treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Jednoczęściowy pierścionek bursztynowy - Ujęcie z góry. Pierścionek bursztynowy z tarczką, jednoczęściowy, pomarańczowy, częściowo przejrzysty, częściowo mleczny. Jego otok jest w przekroju płaskokulisty i ma grubości ok. 0,4 cm. Powierzchnia zewnętrzna została wygładzona i nosi na sobie ślady obróbki, wewnętrzną natomiast pozostawiono nieobrobiona. Całość pokryta jest siatką drobnych pęknięć.

Pierścionek bursztynowy

nieznany

701 — 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz - ujęcie z przodu; Obraz złożony z 2 równych części połączonych metalowymi zawiasami pod kątem prostym. Górna część przedstawia szkicowy zarys kosza plażowego usytuowany na pierwszym planie po prawej stronie obrazu na tle linii horyzontu. Barwy pastelowe, błękitne, białe, ugrowe. Dolną część wypełnia głównie żółta płaszczyzna, na niej leżące dwie postaci zarysowane konturowo. Jedna z nich leży bokiem, druga na brzuchu ma kąpielówki w niebieskie paski. Prawą stronę obrazu zajmuje siedząca sylwetka kobiety, z ciemnymi włosam, jej głowa zwrócona jest w bok, jakby patrzyła poza obraz. Jej figura obrysowana różową farbą, część ciała (nogi i brzuch) zamalowana na jasnobrązowo, częśc (twarz, ramiona, dekold) na jasnoróżowy kolor. Siedzi ze zgiętymi nogami na białym kocu lub ręczniku.

Mały świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mały intymny świat (plaża) - Ujęcie z przodu; Obraz dwuelementowy składany pod kątem prostym w połowie. Od górnej krawędzi, z lewej (1/3 szerokości) biegnie ukosem z góry w dół brązowo-szara linia. Po prawej postać kobieca wypełniająca całą wysokość kompozycji, ujęta do kolan, głowa w zarysie do wysokości czoła. Ubrana w różowy z niebieskimi obszyciami kostium kąpielowy. Po lewej, w głębi naszkicowana sylwetka siedzącego w koszu mężczyzny w ciemnych slipkach. Koloryt płaszczyzny czystych tonów: kobieta na tłe czerwieni, mężyzna na jasno-amarantowym tle oparcia kosza plażowego, za nim jasna płaszczyzna z niewielką plamą niebieskiego (morza?) pośrodku.

Mały intymny świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ryszard Górecki. Wojna jest piękna. Estetyka konfliktu zbrojnego. - ujęcie z przodu; Obłożony w foliową koszulkę obiekt-książka. Okładka w kolorze limonkowym. Na frontowej stronie od góry: fotomontaż z przedstawieniem błękitnego morza i fragmentu egzotycznej piaszczystej plaży z palmami. Horyzont w 3/4 wysokości przedstawienia, partie nieba błękitne z kilkoma białymi pierzastymi chmurkami. Na pierwszym planie po lewej trzy wyskakujące z morza delfiny, za nimi wznoszący się w górę pocisk balistyczny, poniżej zdjęcia kolejno czarnymi literami: nazwisko autora (RYSZARD GÓRECKI) i tytuł publikacji (WOJNA JEST PIĘKNA. ESTETYKA KONFLIKTU ZBROJNEGO), u dołu okładki logo Wydawnictwa Niewidzialny Znak. Na grzbiecie okładki od góry: tytuł publikacji, nazwisko autora i logo wydawcy.

Ryszard Górecki. Wojna jest piękna. Estetyka konfliktu zbrojnego.

Górecki, Ryszard

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na pierwszym planie z lewej strony drzewo o cienkim pniu i ulistnionej koronie, z prawej skrawek pokrytej trawą wydmy. Plaża z czterema postaciami. Chłopiec leżący na brzuchu, wsparty na łokciach podpiera głowę. Leżąca tyłem kobieta wsparta na łokciu. Kobieta ubrana jest w czarny kostium kąpielowy. Siedzący chłopiec wsparty na rękach. Nad brzegiem morza stoi kobieta ubrana w białą suknię. Trzyma żółtą parasolkę. W głębi morze z wyraźnie widocznymi falami o białych grzywach.

Na plaży

Misky, Ludwik

1910 — 1938

Muzeum Narodowe w Lublinie

fotografia - Ujęcie z przodu. Fotografia barwna oprawiona w białe passe-partout i ramy z jasnego surowego drewna. Przedstawienie szerokiej, piaszczystej plaży z faliście układającą się linią brzegową, spokojną taflą morza po lewej stronie i wielopiętrową, nadbrzeżną zabudową po prawej. Na pierwszym planie postać kucającego, ubranego na biało mężczyzny zapalającego wbite w piasek świece. Wokół niego rozrzucone białe ubrania, po jego lewej stronie wetknięte w piasek kwiaty.

Untitled (Spain) | bez tytułu (Hiszpania)

Huttner Per

2006

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz abstrakcyjny w tonacji zszarzałych żółci, błękitów, z odrobiną czerni i czerwieni. Obraz zbudowany jest z szeregu nieregularnych plam.

Kompozycja (Na plaży)

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1948

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd