treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja jednoplanowa: na przodzie ujęta od dołu tańcząca para. Mężczyzna w wykroku ( lewa stopa dotyka prawej krawędzi obrazu, prawa lewej), w uniesionej lewej ręce pod górną krawędzią obrazu ujmuje dłoń partnerki. Kobieta, której kibić widoczna jest częściowo spoza sylwety mężczyzny, ma nogi rozstawione w kroku tanecznym, nagie ramię ugięte w łokciu zdobione bransoletą. Widoczna spoza ramienia głowa w kapeluszu przysłania twarz mężczyzny. Tuż za tańczącą parą po lewej i prawej stronie zza instrumentów muzycznych( po prawej perkusja) widoczne postacie orkiestry: po prawej górna część głowy, po lewej głowa, ramię i zgięta w łokciu ręka z pierścieniem na środkowym palcu, obok uniesiony w górę puzon. Koloryt: tańczący mężczyzna w beżowym ubraniu, fioletowych półbutach, kobieta w sukni o ostrej zieleni, takich pantoflach. Po lewej stronie plama fioletu i bieli, brązowy ubiór muzykanta, w tle szarości i brązy.

Taniec

scena rodzajowa

Malczewski, Rafał

1924

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; trzy młode kobiety, kobieta po środku naga, po prawej i lewej stronie kobiety ubrane w lekkie, prześwitujące szaty; na dole sygnatura lliXAEP ( PICHLER)

Trzy Gracje

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione cieniowaniem lub jednolitą plamą barwną, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. W centralnej części kompozycji znajduje się ciemny prostokąt, narysowana wewnątrz perspektywa sugeruje dół/wgłębienie. W jego środku znajduje się naga, męska sylwetka ludzka, naszkicowana jedynie konturowo, bez wypełnienia, przez co odróżnia się jasną plamą od ciemnego tła. Całe tło wypełnione jest ciemnym, gęstym kreskowaniem na rozbielonym tle – zakrzywienia kresek i zmiany ich kierunku powodują, że kompozycja staje się bardzo dynamiczna. Dookoła prostokąta przedstawione zostały cztery postacie jednolicie ciemne, których ciała powyginane są w różną stronę, co sprawia wrażenie ekspresyjnego ruchu – tańca lub biegu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione cieniowaniem lub jednolitą plamą barwną, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na pierwszym planie, z lewej strony u dołu, zarysy dwóch łodzi, w których widoczne są trzy sylwetki ludzi z łopatami. W centralnej części kompozycji, horyzontalnie, pod niewielkim skosem narysowana została rozbielona plama sugerująca nurt rzeki. Nad nią, poziomo, został narysowany most z balustradą w tralki, w oddali, po prawej, widać budynek z dwoma kopułami. Z mostu spadają dwie postaci, obie mają długie włosy. Ich jasne sylwetki przedstawione tylko konturem, bez wypełnienia, odróżniają się od pozostałej części kompozycja, która jest ciemna,

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na jasnym niezamalowanym tle centralnie widać tłum nagich ludzi przedstawionych tyłem do oglądającego, jedynie za pomocą konturu bez wypełnienia, idących w stronę czarnego prostokąta. Jedna z postaci trzyma małe dziecko na rękach, inna - prowadzi dziecko za rękę. Czarny prostokąt sugeruje otwór w ziemi, na jego brzegu siedzi także tyłem żołnierz, którego postać narysowana jest w ciemnym kolorze, z karabinem w rękach, którego lufa wycelowana jest w stronę dołu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Taniec - ujęcie z przodu; Kompozycja podzielona na cztery pionowe płaszczyzny brązu i zgaszonego oranżu. Szerokość wypełniają czarne linearne sylwetki kilku postaci w ruchu. Niektóre z nich ze zaznaczonymi schematycznie, konturowo i wypełnionymi białą barwą, częściami ciała . W centrum, za postaciami niebieski akcent w formie soczewkowatej plamy.

Taniec

scena rodzajowa

Tomaszewski, Marian

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico obrazu. Scena mitologiczna. Pochód nagich i półnagich postaci mężczyzn i kobiet, zgrupowanych wokół wozu, na którym stoi nagi Bachus. Postacie grają na instrumentach perkusyjnych, na głowach mają wieńce z winorośli, tańczą i obejmują się miłośnie.

Pochód Bachusa

Poussin Nicolas kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Stolik

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 31 obiektów

Kolekcje

20

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd