treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
malarstwo; obraz; Obraz CXXIII - Kompozycja monochromatyczna w układzie pionowym. Chropowata, fakturalnie opracowana płaszczyzna, rozjaśniona horyzontalnie w części środkowej, przechodząca łagodnie w ciemniejsze odcienie szarości w górę i w dół. Obraz przecinają dwie białe linie. Jedna, biegnąca od połowy górnej krawędzi w dół z lekkim zakrzywieniem w lewą stronę, kończy się w połowie obrazu. Druga, zaczyna się 11 cm od dolnego lewego narożnika, wznosi się ukosem ku prawej stronie i kończy się na 1/3 wysokości obrazu.

Obraz CXXIII

Gierowski Stefan

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Pole Nr 68 a - Wyznaczone linią pole kwadratu z centrum zaznaczonym krzyżykiem wypełniają cztery nieregularne plamy czerni, otoczone rozpryskiem farby. Po zewnetrznej stronie plam znajduje się numeracja: 1, 2, 3, 4, zgodna z ruchem wskazówek zegara (1 po lewej stronie na górze). Na środku przy górnej krawędzi kwadratu napis POLE.

Pole Nr 68 a 

Tarabuła Janusz ur. 1931

1950 — 1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ściana północna, centralnie portal z zamkniętą kratą ozdobiony w górnej części herbem Pilawa. Ściany czerwone (róż pompejański) wiszą na nich obrazy w złotych ramach, podłoga w szare czworokąty.

Gabinet przed Galerią

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

malarstwo; obraz; Szalag - III - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, różowej i czerwonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji pudrowego różu, otoczone jasnofioletowym kołem. Cztery rogi pracy w kolorze czerwieni.

Szalag - III | Wstęga III

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Letni pejzaż. Na pierwszym planie płaskie pole, z niewielkimi plamami zielonej murawy z czterema kępkami drobnych, delikatnych ostów. Na drugim planie wysoka, pozioma bruzda ziemi, porośnięta roślinami z żółtymi kwiatami (słonecznikami?). Z prawej strony grupa drzew wyrastających z jednego miejsca, z rozłożystymi koronami. W głębi stóg siana oraz białe chaty kryte strzechą. Nad horyzontem szaro-niebieskie niebo.

Pejzaż

Stanisławski, Jan

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/1157/ML - Widok Kamionki nad Bugiem (Ukraina, obwód lwowski). Pejzaż nadrzeczny z fragmentem pól i skarpą na pierwszym planie. Z lewej strony topola i rozłożyste drzewo za nią. Rozlewisko rzeki poprzecinane pasami trawy. W tle, wśród drzew, zabudowania wiejskie z trójkopułową, bieloną cerkwią. Jasne niebo pokryte białymi chmurami z domieszką bladego różu. Na obrazie przewaga zieleni w różnych odcieniach oraz bladych błękitów nieba i rzeki.

Pejzaż (widok Kamionki nad Bugiem)

Dębicki, Stanisław

1908

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaskorzeźba w drewnie lipowym, polichromowana, przedstawiająca wnętrze kuchni, wykonana w jednym kawału drewna. Wnętrze kuchni zaznaczone z lewej strony występem szer. 6,7 cm i gł. 4,5 cm. U góry podkreślony „sufit” wys. 3 cm i gł. 5 cm. Na postumencie wys. 3,5 cm i gł. 4,5 cm. Z lewej strony zakomponowana postać kobiety (z profilu). Kobieta stoi lekko pochylona nad stołem, na którym wałkuje ciasto. Ubrana jest w długą czerwoną suknię w czarne kropki, z długim rękawem.  Na głowie ma zawiązaną, pod brodą, popielatą chustkę, spod której wystają czarne włosy. Twarz płaska, oczy lekko wypukłe, brwi czarne łukowate, nos długi prosty. 
Pod stołem stoi dzbanek, którego brzusiec ozdobiony jest czteropłatkowym kwiatem. Płatki w kolorze czerwony, środek zielony. Wylew podkreślony zielonym paskiem. Z prawej strony przy niskim brązowym stołku, po obu stronach stoją dzieci, które z jednej miski jedzą obiad. Z lewej strony stołka postać chłopca (wys. 12,5 cm) w szarych spodniach, sięgających za kolana i w zielonej koszuli wypuszczonej na spodnie. Twarz chłopca płaska, włosy czarne sięgające do ramion. W prawej ręce chłopiec trzyma łyżkę.  Z prawej – dziewczynka (wys. 13,6 cm), w długiej czerwonej sukience w żółto-czarne ciapki. Włosy czarne, sięgające ramion, twarz płaska. W prawej ręce trzyma łyżkę zanurzoną w misce, lewa opuszczona swobodnie. 
Na wys. 15,5 cm, z prawej strony, okno z kwiatami na parapecie i zasłonkami po bokach, do połowy okna. Wym. okna: wys. 14,5 cm, szer. 11,6 cm.

Rodzina przy obiedzie

Łubianka, Marian

1976

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż. Na lekko pagórkowatym terenie, w centrum kompozycji rozłożyste drzewo o grubych, rozgałęzionych konarach i bujnej koronie. Przed nim po prawej niższe drzewko o dość grubym pniu. Z tyłu gęste zarośla drzew i krzewów. Przy lewej krawędzi fragment kolejnego drzewa, za nim, w głębi zabudowania. Horyzont obniżony. Formy zaznaczone miękkimi, roztartymi kreskowaniami, miejscami podkreślone delikatnym konturem

Drzewa

Pankiewicz, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/6790/ML - Popiersie młodej kobiety. Ukazana en face. Twarz owalna, z miękko zarysowanym podbródkiem. Z przodu włosy ułożone w wywinięte do tyłu loki; fryzura podtrzymywana wstążką 
z zawiązaną na czubku głowy dużą kokardą. Oczy o migdałowym kształcie, brwi zarysowane delikatnie, opadające przy skroniach. Długi, wąski nos. Pełne usta o uniesionych do góry kącikach, wyraźnie zaznaczone policzki. Ubrana w bluzkę z przymarszczoną stójką. Twarz modelowana miękkimi, miejscami roztartymi kreskami. Mocniej zaznaczony rysunek włosów 
i elementów stroju. Delikatnie podrysowane tło. 
Sygn. p.d. : Kramsztyk

Portret Marty Eliasberg - siostry Heleny Syrkusowej

Kramsztyk, Roman

1901 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/8 - W prawej części sceny stoi mężczyzna, pośrodku umiejscowiona sztaluga a po lewej modelka. Młody mężczyzna w natchnieniu z widocznym dynamizmem maluje akt kobiety. W prawej ęce trzyma pędzel, w  lewej paletę, z której spływają farby i dodatkowe pędzle. Ubrany w rodzaj fartucha i spodnie. Pochylony w kierunku obrazu, prawa noga zgięta w kolanie. Twarz wyraża przejęcie, oczy wpatrzone w modelkę. Widoczny na sztalusze szkic przedastawia wychudzoną kobietę wspartą o drzewo, wokół którego wije się wąż (biblijna Ewa). Obok na podeście wspartym na książkach stoi młoda modelka o okrągłych kształtach. Włosy długie, jasne, prawy łokieć wsparty na wysokim stojaku. Ściany pracowni pokrywają różnego formatu obrazy oraz wieniec ze wstążką i umieszczonymi w jego wewnętrznym polu patrzącymi oczami. Cała scena umieszczona w polu o kształcie przypominającym prostokątną paletę. Poniżej napis: modernista w natchnieniu.

Modernista w natchnieniu

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 14 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd