treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: uzbrojenie

Obiekty

121
Pistolet CZ wz 1924 z magazynkiem

Pistolet CZ

Pistolet

Czeska Zbrojowka

1. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pistolet z magazynkiem

Pistolet VIS

Pistolet

Fabryka Broni Radom

lata 30. XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pistolet z magazynkiem

Pistolet SM

Pistolet

SM

1. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ujęcie z przodu

Guzik od kurtki myślliwskiej

nieznany

4 ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z przodu

Guzik od kurtki myślliwskiej

nieznany

4 ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z przodu

Guzik od kurtki myśliwskiej

nieznany

4 ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/238/ML - Kompozycja w obwiedzionym podwójną kreską kole wpisanym w kwadrat. W środku jeździec na koniu. Ujęci w prawym profilu, jeździec w kołpaku z piórem, w delii z futrzanym kołnierzem, w długim żupanie, z nadziakiem w prawej ręce, prostym skrzydłem przymocowanym za plecami. Koń okryty czaprakiem, u podgardla buńczuk. W tle ujęty od tyłu jeździec ze skrzydłem u pleców, u lewego boku łubie z łukiem. W środku, na dalszym planie zwrócony w prawo jeździec ze skrzydłem u pleców, przedstawiony w galopie, po prawej jeździec ze skrzydłem u pleców zwrócony w lewo. Dalej po prawej pachołek trzymający konia. W głębi kilku ledwie zaznaczonych jeźdźców na tle pagórkowego krajobrazu.
sygn. poza krawędzią koła p.:

Jeździec polski ze skrzydłem - "Husarz"

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/1440/ML - Aw. W ramce z motywami pawich ogonów i akantu, w rogach, w ozdobnych owalach wartość: 1000. Centralnie u góry w łuku: BANK POLSKI; niżej poziomo: TYSIĄĆ ZŁOTYCH / WARSZAWA dn 28 LUTEGO 1919 roku / DYREKCJA BANKU POSLKIEGO / GŁÓWNY SKARBNIK
Podpisy, odpowiednio: Stanisław Karpiński – Zygmunt Chamiec / Marian Karpus
Po bokach na osi numeracja: No. / S.A. 1338701 – No. / S.A. 1338701
U dołu dwa tonda; w lewym wizerunek Tadeusza Kościuszki, w prawym znak wodny z przedstawieniem wodza z profilu. Po bokach wartość słownie: TYSIĄC – TYSIĄC
U dołu pod ramka sygnatura wytwórni.

Rw. W ozdobnej ramce z motywami akantu od góry klauzula zakomponowana w łuku: NA MOCY UCHWALY SEJMOWEJ BILETY / BANKU POLSKIEGO SĄ PRAWNYM ŚRODKIEM PŁATNICZYM / W POLSCE; niżej poziomo sankcja: PODRABIANIE BIELTÓW I WSPÓŁDZIAŁANIE / W ICH ROZPOWSZECHNIANIU / KARANE JEST CIĘŻKIM / WIĘZIENIEM
Pomiędzy klauzulami, na tle giloszy, wartość ozdobnymi cyframi: 1000
Niżej dwa tonda; w lewym znak wodny z wizerunkiem Tadeusza Kościuszki, w prawym godło państwa polskiego. Po bokach w małych tondach: 1000 – 1000. W krótszych bokach ramki pionowo: TYSIĄC – TYSIĄC

1000 złotych

Waterlow & Sons Limited

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Aw. U góry widoczna część napisu pisanką: BILET SKARBOWY; niżej numer serii : D i napis: 
Uchwała Rady Najwyższej Narod. Dnia 8 Czerw.1794
Niżej, centralnie na osi symbole wolności: czapka frygijska, uzbrojenie sankiulotów, baszty murów więziennych, łańcuchy absolutyzmu, gromy ludu i skrzydła wolności. Wyżej z lewej Orzeł, a  z prawej strony Pogoń. Po bokach napis: Bilet – Skarbowy, a niżej w podwójnej prostokątnej ramce na ciemnym kreskowanym tle wartość nominału: 10 – DZIE/SIĘĆ
Pod spodem tekst uchwały:
Na Dziesięć Złotych polskich/: rachując z iedney / Grzywny Kolońskiej Złłch polch 84 1/2 Monety / Srebrnej:/ które Skarb Narodowy każdemu Uka= / zicielowi ninieyszego Biletu z funduszow / na umorzenie Biletów Skarbowych prze= / znaczonych y na ogólnych Dobrach Na= / rodowych hypotekowanych zapłaci oraz / we wszelkich dochodach Publicznych we= / dług powyższey Uchwały Rady Naywyż= / szey Narodowey przyimować będzie
Pod tekstem uchwały znaki zabezpieczające, pośrodku centralnie obłamany stempel suchej pieczęci Dyrekcji Biletów Skarbowych z poziomą inskrypcją: WOLNOŚĆ / CAŁOŚĆ / NIEPODLE / GŁOŚĆ i napisem otokowym: * PIECZĘĆ DYREKCYI BILETÓ[W]. Na Bilecie Skarbowym pieczęć nieczytelna. Po bokach litery B – S, wybarwiane chemicznie. Niżej odręczne podpisy komisarzy wybranych spośród mieszczan warszawskich: M.(Michał) Pagowski; T.(Tomasz) Staniszewski i numer w owalnej ramce: Nro 45276

Rw. Czysty bez nadruków. U dołu naniesiony wtórnie w latach 60. numer księgi ewidencyjnej.

Bilet skarbowy - 10 złotych polskich

Papiernia D & C BLAU

1794

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 2

Arkebuz z zamkiem kołkowym

Arkebuz

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 3

Morion

Hełm

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ujęcie z góry. Waza gliniana z uchem o podciętej dolnej partii brzuśca i wysokim załomie. Szyja naczynia jest niemal cylindryczna, wylew delikatnie wychylony na zewnątrz i zaokrąglony. Waza jest ciebnobrunatna, o wygładzanej powierzchni. Naczynie jest zdobiona dookolnym pasem ornamentacyjnym w postaci powielonych swastyk wykonanym kółkiem zębatym.

Popielnica

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ornamentowany grot oszczepu z żelaza - Ujęcie z góry. Ornamentowany grot oszczepu z żelaza.

Grot oszczepu

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Żelazny miecz obosieczny - Ujęcie z przodu. Żelazny miecz obosieczny.

Miecz dwusieczny

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fragment miecza z brązu - Ujęcie z przodu; Miecz z brązu zachowany we fragmencie - część głowni oraz rękojeść - o łącznej długości 22,7 cm. Egzemplarz cechuje smukła głownia, na powierzchni której przetrwała miejscami pierwotna lśniąca powłoka barwy ciemnozielonej. Dzięki temu widoczne są po obu stronach ostrza struziny podkreślone delikatnym zdobieniem w postaci drobnych nacięć i łuczków. Podobnym ornamentem, na który składają się pasma linii rytych i niewielkich nacięć, pokryta jest również rękojeść miecza o gładkiej ciemnozielonej powierzchni. Rękojeść jest niekompletna, brakuje jej głowicy – najpewniej tworzyły ją dwie niewielkie woluty, pomiędzy którymi wystawał niewielki pręt.

Fragment miecza z brązu

kultura łużycka

900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wajśrawana (Dzambala) - ujęcie z przodu; Złota, męska postać siedząca bokiem, z lewą nogą opuszczoną w dół (poza lalitasana), na złotym, ryczącym lwie. W prawej ręce trzyma chorągiew zwycięstwa (osobny, wyciągany element), a w lewej zwierzątko: mangustę  (ichneumon), która wypluwa klejnot z pyszczka. Postać w gniewnej formie, szlachetnie ubrana: nosi diadem, liczne ozdoby z klejnotów, a jej strój przypomina zbroję wysokiej rangi dostojnika/króla. Lwa o bordowych brwiach, sierści na głowie i ogonie przedstawiono w pozycji wpółleżącej - waruje na ugiętych łapach, jest osiodłany, z przodu i z tyłu widoczna uprząż. Obie postacie ustawiono na lotosowej podstawie. W jej centralnym punkcie wydrążono niewielki otwór na szpic sztandaru. Posążek najprawdopodobniej przedstawia bóstwo bogactwa Wajśrawanę wraz z jego atrybutami.

Wajśrawana (Dzambala)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rapier - Ujęcie z przodu; Rapier o głowni prostej, obusiecznej, z ricassem. Na ricassie i krótkim odcinku głowni biegnie zaznaczone dwoma korytkami zbrocze. Sztych jest ułamany. Rękojeść ma krzyżowy jelec w esowatej formie i rozbudowany kosz do ochrony dłoni. Kosz składa się z trzech obłęków bocznych rozchodzących się ku ostrzu i osłaniających ricasso, po drugiej stronie są dwa obłęki boczne, z których górny jest większy, połączonych „oślą podkową” i dodatkowo dwoma obłękami. Trzon zwęża się ku końcowi, jego okładzina nie zachowała się. Głowica jest owalna, wydłużona z wyodrębnioną podstawą w formie pierścieni, ozdobiona jest wzdłużnie nacięciami i zakuta od góry.

Rapier

Wundes, Johannes starszy

1560 — 1610

Muzeum Narodowe w Szczecinie

puginał - Ujęcie z boku; Przybierający formę noża, jednosieczny puginał ma wąską głownię i rękojeść z pozostałościami okładzin rogowych na trzonie, które pierwotnie zamocowane były po jego drugiej stronie. Przymocowane zostały blaszanymi, gładkimi nakładkami, biegnącymi wzdłużnie pośrodku trzonka. Rogowe okładziny nabijane są srebrem, tworzącym punktowy wzór. Ośmiokątna, płaska głowica ze stali ma po środku okrągły otwór, przez który przechodzi tulejka, obłożona płytkami rogowymi oraz żelazna nakładka z rytymi motywami płatków kwiatów.

Puginał

nieznany

1400 — 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal Niepodległości - Ujęcie z przodu; Medal w kształcie okręgu, na którego awersie, w polu znajduje się wyobrażenie 3 hydr, przebitych trzema mieczami. Całość zamknięta w podwójnym liniowym otoku zawierającym napis BOJOWNIKOM NIEPODLEGŁOŚCI. Zawieszka z przylutowanego uszka o kształcie beczułkowatym i przewleczonego, zlutowanego kółeczka. Wstążka czarna z dwoma czerwonymi, pionowymi pasami.

Medal Niepodległości

Piłsudska, Aleksandra

1930 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bez tytułu - Ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie wydłużonego pionowo stojącego prostokąta o silnie zwichrowanej, poszarpanej z licznymi wypustkami dolnej krawędzi. Z głębokiej czerni prostokąta na osi w połowie wysokości wyłania się ledwo wyodrębniony bladą poświatą współczesny hełm wojskowy widoczny od przodu - tuż pod nim sfalowana włóknista struktura - spod niej wyłaniają się bulwiasto-organiczne formy przeplatane jakby zlepionymi mokrymi piórami tworzącymi dolną nieregularną krawędź.

Bez tytułu

Szymański, Ryszard

1982

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pierścień z Pęzina - Ujęcie ze skosu z prawej; Pierścień zbudowany z obrączki i dużej prostokątnej tarczki. Zewnętrzna część obrączki, lekko wypukła, ukształtowana została w formie dwóch antytetycznie ułożonych lwów dotykających paszczami tarczki. Tarczka prostokątna, zbliżona do kwadratu, o fasetowanych bokach. Wzdłuż boków łączących się z obrączką, wąskie strzemiączka ozdobione nacinaniem. W środkowej części tarczki, we wklęsłym reliefie, postać stojącego mężczyzny w długiej szacie, z włócznią i podłużną, trójkątną tarczą w dłoniach. Na sfazowanych brzegach tarczki nierozpoznana inskrypcja, składająca się z 10 znaków rozdzielonych dwoma znakami krzyża greckiego.

Pierścień z Pęzina

nieznany

1124 — 1225

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 121 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd