treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kompozycja abstrakcyjna

Obiekty

29
obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna zbudowana z błękitnych linii na szarym tle. W centrum na osi linie proste i spiralne ciągi tworzą podłużny pionowy prostokąt, od którego rozwijają się w prawie symetryczną dekoracyjną kompozycję - z nad prostokąta rozchodzą się girlandy i faliste linie, poniżej i po bokach rzedną tworząc wielkie nieregularne owale i koła.

Pałac deszczu

kompozycja abstrakcyjna

Rosenstein, Erna

1976

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz Klejnoty Bałtyku, przedstawia zbiór abstrakcyjnych form na tle morza. Przewaga koloru kremowego na tle zieleni i granatu. Nieregularne rozłożenie w wiekszości niebieskich form na całym obrazie.

Klejnoty Bałtyku

kompozycja abstrakcyjna

Szwacz, Bogusław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Kompozycję wypełniają sylwety postaci nakładających się na siebie, okonturowanych czernią (monotypia). Na tym elementy płaszczyzn barwnych w pionowych ciągach: od lewej fiolet, czerwień, dalej wymiennie odcienie fioletu, różu, zgaszonego szarością brązu.

Wyrazy

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Na neutralnym ciemno-szaro-niebieskim tle formy w układzie diagonalnym od lewego do prawego dolnego naroża formy płaskie, nakładające się na siebie zróżnicowane kolorem i fakturą. W górnej części płaszczyzna jasna, zamknięta od dołu owalem, od góry konturem falistym; w nią wpisana płaszczyzna zróżnicowana fakturą, częściowo przesłonięta innymi formami. Dotykająca ją forma pionowa schodzi w dół stanowiąc oś dla form wybrzuszonych na zewnątrz. Koloryt: chłodny - biele, szarości, tony niebieskie.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ płaskich, zachodzących na siebie form o zgeometryzowanych konturach wypełnionych kolorem. Po prawej stronie u dołu wkomponowana strawestowana martwa natura o czytelnych motywach dzbanka, jabłka i gruszki. Kolorystyka utrzymana w gamie półtonów (blady fiolet, zieleń, złamana zielenią żółć), z których wybija się kilka elementów o zdecydowanej barwie - po lewej, u dołu trójkątna, niebieska forma oraz motyw dzbanka, po prawej (czerwień). Motyw ten pojawia się też w centrum kompozycji jako tło dla kilku małych, nieregularnych form.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ przestrzenny rozmazany płaszczyznami koloru i konturami. Na pierwszym planie, na płaszczyźnie brązu dwie trapezowe płaszczyzny niebieskie nałożone na prostokąt bieli. Na tym linearna forma czernią czarnego stojącego prostokąta o podstawie rozszerzonej trójkątnym zarysem. Na drugim planie płaszczyzna jasnej zielenie przylegająca ukośną krawędzią z lewej do płaszczyzny karminowej obejmującej lewe naroże, pole pod górną krawędzią i naroże lewe. Na tle tej płaszczyzny łamana płaszczyzna ugru. Na niej, po lewej, kontur prostokąta, po prawej figura wpisana górą w prostokątny kontur. Prawy dolny narożnik, nie wypełniony kolorem przylega doń trójkątna płaszczyzna ciemnego brązu.

Kompozycja-studium

kompozycja abstrakcyjna

Strzemiński, Władysław

między 1945 — 1951

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - Kwadratowa kompozycja abstrakcyjna w tonacji szaro-czarnej umieszczona po środku kwadratowego arkusza. W części centralnej znajduje się owalny kształt nie pokryty farbą, w nim odcisk kawałka sznura. Owal jest obwiedziony ciemnoszarą szeroką ramką, całość znajduje się na tle o wzorze w nieregularne czarno-szare kreski.

Więź | Bond

kompozycja abstrakcyjna

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kompozycja abstrakcyjna - Wertykalna abstrakcja wykonana w dwóch technikach, co determinuje jej kompozycję i kolorystykę. W środkowej części, widać szeroki, pionowy, prostokątny kształt wyciśnięty w białym kartonie tła. Prostokąt został podzielony na równe dwie części: dolna odciśnięta w regularny wzór drobnych, poziomych pasków, ma w części środkowej widoczny wyraźnie element o nieregularnym kształcie (granice powojennej Polski?). Część górna składa się z mocno odciśniętych pionowych, szerokich pasów. Na te pasy, centralnie, został nałożony ceglasto-czarny kulisty wzór z elementami zgeometryzowanej spirali u góry, 3 pionowymi, falującymi pasami biegnącymi od środka ku dołowi oraz drobnym kreskowaniem u dołu (drzewa w pejzażu?).

Bez tytułu

kompozycja abstrakcyjna

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Zarastanie (Auschwitz)

kompozycja abstrakcyjna

Waltoś, Jacek

1965

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

obraz - Ujęcie z przodu; Płaszczyzna pilśni zaklejona tiulem, pomalowana głębokim tonem ciemnego fioletu. W prawym górnym narożniku krążek ciemnej czerwieni. Elementami układu kompozycji są szczątki rybie - skóra, kręgosłup, ogon, płetwy, przytwierdzone pod siatką tiulu. Układ elementów sugeruje kompozycję pejzażową: pnie drzew po lewej i prawej stronie, kształty budowli w centrum i dwóch postaci - siedzącej i leżącej na pierwszym planie.

Kompozycja z rybami

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna układu zgeometryzowanych form. Nad dolną krawędzią czarny trójkąt wpisany w szarą prostokątną płaszczyznę o gruzełkowatej fakturze. Przedłużeniem prostokątnej jest skierowana w górę płaszczyzna łącząca się w środkowej części obrazu z płaszczyzną szarości po lewej stronie. Przy lewej krawędzi obrazu wydłużona forma pionowa zgaszonej bieli przerwana pośrodku płaszczyzną szarości, z wpisaną w szarość kolistą płaszczyzną żółci. Tło układów środkowej części obrazu stanowi wypełniający wysokość trójkąt równoramienny ciepłych zieleni i zgaszonych żółci. Na nim u góry wklejona płaszczyzna papieru zadrukowanego

Kompozycja VIII

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna. Formy uzyskane zdejmowaniem mokrej farby swobodne, nieregularne w układzie, zróżnicowane od szerokich do konturowych. Koloryt od bieli, tonów niebieskich do akcentów żółci i ciepłego brązu.

Zapowiadający nowość

kompozycja abstrakcyjna

Lenica, Alfred

1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz abstrakcyjny w tonacji zszarzałych żółci, błękitów, z odrobiną czerni i czerwieni. Obraz zbudowany jest z szeregu nieregularnych plam.

Kompozycja (Na plaży)

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1948

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa; kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Obraz abstrakcyjny. Na bladoniebieskim i jasnoszarym tle widoczne są 4 zarysy postaci. w jednej linii i różnych kolorach: turkusowo-białym, morelowym, brązowym i ostatnia musztadowo-różowo-czerwonym. Ledwie zarysowe głowy, tułowia, nogi w postaci geometrycznych obłych figur. Kompozycja poprzedzielana jest kolorowymi liniami prostymi i krzywymi.

Rybacy

scena rodzajowa; kompozycja abstrakcyjna

Włodarski, Marek

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Jednoplanowa kompozycja składająca się z płaskich plam barwnych, okonturowanych czarną linią. Wśród tych plam widoczne dwie twarze: z prawej kobiety, z lewej mężczyzny. W tle, po lewej stronie fiolet przechodzący w błękit po prawej, podzielone liniami poziomymi i pionowymi. Koloryt: błękity, lile, żółcie, czerwienie, zieleń.

Rodzina

kompozycja abstrakcyjna

Włodarski, Marek

1932

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Kompozycja fakturowa XXIII - Ujęcie z przodu. Abstrakcyjny obraz reliefowy wykonany przy użyciu metalowych elementów i siatek o oczkach różnych kształtów, grubości, wielkości i gęstości naklejonych na płótno bądź wciśniętych w masę gipsową. Całość kompozycji, w kolorach biało-szaro-rdzawo-brązowym z nielicznymi błękitnymi plamkami, otoczona jest dwoma drewnianymi ramami, stanowiącymi integralną cześć pracy. Zewnętrzna ciemno-brązowa rama ma szerokość 1 cm. Wewnątrz znajduje się druga, szeroka na 4 cm, pomalowana na biało. Obie z licznymi przetarciami i odpryskami farby.

Kompozycja fakturowa XXIII

Kierzkowski Bronisław

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja abstrakcyjna. Pionowa płaszczyzna podzielona diagonalnie na pół – od lewego górnego rogu do prawego dolnego – wstęgowym, rytmicznym układem horyzontalnych linii w kolorze kobaltowym przechodzącym w błękit z czarnym konturem w ich górnej części. Poziomy układ linii załamuje się łagodnie w górę (po lewej stronie pracy) i w dół (w prawej części) przed zetknięciem z diagonalem. Układ linii podwójny z użyciem skrótu perspektywicznego. W centrum obrazu dwie wstęgi przechodzą nieprzerwane przez cały obraz od lewej do prawej krawędzi.

20-68

Popiel Ludmiła

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie we wnętrzu po lewej postać stojąca, po prawej przedmioty (meble?) w pasiastych pokrowcach. Powyżej, pośrodku kompozycji sylwetka siedzącej kobiety z dzieckiem na ręku, za nią piętrzące się przedmioty (nadbudówki, karton, drabinka). Całość zamknięta po lewej płaszczyzną ściany szczytowej domu. W lewym górnym narożniku dziób statku z kominem. Koloryt: tony niebieskie różnych odcieni. Płaszczyzny drobne czerwieni, zgaszonego różu, żółci, szarości.

Podróż

Rosenstein, Erna

około 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz; RW - ujęcie z przodu; Kwadratowy obraz na płótnie. Na ciemnym, czarno-szmaragdowo-grafitowym tle malutkie połyskujące na złoto kropki; na dole obrazu kumulacja kropek złoto-żłótych, różowych i niebieskich (z przewagą tych pierwszych) rozrzedzające się ku górze do mniej więcej połowy obrazu.

RW

Borkowska, Joanna

2020

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz. Wrażenie czerwone - ujęcie z przodu; Kwadratowy obraz. Czerwone, na pierwszy rzut oka, tło jest niejednolite - widoczne są pociągnięcia pędzla, delikatne, drobne smugi w odcieniach od jasnoczerwonego do grafitu. Czarna kropka o średnicy 11,5 cm jest przesunięta od środka pracy na lewo i lekko w górę. Namalowana pędzlem, czarną matową farbą, spod warstwy malarskiej prześwituje miejscami czerwone tło. Obraz oprawiony w drewnianą, pomalowaną na szaro ramę okalającą obraz.

Wrażenie czerwone nr 24

Radke, Marek

1994

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz

Martwy język

obraz

Krygier, Monika

2002

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz z cyklu Moja gramatyka NIE-RO-ZU-MIEM - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna w układzie pionowo wydłużonego prostokąta. Na jednolicie szarym tle widoczne dwa elementy: w górnej partii kompozycji - biała, nieregularna plama, z mniejszą, czerwoną plamą w jej centrum; w dolnej części kompozycji - czerwona kropka. Poniżej białej plamy monochromatyczne, wyodrębnione jedynie w gładkiej fakturze obrazu (w postaci lekkich zgrubień konturu) trzy podobne, nieregularne formy, z których dwie z mniejszą plamą w środku.

NIE-RO-ZU-MIEM

Krygier, Monika

2002

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 29 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd