treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: portrety władców

Obiekty

154
S/CS/1213/ML - Pólmisek pokrągły, gładki, szkliwiony, dekoracja malowana wielobarwnie. W lustrze malowane popiersie króla w koronie zamkniętej i zbroi, nad głową napis majuskułą w czarnym kolorze: KAZIMIERZ SPRAWIEDLIWY. Na kołnierzu fryz z liściasto-wolutowej girlandy, wilobarwnej, na ciemnobłękitnym tle.

Talerz z popiersiem Kazimierza Sprawiedliwego

Suska, Kazimiera

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

medalion historyczny; medal pamiątkowy - Ujęcie awersu. Na awersie popiersia książęcej pary w prawo. Mężczyzna (Ernest Ludwik) w zbroi, płaszczu udrapowanym na ramieniu, kobieta (Zofia Jadwiga) w kapeluszu z piórami i klejnotem na sukni - oboje z szerokimi kryzami. W podwójnym otoku napis w tłumaczeniu: Ernest Ludwik z Bożej łaski książę szczeciński, pomorski, Kaszubów i Wendów. Zofia Jadwiga z domu brunszwicko-lüneburskiego.

Medalion historyczny; medal pamiątkowy

Rapusch, Heinrich

1589

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dukat - Ujęcie awersu. Na awersie półpostać księcia w bogatej zbroi z odkrytą głową i rapierem u boku w prawo. W perełkowym otoku tytulatura.

Dukat

Westpfahl, Gregor

1594

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret księcia Branima X - ujęcie z przodu; Niewielki, okrągły portret na ciemnym tle ukazuje w ujęciu od ramion w górę wizerunek starszego mężczyzny o siwych włosach z ufryzowanymi wąsami i spiczastą bródką. Mężczyzna zwraca głowę w lewo patrząc przed siebie.  Ubrany jest w ciemny wams z wysokim, białym, koronkowym kołnierzem zapiętym pod szyję. Wokół napis: : V.G.G BARNIM X. GEBOREN 1549. 14 FEB: + [w kole]. 1603.1.SEPT.

Portret księcia Branima X

miniatura portretowa

nieznany

około 1603

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Owalna rama w kolorze złotym. W otoku ozdobiona motywem liści, które rozchodzą się tworząc kolejny krąg z tym samym motywem. Pośrodku portret mężczyzny w średnim wieku. Twarz zdecydowanie okrągła, blada. Duże oczy i wyraźnie zarysowane łuki brwiowe. Usta wydatne, a nad nimi okazałe wąsy. Włosy ciemne, zaczesane do góry, odsłaniają wysokie czoło. Ramiona mężczyzny okryte czarnym kołnierzem, spod którego widać fragment ubrania w kolorze czerwonym. Pośrodku, na piersi okrągła zapinka z rozchodzącymi się na boki paskami.

Portret króla Jana III Sobieskiego

nieznany

1. ćwierć XVIII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Manufaktura Majoliki w Nieborowie (Nieborów; 1881-1894) (wytwórnia)

Talerz z popiersiem Stefana Batorego

Manufaktura Majoliki w Nieborowie

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

aureus - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem cesarza na awersie i boginią Salus karmiącą węża na rewersie. Na awersie popiersie cesarza w zbroi i paludamentum w prawo. W otoku tytulatura: IMP CEAS L - VERVS AVG. Wokół obwódka z liści laurowych.

Aureus

Lucjusz Werus, cesarz rzymski

162 — 163

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w brązowo-szarym kamieniu scena przedstawiająca naczelnika niesionego w lektyce przez czterech niewolników. Części twarzowe wszystkich postaci mają cechy negroidalne: wydatne, lekko rozchylone usta oraz szeroki u nasady nos. Oczy przymknięte, zamyślone. Uszy wyrzeźbiono na wysokości oczu niewolnikom, z tym wyjątkiem, że dwóm tylnym jedynie po jednym od wewnętrznej strony. Naczelnik nie ma uszu. Na twarzach postaci widoczne bruzdy na czole. Naczelnikowi zaznaczono również po dwa nacięcia na policzkach. Ręce naczelnika zgięte w łokciach, a dłonie oparte na drągach lektyki. Jego tył głowy i plecy przylegają do oparcia lektyki, natomiast zgięte w kolanach nogi ułożono jedna na drugą. Niewolników przedstawiono w pozycji stojącej. Ich powieki ozdobiono ukośnymi nacięciami. Ręce niewolników zgięte w łokciach, w dłoniach trzymają drąg od lektyki, który oparto na jednym z ich ramion. Ich nogi złączono, zaznaczono stopy. Rzeźbę umieszczono na prostokątnej podstawie, którą ozdobiono ukośnymi nacięciami.

Naczelnik w lektyce

figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta; naśladownictwo solida Anastazjusza - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem cesarza z hełmem ozdobionym diademem na awersie i stojącą uskrzydloną Wiktorią z krzyżem na rewersie.

Naśladownictwo solida Anastazjusza

Teodoryk, król Ostrogotów

471 — 526

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talar - Ujęcie awersu. Na awersie ukoronowane popiersie królowej w koronkowej sukni ze sztywnym, wysokim kołnierzem 3/4 w lewo. Na szyi ażurowa kolia, a na sukni broszka w kształcie rozety. W perełkowym otoku legenda.

Talar

Bütkow, Ulryk

1642

Muzeum Narodowe w Szczecinie

2/3 talara (gulden) - awers; srebrna moneta;
Na awersie popiersie króla zwrócone w prawo. Władca w peruce ubrany jest w zbroję z narzuconym na nią płaszczem spiętym na ramieniu. Pod popiersiem inicjały mincmistrza DHM. W otoku tytulatura: CAROL XI D G REX SUE GOT&VAN (Karol XI z łaski Bożej król Szwecji, Gotów i Wandalów).

2/3 talara (gulden)

Matthäus, David Heinrich

1687

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Krystyna Radziwiłłówna

Portret

Grassi, Józef Maria

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

dukat - Ujęcie rewersu. Na rewersie dziewięciopolowa pomorska tarcza herbowa, po bokach data 16-41. Nad tarczą popiersie Chrystusa Zbawiciela w geście błogosławieństwa i globem w dłoni. W otoku napis.

Dukat

Bütkow, Ulryk

1641

Muzeum Narodowe w Szczecinie

2/3 talara (gulden) - awers; popiersie króla w peruce w prawo. Na zbroi płaszcz spięty na ramieniu. Pod popiersiem inicjały mincmistrza I M. W otoku tytulatura: CAROLVS XII D G REX SVEC (Karol XII z łaski Bożej król Szwecji).

2/3 talara (gulden)

Memmies, Johann

1706

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret księcia Filipa I - ujęcie z przodu; Młody mężczyzna przedstawiony jest w ujęciu od pasa w górę, zwrócony w prawo. Twarz szczupła o prostym nosie, wydatnych kościach policzkowych i pełnych ustach. Niebieskie oczy patrzą przed siebie. Brwi są lekko ściągnięte. Włosy rudawe, sięgają uszu, z krótką falującą grzywką nad czołem. Wąsy ma długie o podkręcanych końcach. Precyzyjnie odmalowana broda jest krótka rozdzielona po środku. Mężczyzna odziany jest w czarną szubę z szerokim futrzanym kołnierzem w kolorze brązu, dekorowaną srebrno-złotym motywem roślinnym. Pod spodem biała koszula z wysokim kołnierzem i małą krezą. Na piersiach widoczny jest przepleciony czterokrotnie złoty łańcuch. Lewa dłoń wsparta jest na rękojeści miecza. Palce zdobią złote pierścienie, większy z nich z osadzonym w oprawie turkusem. Tło jest gładkie w kolorze zielonym o niebieskawym odcieniu. W górnym lewym rogu, żółtą farbą namalowany znak twórcy: uskrzydlony wąż z pierścieniem w pysku i data 1541.

Portret księcia Filipa I

portret męski

Cranach, Lucas młodszy

1541

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Stanisława Augusta Poniatowskiego

Bacciarelli, Marcello

Muzeum Narodowe w Lublinie

1/6 talara (cztery grosze) - awers; Na awersie portret króla w długiej peruce w prawo. W otoku napis: ADOLPHUS·FRID·D·G·REX·SVEC·

1/6 talara (cztery grosze)

Jacob Didrik Lohmann

1761

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 154 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd