treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: koloryzm

Liczba wyników: 13

Obiekty

9
kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ płaskich, zachodzących na siebie form o zgeometryzowanych konturach wypełnionych kolorem. Po prawej stronie u dołu wkomponowana strawestowana martwa natura o czytelnych motywach dzbanka, jabłka i gruszki. Kolorystyka utrzymana w gamie półtonów (blady fiolet, zieleń, złamana zielenią żółć), z których wybija się kilka elementów o zdecydowanej barwie - po lewej, u dołu trójkątna, niebieska forma oraz motyw dzbanka, po prawej (czerwień). Motyw ten pojawia się też w centrum kompozycji jako tło dla kilku małych, nieregularnych form.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Na wysokim prostokątnym blacie stołu, z lekko uchyloną szufladą, płachta papieru, którego róg zwisa poza krawędź blatu; od lewej na przedzie kolba kukurydzy z liśćmi, za nią pękata butelka, za butelką otwarte owalne pudełko z opartą o stół przykrywką, na której nalepka; obok kukurydzy dwie cebule; pośrodku duży karczoch, za nim, po prawej, mały pleciony koszyczek, przy koszyczku cebula, przed karczochem i koszyczkiem dwa bakłażany. Neutralna płaszczyzna tła. Koloryt: ciemny, przygaszony - blatu, przełamana biel papieru, chłodna i jasna zieleń, ciemny ton oliwkowy, fioletowy granat warzyw i butelki, koszyk żółtawy, tło szare z przetarciami.

Martwa natura

martwa natura

Pankiewicz, Józef

około 1924

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Pole Nr 68 a - Wyznaczone linią pole kwadratu z centrum zaznaczonym krzyżykiem wypełniają cztery nieregularne plamy czerni, otoczone rozpryskiem farby. Po zewnetrznej stronie plam znajduje się numeracja: 1, 2, 3, 4, zgodna z ruchem wskazówek zegara (1 po lewej stronie na górze). Na środku przy górnej krawędzi kwadratu napis POLE.

Pole Nr 68 a 

Tarabuła Janusz ur. 1931

1950 — 1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kobieta-kogut - ujęcie z przodu; Na ciemnej neutralnej płaszczyźnie duża uogólniona forma (płótno niezamalowane), na tym nieregularna płaszczyzna bieli. U góry po lewej zarys ujętej w 3/4 od tyłu głowy kobiecej. U dołu do formy wpisane zarysy dwóch nóg w butach z wysokimi obcasami. Akcent różu rozbielonego po lewej części formy, płaszczyzny różu przełamanego brązem u dołu i w prawym dolnym narożu.

Kobieta-kogut

Pągowska, Teresa

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret chłopca ujęty w popiersiu. Ramiona delikatnie skręcone, twarz en face. Jasne, proste włosy opadają na ramiona. Grzywka zasłania czoło. Twarz owalna. Duże, niebieskie oczy. Jasne brwi. Okrągły nos, niewielkie usta. Chłopiec ubrany jest w popielatą bluzkę z czarną stójką ujmującą plisy bluzki. Rękawy zakończone bufkami. Tło neutralne, ciemnoczerwone.

Portret Henryka Jasieńskiego

Pankiewicz, Józef

1895

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Krajobraz o falistym układzie form. Na przedplanie ciemna smuga, na pierwszym planie schylona postać kobiety z wyciągniętą w dół ręką. Na dalekim planie, po lewej zabudowanie wśród drzew. Niebo pokryte smugami koloru. Koloryt: płaszczyzna ziemi od białawej po prawej stronie, żółtawa, po lewej smugi niebieskie i żółte. Ściana jednego zabudowania intensywnie biała, drugi dach o zgaszonej czerwieni. Niebo pokryte smugami koloru, odcieniami niebieskiego, żółci, bieli, czerni, akcent czerwieni. Kobieta w żółtej chuście, różowej bluzce, niebieskiej spódnicy, zielonym fartuchu.

Zbieranie kłosów

scena rodzajowa

Podsadecki, Kazimierz

1934

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja jednoplanowa: portret mężczyzny pochylonego nad szachami. Po lewej przecięta boczną i dolną krawędzią postać odwróconego tyłem mężczyzny (widoczna część głowy, ramię), po prawej również przecięta krawędzią obrazu głowa łysiejącego mężczyzny (nos długi, wystająca dolna warga), rękojeść laski, na niej wsparta dłoń. Przy dolnej krawędzi obrazu kilka figur szachowych. Koloryt: tło niebieskawe z czarnym podziałami, twarze śniade, marynarka siedzącego na wprost mężczyzny o ogólnym tonie szarawym, okonturowanie czernią.

Szachiści

scena rodzajowa

Niesiołowski Tymon

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret kobiecy - ujęcie z przodu; Półakt siedzącej kobiety. En face, głowa zwrócona w lewo. Twarz pociągła, oczy przymknięte, ciemne włosy z przedziałkiem z boku, czoło odsłonięte. Lewa ręka zgięta w łokciu spoczywa na piersi, prawa opuszczona. Biodra przepasane zieloną tkaniną, poniżej płaszczyzna czerwieni. Tło zielone z przetarciami ugru, niebieskimi. Wzdłuż bocznych krawędzi pionowe płaszczyzny przełamanej czerwieni.

Portret młodej modelki

portret kobiecy

Fedkowicz Jerzy

około 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Widziana z góry, ujęta ukośnie płaszczyzna stołu; na nim także ukośnie jasny prostokąt. Na prostokącie, po prawej u dołu talerz, na nim cztery ryby, po lewej na draperii tkaniny, sześć cytryn. Za talerzem butelka, obok, nieco w głębi naczynie. Koloryt: ogólna tonacja w brązach, tło - ciemny brąz z odcieniami fioletu, prostokąt - jasno-żółtawy brąz, talerz biały, ryby brązowe, draperia czerwona, cytryny żółte, butelka czarno-zielonawa, naczynie szarawe z akcentami czerni.

Martwa natura

martwa natura

Fedkowicz Jerzy

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd