treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina - ujęcie z przodu; Owal ujęty czarnym obramieniem stanowi centrum kompozycji. W obramieniu herby przodków m.in.: Güntersbergów, Borcków, Blanckenburgów, Schwerinów, Kleistów, Eickstedtów, Rexsingerów i Oppenów. W zwieńczeniu dwa duże herby rodzin von Ramin i von Berge. Centralne pole, po bokach którego dwie hermy w postaci aniołów ze skrzydłami uniesionymi ku górze, przedzielone na pół napisem na czarnym tle: „Ich bin die Aüffersteung undt daß leben wer An mich glaubet”. Nad napisem przedstawienie zmartwychwstałego Chrystusa, odzianego w perizonium i czerwoną powiewającą pelerynę, trzymającego proporzec i unoszącego się nad grobem na tle jaśniejącego pola. Po bokach otwartego grobowca grupa budzących się żołnierzy. W dolnym polu przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Pod krzyżem czaszka i piszczele. U góry biała podpięta zasłona. . Po obu stronach krzyża, w czarnych strojach zostali przedstawieni Bernd Otto von Ramin i jego małżonka Ilsa Sabina von Berge oraz ich dwanaścioro dzieci – sześciu synów i sześć córek. Dwoje dzieci ma zaznaczone nad głowami czerwone krzyżyki. Podobizny dzieci są malowane pobieżnie, natomiast ujęcia rodziców są portretowe, choć i tak bardzo schematyczne. U dołu umieszczono inskrypcję ujętą w liście akantu z wkomponowaną główką putta.

Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina

nieznany malarz pomorski

1668

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie białego papieru w kształcie zwężonego prostokąta przedstawia twarz starszego mężczyzny zwróconą w trzech czwartych w prawo. Zaczesane do góry włosy odsłaniają jego pochyłe czoło. Ma twarz o wydatnych kościach policzkowych; wyraziste, zdumione spojrzenie jasnych oczu; wysoko uniesione, nieregularne brwi; duży, okrągły, zadarty nos oraz krótką brodę i gęste opadające wąsy. Przy prawym brzegu karty kompozycję ogranicza pionowa kreska.

Głowa mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1743

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa krzyczącego mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie białego, prostokątnego papieru. Głowa młodego mężczyzny została ukazana na wprost z grymasem krzyku na twarzy. Płaska, płócienna czapka opadająca młodzieńcowi na bok przykrywa krótkie włosy. Kołnierz ubioru podniesiony, Po lewej przesłania policzek kawałek innej materii. Otwarte szeroko usta odsłaniają zęby i podkolorowany na czerwono język. Czerwienią podrysowane są także zmarszczki wokół przymrużonych oczu oraz lancetowata plamka na prawym policzku. W prawej części karty kompozycję ucina pionowa kreska.

Głowa krzyczącego mężczyzny

głowa męska

Tieopolo, Giambattista

około 1743

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 42 obiektów

Kolekcje

16

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd