treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Fotografia Stefanii żony Rudolfa Habsburga / s

Stephanie, Łańcut

Fotografia

Benton

koniec XIX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena batalistyczna - ujęcie z przodu; Scena przedstawia bitwę rozgrywającą się w pejzażu górskim na wielu planach. Po lewej, w głębi, chorąży trzymający proporzec z herbem. Grupa jeźdźców z chorążym prowadzona jest przez dowódcę ze wstęgą przewieszoną przez ramię i w kapeluszu z białym piórem. Walka odbywa się na pistolety i szpady. Kłęby dymu unoszą się nad walczącymi. Na pierwszym planie pojedynczy przedstawiciele zwycięskiej armii pędzący konno pośród poległych, leżących na ziemi wraz z końmi.

Pod przedstawieniem dedykacja dla zwycięskiego Henryka Burbona, syna Wielkiego Kondeusza, ks. d'Enghien, rozdzielona herbem Burbonów Conde: Serenissimo Principi Henrico Borbonio Duci Anguineo/ Hanc tabellam fortiter dimicantium Verum ejus animi magnitudinis simbolum in humilimi sui obsequii monumentum dicat et consecrat. Niżej l.nazwisko malarza i formuła przywileju: AF VanderMeulen, jnuenit et excudit cum priuilegio Regis, pr. cd.: humillimus deuotissimus que seruus VanderMeulen. sygn. na płycie d.l.: I.V.Huchtenburgh sculp. Herb Burbonów otoczony łańcuchami z orderami Św. Ducha i Św. Michała.

Bitwa kawalerii

scena batalistyczna

Meulen, Adam Frans van der

między 1668 — 1670

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie przodu. Płaski okrągły talerz wykonany z fajansu, pomalowany na biało i ozdobiony motywem florystycznym w kolorach: zielonym, niebieskim, różowym i żółtym.

Talerz

nieznany

1918 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico obrazu. Na tle kolumny i oliwkowej kotary stoi młoda królowa. Ubrana w błękitną, wydekoltowaną suknię, w motywy kwiatowe. Prawym, opuszczonym ramieniem przytrzymuje osuwający się na ziemię obszerny, podbity gronostajami płaszcz. Lewą rękę opiera na oparciu krzesła. Upudrowane włosy ma zaczesane do tyłu, powyżej czoła wpięty we włosy bukiecik błękitnych kwiatków. Policzki przyróżowione, na szyi zawiązaną w kokardkę błękitną, drapowaną wstążkę. Obok, na podorędziu, na błękitnej, aksamitnej poduszce leży korona, częściowo ukryta za krawędzią kompozycji.

Leszczyńska Maria (1703-1768) - portret

szkoła francuska kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać w ujęciu trzy czwarte. Chłopiec ubrany w złoto-srebrny napierśnik z naramiennikiem. Przez pierś przepasana wstęga. Spod pancerza wystaje brązowy, haftowany rękaw. Ta ręka oparta jest na biodrze. Druga ręka zakryta płaszczem w złote lilie. Na głowie pukle uczesane w harcap.

Ludwik XV (1725-1774) - portret

szkoła francuska kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

N/4549/ML - AV. W perełkowym otoku czterodzielna tarcza z belkami i czeskimi lwami. Na zewnątrz, pomiędzy dwiema obwódkami, legenda dookolna:
+ S I G I S M V N D I  D  G  R  V N G A R I E

RV. Ukoronowany król w pozycji stojącej na wprost w aureoli, w prawej ręce trzymający topór, w lewej jabłko królewskie. Po prawej stronie postaci znak menniczy w formie przypominajacej połączenie krzyża łacińskiego i litery K. Zarówno głowa jak i nogi władcy rozdzielają legendę dookolną o treści:
S  L A D I S L  -  A V S  R E X  

W legendzie awersu i rewersu występują znaki międzywyrazowe.

Dukat Zygmunta Luksemburskiego

Zygmunt Luksemburski, cesarz rzymsko-niemiecki

1402 — 1437

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/236/ML - Kompozycja wpisana w koło obwiedzione czarną, cienką kreską, na kwadratowym, białym tle papieru czerpanego. W środku jeżdziec na zwróconym w prawo, profilowo ujętym, idącym stępa koniu. Jeździec w delli podbitej futrem, z odwiniętą połą i w długim żupanie. Na głowie kołpak z pióropuszem. W prawym ręku buzdygan oparty na ramieniu. Koń okryty czaprakiem z frędzlami. Na głowie mały pióropusz, ogon spleciony w dwa warkocze. W tle po lewej pachołek w kołpaku, przy nim koń. Na drugim planie pachołek trzymający osiodłanego konia. Po prawej postać zwrócona profilem w lewo, ubrana w długą delię z futrzanym kołnierzem, na głowie kołpak z piórami. Dalej po prawej dwóch jeźców zwróconych w lewo. Wyposażeni w łuki, za plecami strzały w kołczanach. W głębi brzeg morski, po lewej zamek. 
sygn. pod ryc. (na zewnątrz koła) l.:

Jeździec polski z buzdyganem /rotmistrz Pieczowski/

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

fragment awersu brzuśca

Wazon z pokrywą

Kaendler Johann Joachim model

ok. 1760

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 23 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd