treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
600/A/ML/10 - Grot dzirytu z mocno wyodrębnionym żeberkiem. Tuleja przy nasadzie ostrza sześcioboczna w dalszej części ośmioboczna.

Grot

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grot

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

półwytwór liściaka - Ujęcie z boku; Krótki wiór w kształcie wydłużonego trójkąta, odbity miękkim tłukiem (prawdopodobnie z poroża) od większej bryły. Jego cechą charakterystyczną jest układ negatywów na stronie wierzchniej wskazujący, że zasadniczy kształt został uformowany jeszcze przed odbiciem. Jest to tzw. debitaż predefiniowany. Brakuje retuszu, który formowałby krótki trzonek. Ze względu na jego rozmiary prawdopodobnie miał służyć jako grot włóczni.

Półwytwór liściaka

kultura Bromme

11500 p.n.e. — 10800 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

witen - awers; moneta srebrna; 
Na awersie grot strzały. W perełkowym otoku napis: MONETA SVNDENSIS (moneta sundzka).

Witen

mennica miejska, Stralsund (1325-1763)

1367 — 1380

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ikona wieloscenowa o tematyce Bożego Narodzenia

Boże Narodzenie

Ikona wieloscenowa

nieznany

XVII/XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

bryła krzemienia o nietypowej formie walca rozszerzającego się ku górze

Kamień - przycisk

Kamień- przycisk

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Zmartwychwstanie Chrystusa - ujęcie z przodu; Kompozycja obrazu zbudowana została na dynamizującej ją diagonalnej linii, wyznaczanej przez boczną ścianę wejścia do groty i wygięte, unoszące się ciało Zmartwychwstałego Chrystusa. Jego postać ukazana jest w promieniach światła wydobywających się z otwartego grobu. Odziany jest w białe perizonium i czerwony płaszcz w ręku trzyma czerwony proporzec z krzyżem na białym tle. Poniżej grupa czterech aniołów przytrzymuje wieko kamiennego grobowca, przy którym śpią żołnierze. Po lewej stronie zbliżają się do grobu dwie kobiece postacie ubrane w długie szaty z zakrytymi głowami

Zmartwychwstanie Chrystusa

scena biblijna

nieznany malarz pomorski

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Półtylczak - ujęcie ze skosu; Półtylczak wykonany na na niewielkim wiórze. Wiór, z którego wykonano zabytek pochodził z fazy przygotowania rdzenia, na co wskazuje obecność kory na stronie wierzchniej oraz fakt odbicia wióra przy pomocy miękkiego kamienia zamiast typowego w tym okresie nacisku, o czym świadczy obecność płaskich fal odbicia na stronie spodniej.

Półtylczak

kultura Maglemose

7800 p.n.e. — 7000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Narzędzie krzemienne w kształcie wąskiego liścia, z jednej strony płaskie, z drugiej zaostrzone pośrodku uwypuklonej powierzchni

Liściak

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico obrazu. Scena biblijna. U wyjścia z groty, na żłóbku wyściełanym słomą leży owinięte suknem niemowlę, nad nim pochyla się adorujący je anioł. Matka Święta troskliwie owija Dzieciątko jedną ręką, drugą przyciska do serca. Św. Józef zbliża się do obojga, zza jego pleców wyłaniają się z ciemności wół i osioł. Z lewej strony, mając za sobą widoczny pejzaż górski do Dzieciątka zbliżają się pasterze, klękając nie przestają żywo gestykulować.

Pokłon pasterzy

Le Sueur Eustachy ?

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Scena wniebowzięcia Marii. Pionowa dynamiczna kompozycja złożona z dwu części. W części dolnej: apostołowie zgromadzeni przy grobie, jeden z nich trzyma rozłożony całun. W części górnej: Maria unoszona jest ku rozświetlonemu niebu, przez dwóch aniołów i podtrzymującego jej szaty aniołka.

Wniebowzięcie

Le Brun Charles ?

po 1654 ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Widok na dolinę rzeki spadającej kaskadami wśród skał. Po lewej skalne groty i porośnięte drzewami i krzewami łuki. Nad brzegiem rzeki grupy postaci w strojach arkadyjskich oraz bydło. W tle pasmo gór z budowlami o charakterze klasycznym.

Pejzaż klasyczny ze sztafażem

Allegrain Etienne przypisany

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

1044/A/ML/1 - Ostroga żelazna z wklęsłym do wewnątrz, łukowatym kabłąkiem. Szeroki przy nasadzie kolca kabłąk zwęża sie stopniowo, przechodząc w wałkowate wygięcia zaczepu, zakończone soczewkowatymi guzkami. Kolec częściowo pusty, ma kształt przegiętego nieznacznie, facetowanego stożka. Przy nasadzie dwie wypiłowane bruzdy z gęsto poprzecznie nacinanym grzbietem powstałym między nimi. Ostroga stanowi element wyposażenia ciałopalnego pochówku złożonego prawdopodobnie w popielnicy. Odkrycia dokonano w 1959 roku przypadkowo w czasie prac rolnych. Oprócz trzech grotów, pochówkowi wojownika towarzyszyły: żelazne umbo, dwie ostrogi, tok brązowy (prawdopodobnie okucie drzewca oszczepu) a także żelazny miecz z miedziana inkrustacją wyobrażającą rzymskich bogów. Pochowany na terenie obecnej wsi Podlodów wojownik należał do elity wojskowej przedstawicieli kultury przeworskiej.
Wymiary dodatkowe: 1,6 cm (podstawa kolca); 1,0 cm (śr. guzków); 3,2 cm (szer. kabłąka przy nasadzie kolca); 0,5 cm (szer. kabłaka przy zaczepach)

Ostroga

nieznany

201 — 210

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaskorzeźba z drewna topolowego przedstawiająca szopkę. W grocie przypominającej stajenkę, na środku umieszczony jest Jezus z żłóbku. Z prawej strony klęczy Matka Boska i aniołek, z lewej – św. Józef. Nad grotą drugi aniołek. W tle zielone drzewa. Na ciemnogranatowym niebie białe gwiazdki i Gwiazda Betlejemska. Wnętrze groty pomalowane jest różową farbą. Jezus leży na zielonym sianie przykrytym białą pieluszką. MB ubrana jest w suknię czerwoną, na głowie ma ciemnoniebieski welon. Św. Józef ma szatę żółtą, okrytą ciemnozielonym płaszczem. Aniołki występują w sukniach jasnoniebieskich. Skrzydła mają białe. Twarze postaci o wyraźnie zaznaczonych oczach, nosach i ustach, niemalowane. Kompozycja malowana farbami plakatowymi, pociągnięta lakierem bezbarwnym.

Szopka

Zawadzki, Mieczysław

1982

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1512/ML - Widok pałacu Marynki w parku Czartoryskich w Puławach.

Palais de Marynki vu de l'ile

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

harpun z jednym zadziorem - ujęcie z góry; Harpun z jednym zadziorem wykonany z fragmentu kości długiej śródstopia jeleniowatego. Podłużny, o owalnym przekroju i zachowanej naturalnej wklęsłości wewnętrznej części kości. Nosi liczne ślady skrobania i strugania narzędziami krzemiennymi, w postaci podłużnych linii i poprzecznego prążkowania. Wierzchołek został dodatkowo zagładzony. Niewielki, stożkowaty zadzior odchylony jest od trzonka o około 45 stopni. podstawa dwustronnie ścieniana.

Harpun z jednym zadziorem

kultura Ertebølle

9600 p.n.e. — 4100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Kartusz z czarownicami

Kartusz

nieznany

1. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

obrządek grzebalny, pochówek, rzeźba, podgłówek - Ujęcie z przodu. Rzeźbiony, drewniany podgłówek pokryty warstwą brunatnej ziemi. Część górna przypominająca płaski półksiężyc oparta na walcowatym, rozmieszczonym centralnie dźwigarze, który łączy górną i dolną część podgłówka. W jego dolnej części prostokątna podstawa o zaokrąglonych brzegach.

Podgłówek

nieznany

między 1001 — 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

narzędzie rolnicze - Ujęcie z przodu. Sierp o kutym z żelaza, łukowatym ostrzu. Rączka drewniana, walcowata, zakończona rzeźbą główki z brodą w formie nacinanego liniami walca.

Sierp

nieznany

między 1970 — 1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kowadło, narzędzie - Ujęcie przodu w pionie. Kowadełko brązowe z czworościennym trzpieniem.

Kowadełko z brązu

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

broń; Kamienna buławka melonowata - Ujęcie od dołu. Kamienna buławka melonowata ma kulisty lekko spłaszczony na krańcach kształt oraz pionowe żłobienia. Posiada również przechodzący na wylot otwór.

Buławka melonowata

grupa wkrzańsko-zachodniopomorska

około 1500 p.n.e. — 1100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naczynie szklane (pucharek) - Ujęcie z przodu. Naczynie szklane (pucharek) grubościenne koloru jasnozielonego. Szkło jest przezroczyste.

Pucharek zdobiony

nieznany

okres wędrówek ludów

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ornamentowany grot oszczepu z żelaza - Ujęcie z góry. Ornamentowany grot oszczepu z żelaza.

Grot oszczepu

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 61 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd