treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: prace budowlane

Liczba wyników: 35

Obiekty

26
strona pierwsza

Tłok pieczętny Rządcy Dóbr Wilanów

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

tympariusz

Tłok pieczętny Rządcy Dóbr Wilanów

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/166/ML - Akwarela na podstawie rysunku projektowego Ch. P. Aignera. Na wzgórzu budynek Panteonu, 
z lewej , w głębi fragment założenia pałacowego. Kaplica na planie koła, nakryta kopułą, z korynckim portykiem zwieńczonym trójkątnym naczółkiem. Belkowanie, naczółek i bęben kopuły obiega gzyms z ornamentem kostkowym. W bębnie półkolisty otwór. Po zboczu wzgórza biegną szerokie, tarasowe schody prowadzące do kaplicy. U podnóża flankowane  dwoma lwami - sfinksami na niskich postumentach. Schody ogranicznone murem biegnącym wzdłuż 
równoległej do dolnej krawędzi drogi. U stóp schodów cztery stojące , zwrócone w prawo postacie - dwie kobiety w empirowych sukniach i dwoje dzieci. Naprzeciw dwóch mężczyzn w strojach do jazdy, na wspiętych koniach. W oddali,  po lewej fragment pałacu. Na planie prostokąta, z czterokolumnowym portykiem w porządku wielkim, zwieńczonym attykową ścianką.  Stoki łagodnie opadającego zbocza porośnięte kępami drzew. Utrzymane w jasnej, pastelowej kolorystyce beżów i zieleni przełamanej różem.
W p.g. napis piórem : Puławy. 283.

Widok Panteonu w Puławach

Aigner, Chrystian Piotr

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1218 - Pocztówka barwna z widokiem na gmach dawnej lubelskiej Kasy Przemysłowców (w okresie międzywojennym „Lublinianka”, dziś „Grand Hotel”). Widok od strony placu Litewskiego na narożnik budynku zwieńczony kopułą i wieżyczkami. Ściany w kolorach ceglastym i białym. Elementy dachu ciemnoniebieskie. Na ulicy miejscami odgarnięty śnieg. Na chodniku ciemne sylwetki przechodniów. Z lewej strony fragment kamienicy. Po prawej pierzeja Krakowskiego Przedmieścia. Podkolorowane zdjęcie, o zaokrąglonych krawędziach, umieszczone na białym tle po lewej stronie. Napisy informacyjne czerwonym drukiem rozmieszczone wokół ilustracji – pod zdjęciem tytuł, wzdłuż lewej krawędzi nazwa nakładcy, w p.g. rogu miejsce powstania. Na białym polu po lewej odręczne napisy czarnym atramentem. Mało czytelne trzy stemple pocztowe. Na rewersie czarna linatura z odręczną korespondencją. Nazwisko i warszawski adres adresatki, Marii Natalii Stummer (?), czarnym atramentem. Wzdłuż górnej krawędzi dwujęzyczna nazwa karty pocztowej – stemplem w kolorze fioletowym (w języku rosyjskim) oraz czarnym nadrukiem w języku polskim. Trzy stemple pocztowe z nazwami rosyjsko-polskimi nazwami miast na otoku – Lublin, Warszawa. W p.g. rogu znaczek pocztowy wartości 3 kopiejek. Druk znaczka w kolorze czerwonym. W centralnym polu dwugłowy orzeł.

Pocztówka - Gmach Kassy Przemysłowców

Księgarnia Kiesewetterów

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

plan umocnień Szczecina z Fortem Prusy - ujęcie z przodu; Kopia planu umocnień północno-zachodniej części miasta przedstawiony na arkuszu papieru czerpanego ze znakiem wodnym w postaci herbu z lilijką. Obejmuje fortyfikacje północnej i zachodniej strony Starego Miasta na styku Placów Parad, izolowany Fort Prusy, zasięgi ostrzału z Fortu Wilhelma, Vogelstange. W poszczególnych partiach planu występują odręczne objaśnienia tekstowe w postaci zapisków wykonanych czarnym atramentem i cienkim piórem. W obrębie Fortu Wilhelma odręczny napis w 2 wierszach: sehr wohl sehrwohl Wilhelm; u dołu ponad linią podziałki w obrębie miasta: de Walrave Magdeburg den 7 Martij 1734. W rejonie piki strzeleckiej (Vogel Stange) dopisana uwaga o planowanym nowym elemencie fortyfikacji: (die) woselbst das Neue Werk Leopold hinkomt. Zasięgi ostrzału poszczególnych stanowisk ogniowych przedstawiono w formie prostych linii łączących zarysy bastionów: od północno-zachodnich ścian Fortu Prusy do południowo-zachodnich ścian Fortu Wilhelm oraz od północnych ścian Fortu Wilhelm do południowo zachodnich wzniesień obszaru Vogel Stange. Ponad ramką w centrum napis Copia, a w prawym dolnym rogu, pod ramką d. Sers.

Plan umocnień Szczecina z Fortem Prusy

Walrave, Gerhard Cornelius de

1734-03-07

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pośrodku białej karty zdjęcie świątyni. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Cerkiew św. Andrzeja w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

narożnik południowo-wschodni, różowe ściany po prawej  stoi drewniana komoda, na ścianie duży obraz, po lewej manekin w stroju z epoki, po środku krzesło.

Aneks przy Galerii Krajobrazów

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ściana południowa, na drugim planie duży portal ze zdobionym u góry gzymsem oraz udrapowaną czerwoną tkaniną, widoczny w głębi złoty stół ze złotymi paterami, obrazy na różowych ścianach, na pierwszym planie okrągły stolik, trzy manekiny ubrane w strój z epoki.

Galeria Krajobrazów

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ściana południowa, różowe ściany i duże wiszące obrazy, w centralnej części na ścianie pod sufitem  Herma pod postacią torsu mężczyzny z rękami uniesionymi w górę trzymającymi wazę z kwiatami i owocami, na której oparta belka, duży wiszący żyrandol. Dywan na podłodze.

Galeria Obrazów Zwana Muzeum

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 26 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd