treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Przystań z okrętami

Obraz

nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Przystań z okrętami. Łodzie i okręty żaglowe

Obraz

nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

obraz - Ujęcie z przodu; Po lewej fragment portu z przycumowanymi do nabrzeży statkami żaglowo-parowymi. W głębi linia zabudowy oraz migocąca w blasku słonecznym tafla wody z żaglówkami i wiosłowymi łodziami rybackimi. Na bliższym planie, po prawej, łódź rybacka z trzema rybakami w białych koszulach i kolorowych kamizelkach. U dołu, z lewej strony znjaduje się napis: IX.95, po prawej sygnatura: A. Bogolubow

.

Weduta południowego portu

pejzaż morski

Bogolubow Piotrowicz Aleksiej

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Scena w izbie wiejskiego domu. Widoczne cztery postacie - po lewej siedząca kobieta, w środku mężczyzna stojący i trzymający na rękach małe dziecko, a na prawo od niego idąca dziewczynka. Nieco w tle, po prawej stronie starzec siedzący na ławie przy piecu.

Chłopska rodzina w izbie

scena rodzajowa

Most Carl August Ludwig

1845

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż morski - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. Na pierwszym planie głazy, przy brzegu morskim, u podnóża wzniesienia, po prawej. Na wprost poziom linii brzegowej zatoki, na wzniesieniu luźna zabudowa domków. Koloryt chłodny: odcienie rozbielonych zieleni, szarawe beże.

Brzeg morski w Kergroës

pejzaż morski

Żaboklicki, Wacław

1909

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w granatowo-fioletowych tonach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w kolorach szaroseledynowym i jasnozielonym.

Klisze 2 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w pastelowych, żółtawo-błękitnych i bladozielonych tonacjach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w odcieniach szarości.

Klisze 1 

Struk Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w barwach jasnobłękitnych i jasnozielonych (w prawej częsci), z pasmami bladej czerwieni przechodzącej w kolor jasnopomarańczowy po lewej stronie i na górze w linii horyzontu. Cienka, pomarańczowa, nierówna linia biegnie wdłuż lewej, dolnej i częściowo prawej krawędzi wydrukowanej fotografii. Nadruk pokrytwają naniesione z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie maźnięcia.

Klisze 3 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz bożonarodzeniowy - Ujęcie z góry; Okrągły płaski talerz z fajansu zdobiony naszkliwnie motywem bożonarodzeniowym. Lustro talerza zdobi kolorowa scena z trójką uśmiechniętych dzieci, bawiących się przy świątecznie przystrojonej, ustawionej na stole choince: chłopiec z lewej ma w ręku pajacyka-marionetkę, dziewczynka siedzi na stołku w centrum sceny z lalka na kolanach, a za nią stoi wózek, na podłodze przed nią leży trąbka i piłka, w prawej części przedstawienia chłopiec siedzi na koniu na biegunach. Przedstawienie okala ażurowy motyw geometryczny, pierwotnie złocony. Kołnierz talerza zdobi kompozycja z malowanych gałązek choinkowych oraz czerwonych gwiazd betlejemskich.

Talerz bożonarodzeniowy

Heinrich & Co., Selb (1901-1976)

1920 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 12 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd