treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
łłok pieczętny - Ujęcie pieczęci; W części centralnej znajduje się orzeł trzymający w szponach pończochę oraz przedmiot będący prawdopodobnie przyrządem służącym do ich produkcji. Pomiędzy poszczególne elementy godła cechowego wpleciono datę roczną, a napis otokowy informuje, że pieczęć należy do cechu pończoszników szczecińskich.

Tłok pieczętny

Cech pończoszników ze Szczecina

1762

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie przodu pieczęci. Okragły tłok pieczętny z brązu z drewniano-rogowym uchwytem oraz rysunkiem herbu Białogardu trzymanym przez dzikich ludzi w polu pieczęci.

Tłok pieczętny

Miasto Gryfice

koniec XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie przodu pieczęci. Okrągły tłok pieczętny z brązu z trzpieniem montarzowym w formie ostrosłupa oraz rysunkiem gryfa na iglicy wieży w polu pieczęci.

Tłok pieczętny

Miasto Grabowo

1856 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie przodu pieczęci. Okrągły tłok pieczętny z brązu z drewnianym uchwytem oraz rysunkiem kroczącego gryfa w polu pieczęci.

Tłok pieczętny

Miasto Białogard

1787

Muzeum Narodowe w Szczecinie

odcisk tłoka pieczętnego - Ujęcie z przodu. Lakowy odcisk pieczęci sekretnej z wizerunkiem herbu Koszalina.

Odcisk tłoka pieczętnego

1801 — 1850

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie pieczęci; Na środku pieczęci umieszczono but do jazdy konnej, na obcasie, z wysoką cholewą i ostrogą, który zajmuje niewielką część pola tłoka. Uwagę zwraca dwugłowy orzeł siedzący na krawędzi cholewy. Kolejnym interesującym motywem na tłoku są gałązki róży będące symbolem cnoty, wdzięku doskonałości i honoru traktować należy jako element uszlachetniający pracę szewców. Kompozycji pieczęci dopełniają stosowne napisy.

Tłok pieczętny

Cech szewców z Białogardu

1799

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie pieczęci; Tłok pieczęci cechu stelmachów i kołodziejów ze Świdwina. W centrum umieszczono wizerunek karety, poniżej położono topór ciesielski. Tłok osadzono w toczonej drewnianej rękojeści, dodatkowo wzmocnionej pierścieniem z poroża.

Tłok pieczętny

Cech stelmachów i kołodziejów ze Świdwina

1773

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łłok pieczętny - ujęcie pieczęci; Pieczęć cechu rzeźników z Gardźca nad Odrą. Na tle skrzyżowanych toporów położono łeb wołu pomiędzy gwiazdkami. Powyżej umieszczono koronę. Godło ujęto w wieniec z gałęzi palmowych.

Tłok pieczętny

Cech rzeźników z Gardźca

1738

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łłok pieczętny - Ujęcie pieczeci;  Konstrukcja godła opiera się na leżącej poziomo miarce prętowej z nałożoną kątownicą, na której oparto ramiona cyrkla. Biegnącą łukowato datę roczną dzieli szczyt cyrkla. Napis w otoku informuje, że pieczęć należy do cechu murarzy z Gryfic.

Tłok pieczętny

Cech murarzy z Gryfic

1769

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 12 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd