksa siedzi postać putta, skierowana w prawo i odchylona lekko do tyłu. Obie nogi ma przerzucone w lewą stronę. W swojej prawej dłoni trzyma girlandę kwiatów opadającą na jego nogi oraz na grzbiet sfinksa. W tle widoczne parkowe drzewa.

Putto na Sfinksie

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Lustro wiszące

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Plac Litewski i tak zwany Sobór od strony Krakowskiego Przedmieścia. Na pierwszym planie brukowana ulica z przechodniami i mijającymi się bryczkami. Stangreci w uniformach. Po prawej stronie, za szpalerem drzew widoczna kopuła cerkwi prawosławnej pw. Podwyższenia Krzyża Świętego na placu Litewskim. Obok drewniany parkan osłaniający niewidoczny zza zieleni pomnik Unii Lubelskiej. W lewym dolnym rogu fragment chodnika, słup ogłoszeniowy i stojąca latarnia gazowa z oszklonym kloszem. W tle cień rzucany na ulicę przez dachy budynków. W oddali po prawej stronie kamienice Krakowskiego Przedmieścia. W partii nieba linie kabli.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. W l. g. rogu plama granatowego tuszu.

Plac Litewski i Sobór

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

AV. Półpostać króla w koronie, z mieczem w dłoni zwrócona w lewo. Z prawej, za głową władcy litera Z (lub odwrócona N), nad która krzyżyk.

RV. Brama o trzech wieżach z kulistymi kopułami, kulki po bokach.

Denar królewski Bolesława Śmiałego

Bolesław II Śmiały, król Polski

1076 — 1079

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/2827/ML - AV. W otoku popiersie księcia twarzą wprost z mieczem w prawej, a tarczą w lewej ręce. Nad tarczą litery N C.  Miecz przedziela litery I Z. Na poziomie głowy widocznych pięć perełek.
RV. W otoki popiersie biskupa z odkryta głową twarzą wprost z pastorałem w prawej, a księgę w lewej ręce.

Denar Władysława II

Władysław II Wygnaniec, książę Polski

1140 — 1143

Muzeum Narodowe w Lublinie

broń obuchowa - Ujęcie boku i góry. Topór kamienny obosieczny, tzw. o dwóch ostrzach, labrys lub topór Amazonek, na obu końcach rozszerzony symetrycznie w górę i dół, przy czym koniec ostrzejszy jest słabiej rozchylony, niż druga strona. Otwór do osadzenia trzonka znajduje się około połowy długości korpusu. Przełamany na wysokości otworu i sklejony. Powierzchnia gładzona, nieco zniszczona

Topór kamienny

nieznany

środkowy neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 30 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd