treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: pory roku

Obiekty

106
S/G/4222/ML - Projekt witraża - scena figuralna wyobrażająca Trójcę Św.  i personifikacje czterech pór roku. Zamknięty półkoliście prostokąt podzielony na kwadratowe kwatery. W partii półkola na niebieskim tle zielone główki puttów. Poniżej, w centrum złote Oko Opatrzności ze skrzydłami po bokach i błękitną, pokrytą złotymi gwiazdami sferą  w środku. Na oku i sferze napis: JAM JEST KTÓRYM JEST. Po lewej tronujący Chrystus w czerwonej szacie, po prawej gołębica Ducha 
Świętego. Niżej personifikacje pór roku w postaci młodych dziewcząt. Od lewej - Wiosna wśród kwiatów, Lato ze snopem zboża, Jesień zbierająca owoce i Zima przy pokrytym śniegiem krzewie. W kwaterach dolnych - po lewej - starzec z kosą i klepsydrą (personifikacja czasu), po prawej kobieta i dziecko, między nimi, w środku wśród ornamentów dwie tarcze herbowe cechu  rzeźników z głowami wołów. Po bokach tarcz topory. Po bokach napis: KAPLICE TE BONERÓW ODNOWIŁ I OZDOBIŁ POBOŻNĄ MYŚLĄ WIEDZIONY CECH RZEŹNIKÓW I MASARZY, 1931

Trójca Święta -  Pory roku

Mehoffer, Józef

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie od strony drugiej. Bok rzeźby. Kolor szaro-beżowy. Postać kobiety z głową skierowaną w lewo i w tył. Kobieta odziana jest w tunikę. Gołe nogi skierowane w stronę widza. Ubranie odsłania jej lewą rękę oraz lewą stronę pleców. Włosy na głowie spięte w kok i spływające po plecach. W tle widać tarasy za Pałacem i drzewa parkowe.

Flora (Wiosna)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Scena zjazdu ukazana na wzgórzu; od lewej budynek karczmy z siedzącymi przed nią postaciami; po prawej szereg pojazdów konnych, jeździec oraz kilka postaci odwróconych tyłem do widza.
Koloryt szary, monochromatyczny, z lekką domieszką brązu oraz żółci światełek okiennych i przypojazdowych.

Zjazd przed karczmą

scena rodzajowa

Chełmoński, Józef

1877

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka ptaka na cokole z postaci ludzkich - Ujęcie z lewego boku. Drewniana figurka ptaka ze skrzydłami ułożonymi wzdłuż tułowia, stojącego na głowach zwróconych do siebie plecami pięciu postaci ludzkich. Postaci, tworzące cokół, przedstawione statycznie, w formie zgeometryzowanej.

Calao i postaci przodków

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewninany pojemnik na tytoń z pokrywką - Ujęcie z przodu. Drewniany pojemnik na tytoń z pokrywą, na której znajduje się rzeźbiona, siedząca postać.

Pojemnik na tytoń z pokrywką

nieznany

między 1972 — 1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czarno-biała grafika prezentująca stocznię szczecińską - Ujęcie z przodu całego arkusza. Widok budynków dziedzińca górnego stoczni

Grafika: Widok stoczni

Friedrich Kallmorgen

1880 — 1890

Muzeum Narodowe w Szczecinie

metalowa maszyna do pisania z czarnym korpusem - Ujęcie z przodu; Metalowa maszyna do pisania  z czarnym korpusem. Klawisze okrągłe, określenia czcionek czarne na białym papierze, pod przezroczystą osłoną z tworzywa. Część napisów wymieniona. Siedem czcionek nieoryginalnych (2,v,t,g,6,b,n). Korpus pomalowany na czarno. Napisy są w kolorze srebrzystym. Regulator oporu klawiszy jest ukręcony, ułamana jest jedna z podpórek papieru. U spodu maszyny znajdują się dokręcone kauczukowe nóżki w kształcie prostopadłościanów.

Maszyna do pisania

Stoewer, Actiengesellschaft, Stettin, Gruenhof.

1926 — 1931

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie 3/4. Kolor rzeźby szaro-beżowy. Postać mężczyzny siedzącego na pniu. Tułów skierowany lekko w prawo. Głowa skierowana w lewo i w górę. Prawa noga zgięta w kolanie, skierowana lekko w prawo. Postać naga, na jej udzie luźno wisi skóra zwierzęcia. W lewej dłoni, opartej o nogę, trzyma kiść winogron. Prawa ręka spoczywa na uchu od szerokiego dzbana stojącego na ziemi na lewo od postaci. Włosy krótkie, ozdobione winoroślami i winogronami. Po prawej widoczna balustrada, na której stoi rzeźba. W tle drzewa parkowe.

Bachus (Jesień)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/CS/1476/ML - Figurka z białej szkliwionej porcelany przedstawiajaca  kobietę stojacąna niskim trójdzielnym cokole. Kobieta ma długie włosy upięte w koczek, ubrana jest w fałdzistą spódnicę przewiązaną poniżej bioder, gorset z baskinką i głębokim dekoltem, bluzkę z bufiastmi rękawami do łokci, na ramionach zawiazaną chustkę, ma bose stopy. Prawą ręką trzyma płaski kosz z owocami oparty na biodrze, w lewej ugiętej ma jabłko.

Figurka porcelanowa - Lato

Meyer, Frierdich Elias

1790 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Pejzaż w poziomym układzie kompozycyjnym; na pierwszym planie łąka, po lewej stronie brzeg lasu; na 1/3 wysokości, po prawej, rozległa równina z rzędem topól na linii horyzontu; na skraju lasu dwie postacie, na łące na drugim i trzecim planie pasące się konie. Koloryt: zróżnicowane zielenie, jasne niebo.

Pejzaż

pejzaż

Malecki, Władysław

1876

Muzeum Narodowe w Szczecinie

witen (1/192 talara) - rewers; w środkowym jabłko królewskie z krzyżem w środku wartość 192. W otoku napis: IN IEHOVA SORS MEA (W Bogu mój los).

Witen (1/192 talara)

Syvertz, Daniel

1674

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Skrzynka do przechowania i przenoszenia przynęty - Ujęcie ze skosu z lewej; Drewniana skrzynka w formie niecki, w przekroju poprzecznym – półkolista. Dłuższe boki i podstawę wykonana z płaskich klepek przytwierdzonych do krótszych, pełnych boków zaopatrzonych w uchwyty, Klepki do boków przybite gwoździkami.

Skrzynka do przechowania i przenoszenia przynęty

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie od strony pierwszej. Putto z lewej, wazon z prawej, putto ustawione na pochyłej balustradzie schodów, wazon na poziomej. Putto ma tułów silnie skręcony w lewą stronę. W rękach wyciągniętych w lewo trzyma kwiatową girlandę. Lewe udo przykryte draperią przewieszoną przez lewe ramię. Głowa zwrócona w prawo. Obie figury w kolorze szarobeżowym. Obok waza o kielichowatym kształcie dekorowana girlandami kwiatów i stylizowanymi liśćmi. W tle drzewa parkowe.

Putto z wazą

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Putto z prawej, wazon z lewej. Putto ustawione na pochyłej balustradzie schodów, wazon na poziomej. Putto oparte na prawym kolanie, lewa noga wyprostowana. Prawa ręka wyprostowana wsparta na podstawie, w lewej ręce girlanda, tułów silnie skręcony w prawą stronę. Chłopiec zwrócony twarzą w stronę widza. Obok waza o kielichowatym kształcie dekorowana girlandami kwiatów i stylizowanymi liśćmi. Obie figury w kolorze beżowym. W tle drzewa parkowe.

Putto z wazą

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nagie i pulchne dziecko siedzi z w pozycji półleżącej z nogami skierowanymi w lewą stronę. Z prawej  strony przytrzymuje ono kosz z kwiatami. Włosy dziecka są krótki i kręcone.

Putto z koszem kwiatów

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nagie i pulchne dziecko siedzi z w pozycji półleżącej z nogami skierowanymi w prawą stronę.  Z lewej strony przytrzymuje ono kosz z kwiatami. Włosy dziecka są krótki i kręcone.

Putto z koszem kwiatów

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Dziewczynka i chłopiec są splątani w walce. Po lewej stronie kompozycji chłopiec w pozycji półstojącej lewą rączką próbuje odciągnąć prawą rękę dziewczynki, która szarpie go za włosy.

Para puttów (Zwada)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nadzy i pulchni chłopiec i dziewczyna siedzą na rozpostartej ma pniu draperii. Po prawej stronie dziewczynka usiłuje objąć lewą ręką chłopca, który odpycha lewą ręką jej ramię. Twarz dziewczynki ujęta profilem.

Para puttów (Zobojętnienie)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie od strony pierwszej. Nadzy i pulchni chłopiec z dziewczyną, siedzą na rozpostartej ma pniu draperii. Obejmując się kierują usta do pocałunku. Chłopiec jest widoczny od tyłu. Jego włosy są krótki i kręcone.

Para puttów (Pocałunek)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie z przodu. Rzeźba w kolorze szarym, przestawia dwa nagie putta, zwrócone lewym bokiem do widza. Putto po prawej przechylone w lewo, opierające się rękami o plecy i lewą nogę drugiego putta. Z przodu lewa noga zgięta w kolanie. Głowa zwrócona w stronę widza. Na głowę założona chusta opadająca z lewej strony oraz łeb lisa skierowany w lewo. Długi warkocz opada przez lewy bok. Putto po lewej stronie wygięte w lewo, z rękami wyciągniętymi w lewo. Głowa zwrócona w kierunku głowy lisa. W tle widoczne drzewa parkowe.

Para puttów (Lęk)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony trzeciej. Kolor rzeźby szaro-beżowy. Postać mężczyzny siedzącego bokiem na niskim postumencie. Mężczyzna zwrócony jest plecami do widza. Nogi ułożone w prawo, głowa skierowana do tyłu, w kierunku tła. Postać naga, przez lewe ramię i prawe udo przewieszona jest luźno tkanina, okrywająca lewy bok mężczyzny. Prawa ręka oparta o prawą nogę. Lewa ręka uniesiona w lewo trzyma cylindryczny przedmiot. Włosy krótkie, zdobione liściem laurowym. Po prawej leży moździerz zwrócony w prawo. W tle drzewa parkowe.

Meleager (Zima)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony drugiej, bok rzeźby. Kolor szaro-beżowy. Postać kobiety siedzi na konarze drzewa. Ustawiona bokiem do widza. Głowa skierowana lekko w lewo i w górę. W lewej dłoni, zgiętej w łokciu i uniesionej do góry, trzyma jabłko. Przez lewe ramię przewieszona jest tkanina. W tle widoczne tarasy za Pałacem i drzewa parkowe.

Pomona (Lato)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie od strony pierwszej. Rzeźba w kolorze szarym. Sfinks ma postać istoty o ciele lwicy oraz piersi i głowie kobiety. Ciało ma skierowane w lewo, a głowę odchyloną do tyłu i lekko w prawo. Na grzbiecie sfinksa siedzi postać putta, siedząca okrakiem przodem do widza. Twarz ma skierowaną w lewo. W swoich dłoniach trzyma girlandę kwiatów opadającą na jego prawą nogę i na grzbiet sfinksa. W tle widoczne parkowe drzewa.

Putto na Sfinksie

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 106 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd