treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: lato

Obiekty

128
fragment lica obrazu

Lato

szkoła flamandzka

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony drugiej, bok rzeźby. Kolor szaro-beżowy. Postać kobiety siedzi na konarze drzewa. Ustawiona bokiem do widza. Głowa skierowana lekko w lewo i w górę. W lewej dłoni, zgiętej w łokciu i uniesionej do góry, trzyma jabłko. Przez lewe ramię przewieszona jest tkanina. W tle widoczne tarasy za Pałacem i drzewa parkowe.

Pomona (Lato)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/CS/1476/ML - Figurka z białej szkliwionej porcelany przedstawiajaca  kobietę stojacąna niskim trójdzielnym cokole. Kobieta ma długie włosy upięte w koczek, ubrana jest w fałdzistą spódnicę przewiązaną poniżej bioder, gorset z baskinką i głębokim dekoltem, bluzkę z bufiastmi rękawami do łokci, na ramionach zawiazaną chustkę, ma bose stopy. Prawą ręką trzyma płaski kosz z owocami oparty na biodrze, w lewej ugiętej ma jabłko.

Figurka porcelanowa - Lato

Meyer, Frierdich Elias

1790 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na karcie pocztowej z nadrukiem firmowym na awersie u góry po lewej. Ślady po oderwanych znaczkach pocztowych; nadruki - m.in.: „Zrzeszenie Przedstawicieli Handlowych i Komisantów | Warszawa, Królewska 16. | Tel. 522-26, 652-55.” Obok danych adresata notatka dopisana ołówkiem - adres podparyski.
Treść: Mój Drogi! Rozmawiałem dziś ze Szwalbem [tj. Natanem Szwalbem (1883–1943?), redaktorem ,,Naszego Przeglądu''], zapytując dlaczego tak rzadko zamieszcza Twoje artykuły. Na to otrzymałem odpowiedź, że nadsyłasz ostatnio streszczenia artykułów pism, które on tu otrzymuje. To nie jest dla niego interesujące. Natomiast chętnie będzie zamieszał oryginalne artykuły gospodarcze, czy też gospodarczo-polityczne. To dla Twojej wiadomości, abyś nie zadawał sobie zbędnej pracy. U nas poza tym nic nowego. Oglądaliśmy mieszkanie, zupełnie przyzwoite i dostępne w cenie, w nowych domach Zusu, lecz nie mam specjalnej ochoty przenoszenia się z uwagi na to, że nie wiadomo, jak się stosunki ułożą. Tak się wygląda obecnie. Pomimo to uważam, że nie należy poddawać się zwątpieniu. Świat i życie nie kończą się z dniem dzisiejszym. Trzeba swoje robić, nie oglądając się na cienie towarzyszące naszej pracy. Ty tak czyniłeś dotychczas i osiągałeś swoje zamierzenia. Wierzę, że i w przyszłości, która jeszcze cała leży przed Tobą, przy Twojej wytrwałości potrafisz wiele przezwyciężyć. Więc nie należy z konjunkturalnego nastroju pesymizmu czynić wyznanie wiary. Głowa do góry – to powinno być zasadą. Całuję Cię LeonDopisek pionowo z lewej strony: Wiele mają wpłacić za książki z zakresu literatury dziecięcej.
Dopisek u góry po prawej: w niedzielę pójdzie Twój artykuł w NP [,,Naszym Przeglądzie'']

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej, zaplamiony. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, z wizerunkiem Adolfa Hitlera, drugi nadrukowany), ślad prawdopodobnie po oderwanym znaczku, nalepka polecenia, pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy; nadruki - m.in.: „POSTKARTE”. Obok danych adresata prostokątna pieczątka z numerem 387.Z treści: Mój Drogi! Wszystkie Twoje paczki przybywają. Ostatnio otrzymaliśmy owomaltinę, makaron z czekoladą oraz ostatnio jakąś kaszę, zdaje się herkulo. Wszystko to konsumuje się z apetytem. Ja w szczególności wzmacniałem się owomaltiną, którą namiętnie dosypywałem do każdego napoju. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1942-06-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Łyżeczka deserowa wykonana ze stopu metali (biały metal), pokryta cienką warstwą srebrnej powłoki (platerowana). Kształt czerpaka jest eliptyczny - silniej zwężający się w stronę zakończenia czerpaka, delikatniej w stronę trzonka. Trzonek jest płaski, lekko rozszerza się ku dołowi. Po środku trzonka umaszczona została aplikacja roślinna. Aplikacja składa się z dwóch liści (najprawdopodobniej klonu) mieszonych jeden pod drugim. Po bokach widoczne są kiści drobnych owoców (winnych gron). Zakończenie trzonka zostało ścięte, tworząc trzy proste ściany (połowę sześcianu). Kształt ten został podkreślony poprzez żłobienie umieszczone wzdłuż krawędzi trzonka. Żłobienie zbiega się nad aplikacją przybierając kształt trójkąta, tym samym tworzy dla niego ramę. 

Łyżeczka

nieznany

1900 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Łyżka stołowa wykonana ze stopu metali (biały metal), pokryta cienką warstwą srebrnej powłoki (platerowana). Kształt czerpaka jest eliptyczny - silniej zwężający się w stronę zakończenia czerpaka, delikatniej w stronę trzonka. Trzonek jest płaski, lekko rozszerza się ku dołowi. Trzonek został ozdobiony oszczędnym wzorem geometrycznym (utrzymanym w stylistyce art déco). Dekoracja składa się z trzech prostych poprzecznych żłobień umieszczonych na jego zakończeniu. Po każdym kolejnym żłobieniu trzonek zwęża się, tworząc jakby trzy stopnie, z czego najwęższy znajduje się przy krawędzi. Wzdłuż bocznych krawędzi, trzonek został delikatnie pocieniony. 

Łyżka

Bracia Hanneberg (Warszawa; 1857-1965)

1900 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej. Na rewersie ślady prawdopodobnie po oderwanych znaczkach pocztowych, dwie okrągłe pieczątki (duży fragment jednej z nich oderwany wraz ze znaczkiem), niebieska nalepka z napisem: „PAR AVION | LOTNICZA”, nadruk: „Zrzeszenie Przedstawicieli Handlowych i Komisantów | Warszawa, Królewska 16. | Tel. 522-26, 652-55.”
Z treści: Mój Drogi! Numer francuski dużo tu nas absorbuje zarówno co do […] [nieczytelne] redakcyjnej, jak i akwizycyjnej. To ostatnie powoli zaczyna się ruszać. Od Fablok mamy przyrzeczone ogłoszenie. Zdaje się, że nareszcie natrafiliśmy na odpowiedniego akwizytora, który podejmuje się na własny rachunek odwiedzić prowincjonalne centra przemysłowe, w których siedzą przedsiębiorstwa francuskie. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-06-30

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, ślady prawdopodobnie po oderwanych znaczkach, pieczątki pocztowe.
Z treści: Kochany Tadziulku! | A więc przede wszystkiem przyjm wyrazy szczerego współubolewania, z powodu straty, jaką poniosłeś – ale trudno, szkoda forsy […] [nieczytelne], ale to dzisiaj nie ma znaczenia. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-06-14

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. W prawym górnym rogu plama, prawdopodobnie z tłuszczu. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, pozostałości oderwanego znaczka, pieczątki pocztowe; nadruki - m.in. „TELEFON MIĘDZYMIASTOWY USUWA ODLEGŁOŚĆ!”.
Z treści: Kochany Tadziulku! | Jak spędziłeś święta zielone? Warszawa była całkowicie wyprana z ludzi, my, wbrew tradycji, byliśmy w mieście – pogoda była chłodnawa, więc spacer nie był męczący. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-05-30

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Okrągła pieczątka na treści. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, ślad prawdopodobnie po oderwanym znaczku, pieczątki pocztowe; nadruki - m.in. „TELEFON USPRAWNIA ŻYCIE, ZBLIŻA I PRZYŚPIESZA!”.
Z treści: Kochany Tadziulku! | Dopiero teraz znalazłam chwilę czasu, żeby Ci odpowiedzieć. Otóż bawiła u mnie przez 10 dni Roma ze swoją małą Alinką – rozkoszna dziewczynka, wielka spryciara. Wczoraj wyjechały do Miedzeszyna na lato. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-05-11

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie lica. Portret młodej kobiety siedzącej na krześle.

Kazimierzanka

portret kobiety

Korzeń, Natan

1931

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie awersu. List 1-kartowy. Obie strony zapisane. Papier tzw. czysty.

List do Władysława Glocera

Puncuh, Janina

1931 — 1949

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie 3/4

Stolik do robót ręcznych

nieznany

ok. 1800

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

detal - dekoracja w centralnej części dna talerza: scena figuralna: dwie kobiety w czerwono - złocistych kimonach, na tle pawilonu i sosny

Talerz

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok ulicy w miasteczku.. W centrum kompozycji szeroka, niebrukowana droga. Po obu jej stronach niewielkie domy. Zabudowania parterowe, drewniane, kryte dachami naczółkowymi. Na pierwszym planie, po prawej dom ukazany od strony szczytu, za nim dachy dwóch kolejnych zabudowań. Po lewej rząd domów usytuowanych elewacją w stronę drogi, obok żuraw i stojący przy jednym z budynków wóz. Przedstawienie utrzymane w szerokiej gamie szarości i błękitów.

Ulica w Bełżycach

Chełmoński, Józef

1800 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Maria z Sanguszków Alfredowa Potocka

Portret

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

akt kobiecy - Ujęcie z przodu; Posążek przedstawia postać stojącej kobiety o pełnych kształtach dźwigającą kosz na głowie. Sylwetka wyprostowana o masywnych nogach, biodrach i niewielkich piersiach, zupełnie naga, z okrągłą twarzą i krótkich włosach- prawa noga lekko cofnięta, lewa ręka zgięta w łokciu dzierży na wysokości barku kiść owoców, prawa uniesiona ręka przytrzymuje na głowie płaski okrągły niski kosz wypełniony owocami. Figurka stoi na kwadratowej niskiej podstawce.

Jesień

akt kobiecy

Wittig Edward

1913

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 2 Lico

Maria Wirtemberska

Portret

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Lato

Obraz

Rajecka, Anna

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Szablon farbiarski katagami - Ujęcie z przodu. Niewielki, zabarwiony na ciemnobrązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jizomari, wzmocniona od spodu siatką z ludzkich włosów z negatywowo wyciętym wzorem. Na arkuszu o marginesach różnej wielkości przedstawiono motyw ozdobnych koszyków (jap. kagome) wśród irysów (jap. kakitsubata) i ptasich piór. Oś kompozycji przebiega diagonalnie od lewego dolnego narożnika do prawego górnego. Wszystkie trzy elementy dekoracyjne wycięto podwójnie, rozmieszczając je niesymetrycznie po obu stronach osi kompozycji. Na szablonie widoczne są uszkodzenia w postaci przerwanej siatki, szczególnie po prawej stronie kompozycji i przetarcia papieru. Od spodu zabezpieczony jest bibułą konserwatorską.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 128 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd