treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Zmartwychwstanie Chrystusa - ujęcie z przodu; Kompozycja obrazu zbudowana została na dynamizującej ją diagonalnej linii, wyznaczanej przez boczną ścianę wejścia do groty i wygięte, unoszące się ciało Zmartwychwstałego Chrystusa. Jego postać ukazana jest w promieniach światła wydobywających się z otwartego grobu. Odziany jest w białe perizonium i czerwony płaszcz w ręku trzyma czerwony proporzec z krzyżem na białym tle. Poniżej grupa czterech aniołów przytrzymuje wieko kamiennego grobowca, przy którym śpią żołnierze. Po lewej stronie zbliżają się do grobu dwie kobiece postacie ubrane w długie szaty z zakrytymi głowami

Zmartwychwstanie Chrystusa

scena biblijna

nieznany malarz pomorski

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Vedvta della Scuola di S. Marco - ujęcie z przodu; Ilustracja z albumu Le fabriche, e vedute di Venetia. W konturowej, podwójnej ramce w formie poziomego prostokąta widok zabudowy fragmentu Wenecji - placu Santi Giovanni e Paolo w stronę renesansowej siedziby Bractwa św. Marka. Na pierwszym planie pomnik konny kondotiera Bartolomea Colleoniego.

Vedvta della Scuola di S. Marco | Widok na Scuola di S. Marco

weduta

Carlevarijs, Luca

1768

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa Chrystusa w koronie cierniowej - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego ze studium popiersia Chrystusa zwróconego w prawo. Postać brodatego mężczyzny o długich włosach, z przechyloną głową w koronie cierniowej, ukazana została na wprost. Spojrzenie pełne bólu i oddania skierowane jest do widza. Przypuszczalnie rysunek związany był z pracą nad cyklem Męka Chrystusa do kościoła św. Filipa Nereusza w Madrycie, malowanym do 1771 roku.

Głowa Chrystusa w koronie cierniowej

motyw religijny

Tiepolo Giandomenico

1751 — 1775

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawiający lewy profil mężczyzny w zawoju. Postać ma pulchną twarz, wręcz otyłą, z fałdami w dolnej części policzków oraz drugim podbródkiem odsłoniętym dzięki szeroko rozstawionym bokom stójkowego kołnierza płaszcza. Jest to studium głowy mężczyzny, przedstawionego na prawo od sceny głównej, za portalem, na fresku Spotkanie Antoniusza i Kleopatry, namalowanym w salonie Palazzo Labia w Wenecji.

Głowa mężczyzny w turbanie

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1745

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa uśmiechniętej dziewczyny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokatnego papieru weneckiego przedstawia studium portretowe głowy młodej kobiety. Przechylająca w lewo głowę kobieta baczne spojrzenie kieruje z ukosa w stronę widza. Nieco spłaszczoną twarz o regularnych, pełnych rysach, rozświetla delikatny uśmiech. Jasne, dość głęboko osadzone oczy są podkrążone, nieduży nos ukształtowany delikatnie, usta małe, broda miękko zarysowana i wystająca. Puszyste włosy rozdzielone przedziałkiem nad czołem, z tyłu zebrane są w węzeł i okryte tkaniną, której koniec opada na prawe ramię. Rysunek wykonany rozcieraną kredką, wzmocnioną w paru miejscach wyraźnymi kreskami oddaje subtelne rysy i charakter postaci.

Głowa uśmiechniętej dziewczyny

głowa kobieca

Tiepolo, Lorenzo

1751 — 1775

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; motyw religijny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego. Szkic przedstawia Boga Ojca jako półpostać starego mężczyzny zwróconą na wprost, z włosami rozwianymi wokół głowy i długą, wachlarzowatą brodą, ubranego w suknię o sutych fałdach i szerokim kołnierzu. Bóg Ojciec spogląda przed siebie mrużąc oczy. Przed nim, u dołu karty zarys części kuli ziemskiej. Postać modelowana krótkimi, gęstymi, równoległymi kreskami o zróżnicowanym natężeniu. Tylko pasma fryzury wykonano łukowatymi ruchami ołówka.

Bóg Ojciec

motyw religijny

Tiepolo, Giambattista

1743

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 17 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd