treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
obraz - Ujęcie z przodu; Kompozycję wypełniają sylwety postaci nakładających się na siebie, okonturowanych czernią (monotypia). Na tym elementy płaszczyzn barwnych w pionowych ciągach: od lewej fiolet, czerwień, dalej wymiennie odcienie fioletu, różu, zgaszonego szarością brązu.

Wyrazy

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna. Formy uzyskane zdejmowaniem mokrej farby swobodne, nieregularne w układzie, zróżnicowane od szerokich do konturowych. Koloryt od bieli, tonów niebieskich do akcentów żółci i ciepłego brązu.

Zapowiadający nowość

kompozycja abstrakcyjna

Lenica, Alfred

1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - III - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, różowej i czerwonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji pudrowego różu, otoczone jasnofioletowym kołem. Cztery rogi pracy w kolorze czerwieni.

Szalag - III | Wstęga III

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - IV - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, szmaragdowej i zielonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jasnozielonej, otoczone kołem w odcieniu jasno-seledynowym. Cztery rogi pracy w kolorze zielonym.

Szalag - IV | Wstęga IV

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

New York City Crisscross

Mysłowski, Tadeusz

1989

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna układu zgeometryzowanych form. Nad dolną krawędzią czarny trójkąt wpisany w szarą prostokątną płaszczyznę o gruzełkowatej fakturze. Przedłużeniem prostokątnej jest skierowana w górę płaszczyzna łącząca się w środkowej części obrazu z płaszczyzną szarości po lewej stronie. Przy lewej krawędzi obrazu wydłużona forma pionowa zgaszonej bieli przerwana pośrodku płaszczyzną szarości, z wpisaną w szarość kolistą płaszczyzną żółci. Tło układów środkowej części obrazu stanowi wypełniający wysokość trójkąt równoramienny ciepłych zieleni i zgaszonych żółci. Na nim u góry wklejona płaszczyzna papieru zadrukowanego

Kompozycja VIII

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna zbudowana z błękitnych linii na szarym tle. W centrum na osi linie proste i spiralne ciągi tworzą podłużny pionowy prostokąt, od którego rozwijają się w prawie symetryczną dekoracyjną kompozycję - z nad prostokąta rozchodzą się girlandy i faliste linie, poniżej i po bokach rzedną tworząc wielkie nieregularne owale i koła.

Pałac deszczu

kompozycja abstrakcyjna

Rosenstein, Erna

1976

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Na pierwszym planie trzy postacie: dwie przy lewej bocznej krawędzi, przecięte krawędzią, trzecia na przedplanie po prawej stronie ujęta do pasa od tyłu, lewa ręka uniesiona. Postacie uogólnione do zgeometryzowanych form. Płaszczyzna obrazu wypełniona falistymi układami podłużnych lini pędzla w tonach zieleni, u góry czerwieni i niebieskich.

Trzy postaci

Jarema Maria

między 1944 — 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 18 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd