treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Scena rodzajowa

szkoła holenderska

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Scena rodzajowa

nieznany

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

obraz - Ujęcie z przodu; Scena rozgrywa się w murowanym pomieszczeniu. Pośrodku przy stole ucztuje wesołe towarzystwo. Przy małym stole obok okna siedzą pojedynczy goście, jeden czyta gazetę, drugi rozmyśla, inny śpi. Przez otwarte drzwi wpada trójosobowa kapela - skrzypek, basista i trębacz. Kobieta przy kontuarze pod ścianą czyści naczynie. Na podłodze, ścianach i meblach rozmieszczone są w nieładzie różne naczynia i sprzęty.

W karczmie

scena rodzajowa

Most Carl August Ludwig

1834

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szafa drewniana, dwudrzwiowa, w kolorze brązowym (kolor naturalnego drewna). Obiekt został z zewnątrz zabezpieczony lakierem. U dołu szafy widoczne dwie szuflady zamykane na klucz (brak kluczy; brak okucia zamka prawej szuflady). Wewnątrz, na tylnej ścianie, w jej górnej części umieszonych zostało siedem drewnianych wieszaków. W połowie wysokości zwieńczenia szafy widoczna pozioma listwa (ubytek listowy na prawej ścianie). Płyciny drzwi wykonane są z desek. Obiekt jest pozbawiony zdobień. Od spodu, w narożnikach szafy umieszczone zostały cztery podtrzymujące obiekt nogi wykonane z fragmentów deski i pomalowane żółto-brązową farbą olejną.W wnętrzu szafy, na tylnej ścianie oraz ścianach bocznych widoczne napisy oraz rysunki wykonane odręcznie ołówkiem. Na lewej ścianie widoczny napis: „Ta szafa była moi mieszkaniem ukrywalnym dn 21 II 43 r do dnia 25 IIII 43 r”, wizerunek nagiej kobiety stojącej bokiem i trzymającej ręce na kroczu (zasłaniającej się) oraz kobiety w kostiumie, której twarz jest ujęta z profilu, a jedna z nóg uniesiona do góry. Jej włosy są ułożone w fale. Pod nagą kobietą widniej podpis ,,(Głupia baba)’’. Nad kobietą w kostiumie napisano ,,(Francóska niewiasta)’’. Obok nagiej kobiety widoczna jest kolejna data: ,,20.1.43 r.’’.
Na tylnej ścianie widoczne są przedstawienia (od lewej strony): budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego),  wiatraka (pod nim), kobiety w spódnicy za kolano i kamizelce stojącej bokiem (obok, z prawej strony rysunku wiatraka), trzech postaci umieszczonych jedna pod drugą, niewielkiego samochodu (obok, z prawej strony postaci), drogowskazu (obok, z prawej strony samochodu), mężczyzny z długą brodą (Żyda; pod nim) ciągnącego za sobą konia oraz niedokończonej nagiej postaci przedstawionej tyłem (widoczne pośladki; pod rysunkiem konia).
Obok przedstawienia kobiety widoczny napis: ,,Hiszpańska dziewczyna’’. Pod spodem widoczny napis ,,Pffeferwehrtag | Przygody Tomcia | paluszki’’. Obok trzech postaci (ułożonych w linii jedna pod drugą) napis ,,(kąpiel)’’. Na drogowskazie napis ,,Do Palestyny 3814 km’’. Obok mężczyzny z brodą widoczny napis wersalikami „HIR, JUDE, DI, AŁH, JUDE’’.
Na prawej ścianie szafy widoczne przedstawienie zbliżenia cielesnego (dwóch nagich postaci połączonych ze sobą w uścisku), które zostało częściowo starte.
Wszystkie rysunki widoczne na ścianach bocznych zostały wykonane z boku zwrócone są górą do tylnej ściany obiektu. Rysunki widoczne na tylnej ścianie obiektu usytuowane są do góry nogami (odwrócone o 180° w stosunku do dna szafy).

Szafa

Szmyt, Mateusz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

forma do wypieku gofrów - Ujęcie z przodu; Forma do wypieku gofrów wykonana z żeliwa. Składa się z okrągłej podstawy oraz ściśle przylegającej do niej pokrywy w kształcie wielopłatkowego kwiatka. Obie powierzchnie pokryte wewnątrz kratownicą, podzieloną na 5 jednakowych pół w kształcie serca. N

Forma do wypieku gofrów

nieznany

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

karafinka - Ujęcie z przodu; Niewielka butelka o pojemności 0,25 L. Wydmuchana na piszczelu z bezbarwnego szkła – na brzuścu widoczne smugi z nie do końca prawidłowego procesu produkcji. Kształt podłużny, wąski, o grubym, wyraźnie wyodrębnionym dnie, brzusiec w górnej części uwypuklony przechodzi w wąską, długą szyjkę zakończoną płasko wywiniętym niewielkim wylewem. Na obwodzie podstawy w formie odciśniętego, owalnego stempla umieszczony napis:

Karafinka

nieznana

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

muchołapka - Ujęcie z przodu; Muchołapka wykonana z bezbarwnego, grubego szkła odlanego w formie. Kształt zbliżony do spłaszczonej kuli. Szyjka bardzo krótka z kołnierzem przy wylewie. Dno wyraźnie wyodrębnione w postaci niewysokiej stopki.

Muchołapka

nieznany

1900 — 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

forma do wypieku babki - Ujęcie z przodu; Forma do wypieku babki o niewielkich rozmiarach i typowym dla tego rodzaju ciasta kształcie. Wysoki, prosty brzusiec regularnie karbowany i nieznacznie rozszerzający się ku górze przechodzi w wyraźnie wygięty na zewnątrz kołnierz o pogrubionej krawędzi. Centralna część dna wpuszczona do środka tworzy tak zwany komin (walec o kopulastym szczycie zakończonym małym otworkiem z zaznaczonym wylewem). Forma wykonana z gliny, wewnątrz jasnozielone szkliwo, zewnętrzna strona nie szkliwiona.

Forma do wypieku babki

nieznany

1890 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

List na karcie pocztowej. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, drugi nadrukowany), nalepka polecenia, pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy; dwa prostokątne stempelki z numerami 445 i 395.
Z treści: Mój Drogi! Od czasu gdy napisaliśmy do Ciebie ostatnią kartę, otrzymaliśmy dwa razy widomy znak, że sobie dajesz radę. Nadeszły mianowicie dwie paczki – jedna z soją, a druga z makaronem. Ten ostatni ma być znakomity, ja go jeszcze nie jadłem, ale Jadzia, która go już raz konsumowała na śniadanie, wyraża się o nim z zachwytem. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, drugi nadrukowany), nalepka polecenia, trzy okrągłe pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy; dwa prostokątne stempelki z numerami 230 i 228.
Z treści: Mój Drogi! Melania otrzymała kartę z 11 b. m. Tylko fałszywie podajesz numer domu, który jest 44 a nie 49. Jak już pisałem paczkę otrzymaliśmy. Na żadne dalsze paczki się nie wydatkuj. Pewien zapasik herbaty posiadamy, a i inne rzeczy można tu dostać. Odżywiamy się wprawdzie nie tak jak przed wojną, bo na to trzeba dużo zarabiać, ale na ogół nie najgorzej. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1941-09-25

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 37 obiektów

Kolekcje

21

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd