treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok 1 Lico

Zaślubiny św. Katarzyny

Mistyczne zaślubiny św. Katarzyny

nieznany

XVII/XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico obrazu

Zaślubiny mistyczne Św. Katarzyny

Brizzi Francesco ?

1600 - 1623

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; kobieta oparta w zamyśleniu o kamienny murek, podpiera głowę na ręce, ma włosy spięte w kok, jest ubrana w chiton i himation

Postać Muzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Obraz olejny na płótnie. Przedstawia scenę koronacji Matki Bożej: centralne miejsce zajmują 3 postaci. W środku klęcząca MB w błękitnej sukni, granatowym płaszczu, bladoróżowej chustce na głowie. Twarz okrągła, ciemne włosy, głowa zwrócona w prawo i pochylona. Ręka prawa na piersi, lewa – nisko, odchylona na bok. Po prawej stronie MB postać Chrystusa Zmartwychwstałego (z fragmentem krzyża w tle) w czerwonym płaszczu. Twarz owalna, ciemne włosy. Prawą ręką w górze podtrzymuje koronę nad głową MB. Po lewej stronie MB – postać Boga Ojca, w ciemnozielonej sukni i żółtym płaszczu. Twarz owalna, włosy, broda i wąsy przyprószone siwizną. Także prawą ręką podtrzymuje koronę nad głową MB. W lewej, wspartej na kolanie, trzyma berło. Korona ciemnobłękitna w złocistej ozdobnej oprawie. Nad nią błękitno-popielata gołębica w promienistej aureoli. Tło obrazu w górnej części żółte, natomiast na dole – ciemnobłękitne z obłokami, pod stopami Chrystusa i Boga Ojca. Na obrzeżach obrazu znaczne ubytki farby, a na całej powierzchni drobniejsze odpryski.

Konserwacja: 1985-1990; obraz rozpięty na nowym blejtramie w Pracowni Konserwacji Malarstwa Muzeum Lubelskiego

Koronacja Matki Boskiej (z feretronu)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico obrazu. Scena mitologiczna. Pochód nagich i półnagich postaci mężczyzn i kobiet, zgrupowanych wokół wozu, na którym stoi nagi Bachus. Postacie grają na instrumentach perkusyjnych, na głowach mają wieńce z winorośli, tańczą i obejmują się miłośnie.

Pochód Bachusa

Poussin Nicolas kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona pierwsza, ujęcie z boku od góry, na pokrywie dorobiona ze złoconego brązu rozeta ze spiczastym zakończeniem, dekoracja medalion z głową antyczną po bokach dwa amorki, spód czaszy patery zdobią maszkarony połączone draperiami, okrągła nóżka z dekoracją zabawy Najad i Trytonów.

Patera z pokrywą

Pénicaud Jean III ?, Pénicaud Pierre ?

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

N/6727/ML - W tondzie ujętym profilowanym otokiem portret konny króla Władysława IV w otoczeniu hetmanów Kazanowskiego i Radziwiłła, przyjmującego kapitulację delegacji wojsk moskiewskich. W tle maszerujące oddziały wojsk, obwarowany obóz wojsk moskiewskich i Smoleńsk. W otoku napis:
DEI OPT : MAX : AVSPICIO INVICIT : VLADISLAI IV POL : SVECIAE REG : ARMIS VICTRIC : SMOLENSCV OBSIDIONE LIBERATV MOSCI SVBIVGATI SIGNA DVCES PROSTRATI .

Władysław IV Waza

Dadler, Sebastian

1636

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie z lewej strony drzewo o cienkim pniu i ulistnionej koronie, z prawej skrawek pokrytej trawą wydmy. Plaża z czterema postaciami. Chłopiec leżący na brzuchu, wsparty na łokciach podpiera głowę. Leżąca tyłem kobieta wsparta na łokciu. Kobieta ubrana jest w czarny kostium kąpielowy. Siedzący chłopiec wsparty na rękach. Nad brzegiem morza stoi kobieta ubrana w białą suknię. Trzyma żółtą parasolkę. W głębi morze z wyraźnie widocznymi falami o białych grzywach.

Na plaży

Misky, Ludwik

1910 — 1938

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pozłacany pierścień z niebieskim oczkiem - Ujęcie z przodu. Pierścień z niebieskim oczkiem.  Oczko szklane, niebieskie, płaskie i owalne.. Po bokach dwie mniejsze, owalne oprawy, osadzone na pięciopłatkowych rozetkach. W oprawkach owalne mleczno-kremowe oczka.

Pierścień

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 14 obiektów

Kolekcje

11

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd