treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: cerkiew

Obiekty

214
pośrodku białej karty zdjęcie świątyni. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Cerkiew św. Andrzeja w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Teka Lwów: Cerkiew św. Jura

Dobrowolski, Odo

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Teka Lwów: Wołoska Cerkiew

Dobrowolski, Odo

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia drewnianą cerkiew unicką otoczoną drewnianym ogrodzeniem. Ziemia częściowo pokryta jest śniegiem, a wokół budowli wznoszą się nagie drzewa.

Budownictwo: cerkiew drewniana unicka

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Plac Litewski i tak zwany Sobór od strony Krakowskiego Przedmieścia. Na pierwszym planie brukowana ulica z przechodniami i mijającymi się bryczkami. Stangreci w uniformach. Po prawej stronie, za szpalerem drzew widoczna kopuła cerkwi prawosławnej pw. Podwyższenia Krzyża Świętego na placu Litewskim. Obok drewniany parkan osłaniający niewidoczny zza zieleni pomnik Unii Lubelskiej. W lewym dolnym rogu fragment chodnika, słup ogłoszeniowy i stojąca latarnia gazowa z oszklonym kloszem. W tle cień rzucany na ulicę przez dachy budynków. W oddali po prawej stronie kamienice Krakowskiego Przedmieścia. W partii nieba linie kabli.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. W l. g. rogu plama granatowego tuszu.

Plac Litewski i Sobór

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/16804/ML - Matka Boża Chełmska – wizerunek Maryi w typie Dexiokratusa (trzymająca Dzieciątko na prawym ramieniu). Maryja ukazana jest w ujęciu do pasa; ubrana jest w zieloną szatę spodnią wykończoną złotymi lamówkami, zielony czepiec oraz czerwony maforion, wykończony przy twarzy złotą lamówką, spięty przy szyi, ze złotymi gwiazdami na czole i ramieniu (symbol dziewictwa Maryi). Maryja lekko pochyla głowę w stronę Chrystusa, lewą dłonią na niego wskazuje. Twarz ma owalną, o regularnych rysach, oczy duże, zapatrzone w dal;  ma zamyślony wyraz twarzy. Chrystus spoczywa swobodnie na ramieniu Maryi: spogląda na matkę poważnie, prawą dłonią ją błogosławiąc, w lewej trzyma zwój. Ubrany jest w jasny chiton i złocisty himation. Lewą nogę ma charakterystycznie odgiętą, tak, że stópka jest widoczna od spodu.
Głowy obojga otaczają gładkie złocone nimby, wyznaczone potrójną linią, ozdobioną regularnie rozmieszczonymi rozetkami. Tło złote (złoto drukarskie? ), zdobione powtarzającym się wypukłym (złoto proszkowe? ) motywem równoramiennego krzyża i zgeometryzowanej rozetki. U dołu na złotym tle widnieje czarny napis cyrylicą: WYOBRAŻENIE CHEŁMSKIEJ CUDOWNEJ IKONY BOZEJ MATKI: 
??????????? XO?MCKO? ???OTB ???? ????? MATEP?
Całość obiega bordiura, na którą składają się: wypukły pas złoty, zielony i znów złoty, ozdabiana regularnie rozmieszczonymi siedmioma geometrycznymi wzorami – rombami-gwiazdkami z czerwonymi kwadratami. Pole obrazowe ma kształt prostokąta zamkniętego od góry łukiem.

Konserwacja: 2009 r.

Matka Boska Chełmska

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

św. Mikołaj. Bogurodzica Hodigitria. Chrystus ze Świętymi

ikona

1750 — 1850

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pośrodku białej karty zdjęcie parterowego budynku. Dookoła fotografii drukowana ramka złożona z trzech linii różnej grubości. Pod zdjęciem stemple firmowe: z lewej - A. Guetz, z prawej - Toultchine. Poniżej ramki pochyłą czcionką nazwa miejscowości i tytuł zdjęcia

Sobolówka. Majsterska

Guetz A.

1885

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pośrodku białej karty zdjęcie domu otoczonego drewnianym płotem. Dookoła fotografii drukowana ramka złożona z trzech linii różnej grubości. Pod zdjęciem stemple firmowe: z lewej - A. Guetz, z prawej - Toultchine. Poniżej ramki pochyłą czcionką nazwa miejscowości i tytuł zdjęcia

Sobolówka. Dom Dyrektora

Guetz A.

1885

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pośrodku białej karty zdjęcie fabryki. Dookoła fotografii drukowana ramka złożona z trzech linii różnej grubości. Pod zdjęciem stemple firmowe: z lewej - A. Guetz, z prawej - Toultchine. Poniżej ramki pochyłą czcionką nazwa miejscowości i tytuł zdjęcia

Sobolówka. Ze strony północno-zachodniej. Front fabryki

Guetz A.

1885

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pośrodku białej karty zdjęcie fabryki. Dookoła fotografii drukowana ramka złożona z trzech linii różnej grubości. Pod zdjęciem stemple firmowe: z lewej - A. Guetz, z prawej - Toultchine. Poniżej ramki pochyłą czcionką nazwa miejscowości i tytuł zdjęcia

Sobolówka. Fabryka od strony wschodniej

Guetz A.

1885

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pośrodku białej karty zdjęcie fabryki. Dookoła fotografii drukowana ramka złożona z trzech linii różnej grubości. Pod zdjęciem stemple firmowe: z lewej - A. Guetz, z prawej - Toultchine. Poniżej ramki pochyłą czcionką nazwa miejscowości i tytuł zdjęcia

Sobolówka. Fabryka od strony zachodniej. Front

Guetz A.

1885

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pośrodku białej karty zdjęcie fabryki. Dookoła fotografii drukowana ramka złożona z trzech linii różnej grubości. Pod zdjęciem stemple firmowe: z lewej - A. Guetz, z prawej - Toultchine. Poniżej ramki pochyłą czcionką nazwa miejscowości i tytuł zdjęcia

Sobolówka. Fabryka od strony południowej

Guetz A.

1885

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pośrodku białej karty zdjęcie fabryki. Dookoła fotografii drukowana ramka złożona z trzech linii różnej grubości. Pod zdjęciem stemple firmowe: z lewej - A. Guetz, z prawej - Toultchine. Poniżej ramki pochyłą czcionką nazwa miejscowości i tytuł zdjęcia

Sobolówka. Fabryka od strony północnej

Guetz A.

1885

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pośrodku białej karty zdjęcie z lotu ptaka na panoramę miasta. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Panorama Kijowa i nabrzeże Dniepru

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Widok Aleksandrii

Orda Napoleon rys....

1873 - 1883

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/16802/ML - Św. Michał Archanioł ukazany jest jako uskrzydlony wojownik, w ujęciu całopostaciowym, frontalnie. Głowę ma lekko zwróconą w prawo, spogląda wprost. Twarz podłużna, okolona jasnymi długimi włosami. Na głowie ma hełm z pióropuszem. Ubrany jest w błękitną tunikę i srebrny pancerz ze złotymi naramiennikami, paskiem i pteryges (fartuchem z pasów) oraz czerwony płaszcz. Na nogach ma wysokie buty o metalicznym odcieniu. W prawej, wzniesionej dłoni trzyma skierowany ku górze miecz, w lewej tarczę, którą się osłania. Na pancerzu, na wysokości piersi widnieje hostia otoczona promienistą glorią, a na niej łaciński monogram Chrystusa z trzema gwoździami – narzędziami Męki Pańskiej: IHS. Na tarczy dewiza Archanioła: KTÓŻ JAK BÓG, napisana cyrylicą ??? ??O ???
Poniżej tarczy, po prawej znajduje się inskrypcja określająca świętego: ??? ??????.
Tło ciemnobłękitne.
Przedstawienie pochodzi z prowincjonalnego warsztatu, o czym świadczą liczne błędy w ukazaniu anatomii (zwłaszcza rąk i nóg). Farba kładziona była dość grubo, zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Zastosowanie liter cyrylickich i łacińskich wskazuje na malarza tworzącego zarówno dla potrzeb Kościoła, jak i Cerkwi lub na przeznaczenie do świątyni unickiej.

Konserwacja: 2007 r.

Święty Michał Archanioł

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarnobiała (widok z lotu ptaka) przedstawiająca Wzgórze Zamkowe i jego okolice. Ujęcie od strony Wzgórza Staromiejskiego. W centralnej części zabudowania więzienia na zamku, z zabytkową Kaplicą Trójcy Świętej oraz donżonem. Przed gmachem, po lewej, budynek administracji więziennej (rozebrany w 1953 r.). U podnóża zamku dzielnica żydowska z zabudową ulic: Krawieckiej (Dom Modlitwy), Zamkowej, Jatecznej (Wielka Synagoga / Synagoga Maharszala), Nadstawnej, Ruskiej (cerkiew prawosławna), Czwartek oraz Lubartowskiej. Wzdłuż prawej krawędzi na zaciemnionym tle skrzydła samolotu napis białymi literami naniesiony na fotografię. Zdjęcie podklejone na tekturę.

Zamek Lubelski i okolice

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

W centrum kompozycji ruiny zamku, usytuowane na wzgórzu, na które prowadzi drewniany most. Z prawej strony okrągła baszta. W dole, w głębokim jarze pasterz pasący owce, nieco dalej chaty. Z lewej strony obrazu - rozłożyste drzewo usytuowane na wzgórzu. Na moście stojący ludzie i krowa z cielakiem. W dali za ruinami - rozległy, nizinny krajobraz. Nad zamkiem niebo z kłębiastymi chmurami rozświetlonymi zachodzącym słońcem. Tonacja obrazu utrzymana w brązach, ugrach i żółcieniach.

Zamek w Ostrogu

Malinowski, Adam Wiktor

1863

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Bogurodzica Hodigitria

ikona

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

św. Zozym i Sawwacjusz Sołowieccy

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 214 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd