treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: status społeczny

Obiekty

37
szpila z brązu ze Świchowa - Ujęcie z boku; Szpila z brązu z wygiętą esowato łabędzią szyjką. Zwieńczenie z prawej stanowi główka w formie miniaturowej wazy, której podstawę stanowią 3 dookolne zgrubienia w formie pierścieni. Powierzchnia zabytku jest w bardzo dobrym stanie, pokrywa ją ciemnozielona patyna.

Szpila z brązu ze Świchowa

kultura pomorska

750 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Tycjan (po 1480-1576) - autoportret

szkoła włoska kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Jan III Sobieski (1629-1696) - portret

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Potocki Piotr (zm.1829) - portret

nieznany kopia

3. ćw. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Pas kontuszowy, jedwabny, półlity, jednostronny.
Ornament:
Głowy

Pas kontuszowy

nieznany

1770 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

szafa żywnościowa - Ujęcie z przodu; Konstrukcja skrzyniowa. Drzwi płycinowe, jednoskrzydłowe zamykane na haczyk oraz zamek z niewielką wykładką. Ich górna połowa otwarta i zaopatrzona w siedem pionowych szczebli. Gzyms szeroki, obwiedziony dekoracyjną listwa, górą zakończony trójkątnie. Szafa malowana na granatowo. Dekoracja w postaci tulipanów w kolorach: czerwonym, zielonym i białym. kwiaty rozmieszczone na dolnej płycinie drzwi w formie bukietu, na licu i na ścianach bocznych w postaci wijących się gałęzi. Powyżej drzwi nałożona listwa w kolorze czerwonym. Pole pomiędzy nią, a gzymsem zdobione granatowym rombem na czerwonym tle z wpisanym motywem kwiatowym. Szafa wsparta na czterech niewielkich, prostych nogach , w środku półki.

Szafa żywnościowa

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pochwa noża - Ujęcie przodu z góry. Zdobione okucie pochewki wykonane ze stopu metali kolorowych.

Okucie pochewki skórzanej

nieznany

1001 — 1100

Muzeum Narodowe w Szczecinie

skórzana pochewka noża - Ujęcie z przodu z góry. Długa, wykonana z jednego kawałka skóry i zachowana w całości pochewka o znacznej szerokości, przekraczającej 3 cm. Brzegi spajają nity na ozdobnych podkładkach i okucia z metali kolorowych.

Pochewka noża

nieznany

476 — 1100

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana zapinka w kształcie gwiazdy - Ujęcie z przodu. Pozłacana zapinka w kształcie sześcioramiennej gwiazdy. Podłoże zapinki stanowi płytka z pasmem obwiedzionym perełkowanym drutem.z granulkami. Pasma przeplatają się w dwa trójkąty. W narożnikach i na linii przecięć pasm osadzone wysokie oprawy oczek. W nich białe, szklane oczka. Kolec masywny, w przekroju prostokątny.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Okucie końca pasa z lisciem akantu - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie końca pasa z liściem akantu i prostokątną, grawerowaną skuwką. Ażurowy, symetryczny liść odlane razem z podłożem skuwki. Płytę wierzchnią i boki skuwki przylutowane do podłoża, a u nasady liścia wzmocnione pasmem skręcanych drutów.  Na płycie, w prostokątnej oprawie naniesiony motyw liścia akantu - ostu.

Okucie pasa

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacane okucie końca pasa z figurą młodzieńca - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie końca pasa: Centralnym elementem jest figuralne przedstawienie młodzieńca zabijającego smoka. Scena umiejscowiona jest w kapliczce z kolumienkami i łagodnym łukiem. Dołem kapliczkę zamykają ornamenty roślinne.  Z tyłu za figurą młodzieńca zaznaczony mur ceglany.  Poniżej kapliczki znajduje się sercowate, ażurowe zwieńczenie, z umieszczonym wewnątrz liściem akantu.

Okucie pasa z figurką św. Jerzego

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przód

Czepiec weselny

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Scena zjazdu ukazana na wzgórzu; od lewej budynek karczmy z siedzącymi przed nią postaciami; po prawej szereg pojazdów konnych, jeździec oraz kilka postaci odwróconych tyłem do widza.
Koloryt szary, monochromatyczny, z lekką domieszką brązu oraz żółci światełek okiennych i przypojazdowych.

Zjazd przed karczmą

scena rodzajowa

Chełmoński, Józef

1877

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strój ceremonialny, korona - Ujęcie z góry. Koronę wykonano z przyciętych niebiesko-czerwonych, białych i czarnych ptasich piór. W górnej części charakterystyczne dwa dłuższe, nieprzycięte, niebiesko-czerwone pióra papugi ary.

Korona z ptasich piór

nieznany

około 1980 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pusty nagolennik z grubej brązowej blachy - Ujęcie przodu nagolennika z góry. Pusty nagolennik z grubej brązowej blachy zdobionej rytym motywem zygazkowatym oraz jodełki. Od strony wewnętrznej widoczna szczelina.

Pusty nagolennik, obręcz

kultura pomorska

około 600 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Poziomy ightbox w aluminiowej ramie, z przedstawieniem nagiej, ciężarnej kobiety - Ujęcie z przodu w oddaleniu. Podświetlane pudło w układzie poziomym w aluminiowej ramie. Na pierwszym planie postać leżącej na prawym boku nagiej, brzemiennej kobiety. Tło białe neutralne. Kobieta prawą ręką podpiera głowę, lewą opiera na brzuchu. Ciało szczupłe, włosy półdługie, kręcone. Wzgórek łonowy bez owłosienia.

Amora

Deskur Marta

2002 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szafa sieniowa dwudrzwiowa, na pięciu kulistych nogach, z dolną szufladą, górą zamknięta profilowanym prostym gzymsem, zdobiona snycerską dekoracją

Szafa sieniowa w typie hamburskiej

Szafa

nieznane

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Bransoleta wężykowata - ujęcie z przodu; Bransoleta wężykowata ze srebra z owalnym kapsułkowym zapięciem. Elementy zapięcia wycięto ze srebrnej blachy i zlutowano. Obecnie przy zapięciu brakuje przedniej blaszki. Zachowana jest tylna blaszka z T-kształtnym otworem na haczyk. Średnica zamknięcia wynosi 2 cm.

Bransoleta wężykowata

nieznany

150 — 200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Postać siedzącej na ziemi kobiety, zwróconej ¾ vw lewo. Ubrana w obszerną szatę buddyjskiej mniszki. W ręku trzyma buddyjski różaniec. Głowa pochylona. Włosy rozpuszczone.

Portret pośmiertny Onoe Kikugorō IV - shini-e

drzeworyt

UTAGAWA Kunisada Toyokuni III

1860

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Trofea myśliwskie

Aelst Willem van

po ok. 1675

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Lubomirski Jakub Aleksander (1695-1772) - portret

malarz polski

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

602/A/ML/5 - Ozdobne okucie pasa w formie zawieszki (kabłączka) o kształcie litery W. Klamerka zdobiona jest pasmami nakłuć oraz dwoma poziomymi kreskami w miejscu rozdzielenia ramion.

Zawieszka

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/T/42/ML - Para butów z wysokimi cholewkami. Cholewka z miękkiej,zielonej skóry,  z dekoracyjnym haftem złotą nicią. Haft z dużym motywem kwiatowym: piwonie, kampanule i drobne kwiatki niezapominajki, tulipany(?), wydłużone liście i wici roślinne, wygięte łukowato.  Wewnatrz buty mają wykończenie białym, cienkim płótnem. Brzegi cholewki obszyte złota koronką z frędzlą. Podeszwy cieńkie z jednego kawałka skóry, bez obcasów, płaskie, z przodu prosto ścięte. Obydwie, skórzane podeszwy mają taki sam wykrój, bez rozróżnienia na lewą i prawą.

Buty safianowe

nieznana

1791 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie siedząca postać ludzka z dużą głową i trójkątną twarzą w charakterystycznym nakryciu głowy. Czapka w formie ściętego stożka o pogrubionych brzegach przypomina hełm tropikalny używany przez Europejczyków w czasach kolonialnych. Twarz o stylizowanych rysach z dużymi, wyłupiastymi oczami, szerokim u nasady nosie z nozdrzami o trójkątnym kształcie oraz szerokich, wysuniętych do przodu ustach, które układają się w półuśmiech. Bokobrody pod policzkami zaznaczono ząbkowaniem. Ręce zgięte w łokciach oparte są o kolana podkurczonych, krótkich nóg, a wyraźnie wymodelowane stopy znajdują się na owalnej podstawie rzeźby. W dłoniach postać trzyma przedmiot przypominający łuk. Z tyłu zaznaczono łopatki, linię kręgosłupa i uda. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia, szczególnie zauważalne w okolicy oczu, twarzy, dłoni i kolan.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

misa z brązu - Ujęcie z przodu. Rzymska misa z brązu na stopce, zaopatrzona w parę przeciwstawnych uch z trzema guzami pośrodku.

Misa z brązu

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 37 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd