treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Fotografia kolorowa. Waza w kolorze białym z niebieskimi dekoracjami. Naczynie czworoboczne o ściętych, nieco wklęsłych narożnikach i dopasowanej pokrywie przypominającej kształtem dach o łagodnym, łukowatym zamknięciu. Waza stoi na dopasowanej podstawie wykonanej z ciemnego drewna, z ażurowymi zdobieniami. Na węższych bokach dwa wydatne ucha w kształcie wygiętych liści. Na pokrywie uchwyt w formie kwiatostanu przypominającego płomień. Dekoracja malowana na całej powierzchni w motywy roślinne, głownie kwiatowe. Przy górnej i dolnej krawędzi pas zdobienia w postaci kratki. W kilku miejscach widoczne obtłuczenia.

Waza dekoracyjna na podstawce

Brouwer, Hugo Justusz.

1764 — 1777

Muzeum Zamkowe w Malborku

obraz Widok na Odrę i port w Szczecinie - Ujęcie z przodu. Obraz w charakterystycznej dla H. Hartiga technice i sposobie malowania szerokimi, impastowymi pociągnięciami pędzla przedstawia widok portu z popularnymi spichlerzami, identyfikującymi szczecińskie nabrzeże. Na pierwszym planie dwie żaglowe łodzie rybackie, nawiązujące do tradycji żeglarskich portu, w głębi, przy nabrzeżu - okazałe, nowoczesne jednostki morskie i ledwie widoczna we mgle sylweta Mostu Kłodnego po lewej stronie . Prezentowane ujęcie nawiązuje do najbardziej znanego i cenionego widoku Szczecina wykonanego przez tego twórcę - 

Zimowy dzień w Szczecinie - widok portu

Hartig, Hans

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Pionowa kompozycja w tonacji czarno-białej z akcentami ziemistych brązów z przedstawieniem nadruku fotografii obnażonej, tęgiej kobiety, ujętej frontalnie, od bioder w górę, z założonymi do tyłu rękami. Postać jest ubrana w białe majtki, na odchyloną mocno do tyłu głowę ma naciagniętą czarną kominiarkę z otworem na nos. Ciało kobiety, wypełniające większość kadru, od prawej mocno rozświetlone, z lewej strony kompozycji pogrąża się w rozbudowanej plamie cienia.

Kobieta I

Gustowska, Izabella

1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika; Kobieta III - Ujęcie z przodu. Pionowa kompozycja w tonacji czarno-białej z akcentami ziemistych brązów i zieleni z przedstawieniem nadruku fotografii obnażonej, tęgiej kobiety. Ujęta w trzech czwartych, od ud w górę, siedząca postać zwrócona jest w prawo. Ręce zgięte w łokciach, uniesione do góry, dłonie obejmują twarz. Kobieta ubrana w białe, zsunięte z pośladków majtki i czarną naciągniętą na głowę kominiarkę. W otworze kominiarki widoczne lewe oko postaci. Ciało kobiety silnie rozświetlone od prawej strony, z lewej rozbudowana plama czerni.

Kobieta III

Gustowska, Izabella

1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Pionowa kompozycja w tonacji czarno-białej z akcentami ziemistych brązów z przedstawieniem nadruku fotografii obnażonej, tęgiej kobiety, ujętej en face, od bioder w górę, z założonymi do tyłu rękami. Kobieta ubrana w białe majtki, na odchyloną mocno do tyłu głowę ma naciągniętą czarną kominiarkę. W otworze kominiarki widoczne nos i częściowo oczy. Ciało kobiety mocno rozświetlone od prawej strony, z lewej pogrąża się w rozbudowanej plamie cienia przypominajacej kształtem sylwetkę ludzką.

Kobieta II

Gustowska, Izabella

1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 6 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd