treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: moda kobieca

Obiekty

80
Sukmana kobieca, odświętna, szyta ręcznie z samodziałowego, folowanego sukna w kolorze białym. Nieodcinana w talii, przody bez zapięcia. Rękawy długie, lekko zwężone ku dołowi. Na bokach poniżej talii wstawione trójkątne kliny, które tworzą fałdy. W szwach łączących przody z klinami – tzw. ślepe kieszenie. Ozdobiona czerwonym i granatowym sznureczkiem wełnianym: na kołnierzyku, na przodzie,  dole rękawów oraz na bokach poniżej talii i przy kieszeniach. Często przepasywana była wełnianą krajką.

Sukmana kobieca

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret młodej kobiety do bioder, w pozycji siedzącej, tułów na wprost, głowa odchylona w prawo. Prawa ręka zgięta w łokciu, uniesiona, w lewej ułożonej na kolanie, trzyma różę. Ubrana w białą suknię z koronkowymi ozdobami i trzema niebieskimi kokardkami (na dekolcie i rękawach). Szerokie rękawy i kołnierzyk przy prostokątnym dekolcie, wykończone koronką. Na szyi zawiązana na supeł niebieska tasiemka. Na głowie wysoka, biała peruka z puklami zwiniętymi po bokach. Na czubku wpięty stroik z niebieskiej wstążki, kolorowych kwiatuszków i tiulowego welonika. Tło neutralne, ciemne, rozjaśnione z lewej strony.

Portret panny Cieszkowskiej

nieznany

1750 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fragment aplikacji szaty kobiecej

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Front niewielkiego wazonika z peoniami, chryzantemami.

Fragment stroju - wykończenie rękawów (?)

1890 — 1920

Muzeum Okręgowe w Toruniu

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/T/6/ML - Suknia w typie oficjalnych ubiorów mandżurskich. Skrojona na kształt litery T, rozszerzajaca się do dołu. Wykonana z  jedwabnego adamaszku, barwy amarantowej we wzory kwiatowe, podszewka jedwabna, błękitna. Rękawy długie, zapięcie asymetryczne, z prawego boku. Rozcięcia o  długości 30 cm po bokach, u dołu. Brzegi i dół sukni oraz jej rękawy obszyte czarną taśmą z tkanym wzorem kwiatowym, z aplikacją, szerokim (10cm) pasem czarnego atłasu pokrytego barwnym haftem z motywem piwonii, drobnych kwiatów kwitnacej brzoskwini i rajskich ptaków ( kolory: zielenie, róż, fiolet, amarant, błękit ) Spód rękawów podszyty kremowym atłasem jedwabnym, haftowanym w kwiaty i ptaki, z użyciem nitki metalowej.

Suknia dworska longpao

nieznany

1865 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz przedstawia kobietę, siedzącą w fotelu, w ujęciu 3/4 w lewo. Złożone dłonie spoczywają na kolanach. Kobieta ubrana w ciemną suknię z dużym, okrągłym dekoltem i przezroczystymi rękawami. Na szyi sznur długich pereł. Włosy ciemny blond z przedziałkiem pośrodku. Twarz okrągła z rumieńcami. Oczy szare, nos prosty, małe usta. Z prawej strony tarcza herbowa. Tło niejednolite, malowane przy pomocy drobnych pociągnięć pędzla -rozbielone zielenie, brązy, szarości.

Portret Miki Lisowskiej

Boznańska, Olga

1927

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret młodej kobiety w ujęciu do połowy , siedzącej w bordowym fotelu w ujęciu

Portret Karoliny Galle

Simmler, Józef

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

Tkaniny; inwentaryzacja

Szal

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena w ogrodzie

1662 — 1722

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Fotografia - fotokopia kamienicy lubelskiej (drogerii przy Bramie Krakowskiej) z czasów okupacji wykonana ze zdjęcia oryginalnego.	nieznany (autor)	 na odwrocie (ołówkiem) napis `125`.

Fotokopia: kamienica lubelska

nieznany

1939–1944

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rozwinięta spódnica z jedwabiu haftowana nad dolną krawędzią w kwiaty i motyle.

Spódnica qun

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Chusta/tzw. mantón de Manila

Chusta, tzw. mantón de Manila

1901 — 1950

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Fotografie przedstawia dwie kobiety i trzech mężczyzn. Kobieta z lewej strony ubrana  jest w kremową suknie, przepasaną ozdobnym pasem. Na głowie znajduje się jasny kapelusz, a w dłoniach trzyma poziomo laseczkę. Kobieta z prawej stoi bokiem, w prawej dłoni trzyma otwarty parasol oparty o ramie, w lewej książkę. Ubrana jest w jasną spódnicę, białą bluzkę, na szyj ma zawiązaną ciemną chustę. Obok stoi jeden z mężczyzn, ubrany w ciemną marynarkę, kamizelkę, białą koszulę oraz krawat. W prawej dłoni trzyma kapelusz, w lewej biała parasolkę. Dwóch pozostałych mężczyzn siedzi na trawie. Mężczyzna po lewej ubrany jest w jasny kapelusz, ciemną marynarkę oraz białą koszulę. Pod szyją widać muszkę. Drugi z mężczyzn ubrany jest w jasną marynarkę, biała koszulę i kapelusz. Na odach trzyma aparat. Wokół widać rosnąc drzewa i krzewy.

Grupa osób na mostku w parku nałęczowskim

nieznany

około 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia grupę czternastu osób w parku Nałęczowskim. Na zdjęciu widać sześć kobiet. Pięć z nich jest ubrane w białe suknie, jedna trzyma w lewej dłoni parasolkę. Po lewej znajduje się szósta kobieta, stojąca nieco z boku, ubrana w czarną suknie. Panowie ubrani są w czarne garnitury i białe koszule, czterech z nich stoi. W tle widać fragment rzeczki i kilka rosnących drzew. Cała fotografia jest mocno wyblakła i niewyraźna. Tylna część fotografii mocno zniszczona.

Grupa osób w parku nałęczowskim (m.in. Julia Dąbrowska)

nieznany (fotograf)

około 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografie przedstawia dwie kobiety i trzech mężczyzn. Kobieta z lewej strony ubrana  jest w kremową suknie, przepasaną ozdobnym pasem. Na głowie znajduje się jasny kapelusz, a w dłoniach trzyma poziomo laseczkę. Kobieta z prawej stoi bokiem, w prawej dłoni trzyma otwarty parasol oparty o ramie, w lewej książkę. Ubrana jest w jasną spódnicę, białą bluzkę, na szyj ma zawiązaną ciemną chustę. Obok stoi jeden z mężczyzn, ubrany w ciemną marynarkę, kamizelkę, białą koszulę oraz krawat. W prawej dłoni trzyma kapelusz, w lewej biała parasolkę. Dwóch pozostałych mężczyzn siedzi na trawie. Mężczyzna po lewej ubrany jest w jasny kapelusz, ciemną marynarkę oraz białą koszulę. Pod szyją widać muszkę. Drugi z mężczyzn ubrany jest w jasną marynarkę, biała koszulę i kapelusz. Na odach trzyma aparat. Wokół widać rosnąc drzewa i krzewy.

Grupa osób w Nałęczowie

nieznany (fotograf)

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie widać wóz przyozdobiony sianem, na którym siedzi około dziesięć osób. Wszyscy są odświętnie ubrani. Panowie w czarne stroje i jasne kapelusze. Panie w białe bluzki, czarne kamizelki i kremowe spódnice. Do wozu przy przypięte są dwa konie. W tle widać fragment białego budynku, którego dolna partia jest pokryta bluszczem. Jedno z okien na pierwszym piętrze jest otwarte. W cieniu budynku stoi kilka osób m.in. kobieta w białej sukni, trzymająca w ręku otwartą parasolkę. Na odwrocie, lewa, górna część fotografii zdarta.

Grupa osób w nałęczowskim parku (m.in. Julia Dąbrowska)

nieznany

około 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Julia Dąbrowska, Oktawia Głowacka i Alina Sacewiczowa w Nałęczowie

nieznany

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia naklejona na kawałek tektury. Oktawia Głowacka stoi na ścieżce, ubrana w białą spódnicę i żakiet. W prawej ręce trzyma czarną parasolkę. Za plecami Oktawii można zauważyć kilka drzew. Pod fotografią znajduje się podpis: O. Głowacka.

Oktawia Głowacka w Nałęczowie

nieznany (fotograf)

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia Oktawie Głowacką oraz Janinę Juszkiewiczową. Pani Oktawia znajduje się po lewej stronie, ubrana jest w czarny płaszcz, szarą koszulę, czarną apaszkę, ciemną spódnicę oraz kapelusz. W prawej ręce trzyma parasolkę, a w lewej trzyma torebkę. Po prawej stronie widać panią Janinę. Ubrana jest w czarny płaszcz oraz białą apaszkę. W lewej dłoni, pod pachą, trzyma torebkę. Panie idą brukowanym chodnikiem, po prawej stronie widać biały, budynek z oszklonymi drzwiami. W głębi zdjęcia widać spacerującego mężczyznę. Na odwrocie znajduje się odręczny napis wykonany ołówkiem: „ p. Oktawia Głowacka/ i Janina Juszkiewiczowa „Emilka”.

Oktawia Głowacka i Janina Juszkiewiczowa

nieznany (fotograf)

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia w formie stojącego prostokąta, przedstawiająca  Katarzynę Czechowiczówną (3/4 ujętej postaci) na tle białych, oszklonych drzwi. Katarzyna stoi nieco po lewej stronie, z załozonymi rękami. Ubrana jest w białą bluzkę i spódnicę. Na szyi ma drobne korale, do bluzki przypięta ciemna broszka. Włosy ciemne, kręcone, upięte z tyłu, ciemne, grube brwi, na twarzy lekki uśmiech. Fotografia monochromatyczna, sepia. Powierzchnia papieru gładka, lekko świecąca. Nad głową postaci dwie białe plamy. Na odwrocie, w górnej części ślady po kleju, nizej numer inwentarza napisany ołówkiem.

Katarzyna Czechowiczówna

nieznany (fotograf)

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret kobiety w ujęciu do kolan. Siedzi bokiem, lekko zwrócona w prawą stronę. Twarz zwrócona w 3/4 w lewo. Lewa ręka wsparta na poręczy krzesła. Dłonie o szczupłych palcach, splecione. Kobieta jest ubrana w jedwabną, szafirową suknię z długimi rękawami i pelerynką złożoną z falban. Na szyi przerzucony biały lisek. Twarz szczupła, włosy, ułożone w fale, przykrywają uszy. Brwi zarysowane wyraźnym łukiem, oczy duże, nos prosty, lekko zadarty, wyraźnie zarysowane usta. Jednolite, zielonoszare tło.

Portret Róży Duchowej

Kossak, Wojciech (1856-1942) (malarz)

1933

Muzeum Narodowe w Lublinie

Głowa lekko skręcona w prawo, z opaską na głowie, w kamizelce, bluzka z broszką pod szyją.

Oktawia Żeromska z lat panieńskich

nieznany (fotograf)

1887

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 80 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd