treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Przystań z okrętami

Obraz

nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Przystań z okrętami. Łodzie i okręty żaglowe

Obraz

nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

obraz - Ujęcie z przodu; Po lewej fragment portu z przycumowanymi do nabrzeży statkami żaglowo-parowymi. W głębi linia zabudowy oraz migocąca w blasku słonecznym tafla wody z żaglówkami i wiosłowymi łodziami rybackimi. Na bliższym planie, po prawej, łódź rybacka z trzema rybakami w białych koszulach i kolorowych kamizelkach. U dołu, z lewej strony znjaduje się napis: IX.95, po prawej sygnatura: A. Bogolubow

.

Weduta południowego portu

pejzaż morski

Bogolubow Piotrowicz Aleksiej

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Scena w izbie wiejskiego domu. Widoczne cztery postacie - po lewej siedząca kobieta, w środku mężczyzna stojący i trzymający na rękach małe dziecko, a na prawo od niego idąca dziewczynka. Nieco w tle, po prawej stronie starzec siedzący na ławie przy piecu.

Chłopska rodzina w izbie

scena rodzajowa

Most Carl August Ludwig

1845

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma przedstawiająca powierzchnię wzburzonego morza utrzymana w ciemnej tonacji zdominowanej przez odcienie granatu i błękitu, czerń oraz szarości. Płaskie łuki grzbietów fal zmąconej toni morskiej układają się rozświetlonymi smugami od prawej do lewej krawędzi obrazu. Pomiędzy nimi ciemne, drobne fale powierzchniowe. Nieostre grzbiety wysokich fal kształtują linię horyzontu wzdłuż górnej granicy przedstawienia.

Zanurzenie alarmowe

Otocki Bartłomiej

2012

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w barwach jasnobłękitnych i jasnozielonych (w prawej częsci), z pasmami bladej czerwieni przechodzącej w kolor jasnopomarańczowy po lewej stronie i na górze w linii horyzontu. Cienka, pomarańczowa, nierówna linia biegnie wdłuż lewej, dolnej i częściowo prawej krawędzi wydrukowanej fotografii. Nadruk pokrytwają naniesione z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie maźnięcia.

Klisze 3 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w granatowo-fioletowych tonach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w kolorach szaroseledynowym i jasnozielonym.

Klisze 2 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w pastelowych, żółtawo-błękitnych i bladozielonych tonacjach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w odcieniach szarości.

Klisze 1 

Struk Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 10 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd