treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Michał Anioł

Obiekty

71
lico

Widok Kapitolu (vue d'optique)

Basset Andre, młodszy

ok. 1760

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/16802/ML - Św. Michał Archanioł ukazany jest jako uskrzydlony wojownik, w ujęciu całopostaciowym, frontalnie. Głowę ma lekko zwróconą w prawo, spogląda wprost. Twarz podłużna, okolona jasnymi długimi włosami. Na głowie ma hełm z pióropuszem. Ubrany jest w błękitną tunikę i srebrny pancerz ze złotymi naramiennikami, paskiem i pteryges (fartuchem z pasów) oraz czerwony płaszcz. Na nogach ma wysokie buty o metalicznym odcieniu. W prawej, wzniesionej dłoni trzyma skierowany ku górze miecz, w lewej tarczę, którą się osłania. Na pancerzu, na wysokości piersi widnieje hostia otoczona promienistą glorią, a na niej łaciński monogram Chrystusa z trzema gwoździami – narzędziami Męki Pańskiej: IHS. Na tarczy dewiza Archanioła: KTÓŻ JAK BÓG, napisana cyrylicą ??? ??O ???
Poniżej tarczy, po prawej znajduje się inskrypcja określająca świętego: ??? ??????.
Tło ciemnobłękitne.
Przedstawienie pochodzi z prowincjonalnego warsztatu, o czym świadczą liczne błędy w ukazaniu anatomii (zwłaszcza rąk i nóg). Farba kładziona była dość grubo, zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Zastosowanie liter cyrylickich i łacińskich wskazuje na malarza tworzącego zarówno dla potrzeb Kościoła, jak i Cerkwi lub na przeznaczenie do świątyni unickiej.

Konserwacja: 2007 r.

Święty Michał Archanioł

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Leda z łabędziem

szkoła włoska

XVIII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Zmartwychwstanie, Zstąpienie do Otchłani

ikona wielopolowa

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Archanioł Michał

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona

Sobór Archanioła Michała

Ikona

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Archanioł Michał

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona wielopolowa

Ikona Wielopolowa

Ikona

Nieznane/ nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/Mal/562/ML - Scena zaśnięcia Maryi: na łożu okrytym wzorzystymi tkaninami spoczywa Maryja. Otoczoną nimbem głowę ma opartą na poduszce, oczy zamknięte, dłonie skrzyżowane na piersi. W nimb wpisany jest monogram maryjny. Maryja ubrana jest w ciemnobłękitną suknię i czerwony maforion. Za marami stoi Chrystus. Spogląda na Maryję, a na lewym ramieniu trzyma jej duszę (ukazaną jako niemowlę w powijakach, z nimbem), podtrzymując ją prawą dłonią. Głowę Chrystusa otacza nimb krzyżowy z wpisanym monogramem. Chrystus ubrany jest w czerwony chiton ze złotym stichosem i złocisty (modelowany złotymi kreskami) himation. Postać Chrystusa otacza ciemnozielona mandorla, na tle której nad jego głową znajduje się monogram, a po bokach widnieją półprzezroczyste postacie anielskie, trzymające zapalone świece. Ponad mandorlą unosi się serafin. Przed łożem Maryi zilustrowana jest apokryficzna scena: Archanioł Michał, ukazany jako skrzydlaty wojownik w pancerzu, odciął mieczem dłonie Żyda Jefoniasza, który chciał przewrócić mary. Żyd ubrany jest w długą ciemną szatę i jasną chustę zarzuconą na głowę i ramiona. Wokół łoża Maryi zgromadzonych jest jedenastu apostołów i kobieta w czerwonym maforionie: przy głowie Maryi czuwa św. Piotr (siwy, z kadzielnicą w prawej dłoni), a u jej stóp czuwa św. Paweł (z prawą dłonią przy twarzy). Za apostołami widnieje tłum  wiernych, w pierwszym rzędzie widocznych jest czterech biskupów (w zdobionych krzyżami felonionach i omoforionach) oraz dwóch duchownych w orarionach. Być może są to piewcy Zaśnięcia Maryi – bp. Kosma z Maiumy, Jan Chryzostom, Jan Damasceński, Jakub Sprawiedliwy, Dionizy Areopagita lub Tymoteusz z Efezu. Horyzont zamyka widok budynku o dwóch skrzydłach połączonych murem, ze szczytami z motywami barokowymi. W centrum górnej strefy, w ciemnej, podtrzymywanej przez dwóch aniołów mandorli zasiada Maryja, otoczona promienistą glorią (aniołowie mają un

Zaśnięcie Maryi

nieznany

1601 — 1700

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/431/ML - Pole główne wypełnia półpostaciowe przedstawienie Matki Bożej w typie Hodegetrii. Maryja trzyma Dzieciątko na lewym ramieniu, prawą dłonią wskazuje na syna. Spogląda na wprost, z twarzą lekko zwróconą w stronę Jezusa; twarz ma pociągłą, poważną, lekko zaróżowioną. Ubrana jest w niebieską suknię ze złotymi lamówkami i czerwony maforion, również wykończony na złoto, zdobiony gwiazdkami, na czole oznaczony krzyżem równoramiennym. Jezus ma twarz przechyloną w stronę Maryi, wzrok skierowany na wprost, prawą dłoń wyciąga w geście błogosławieństwa, w lewej trzyma zamkniętą księgę. Ubrany jest w białą szatę spodnią z czerwonymi lamówkami i czerwony himation. Ponad głową Maryi, po bokach w medalionach przedstawieni są archaniołowie: po lewej Michał i po prawej Gabriel. Po bokach i poniżej w klejmach ukazani są prorocy, ze względu na zły stan zachowania ikony (m. in. ścięte naroża) nie wszyscy są rozpoznawalni.
Po lewej:
Jonasz (?) (ryba), Dawid (harfa), Mojżesz (krzew), (?)
Po prawej:
Melchizedek (kadzielnica), Salomon (świątynia), Izajasz(?) (węgle?), Daniel (?) (czapka)
Na dole:
(?), (?) (kwitnąca różdżka), Gedeon (runo), Habakuk (?) (góra), (?) (miecz) (?) (łańcuch), Aaron (kwitnące kwiaty), (?) (księga)
Tło zdobione tłoczonym ornamentem roślinnym, wokół głów Chrystusa i Maryi także tłoczone nimby.

Hodegetria

nieznany

1730 — 1770

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pozłacane okucie końca pasa z figurą młodzieńca - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie końca pasa: Centralnym elementem jest figuralne przedstawienie młodzieńca zabijającego smoka. Scena umiejscowiona jest w kapliczce z kolumienkami i łagodnym łukiem. Dołem kapliczkę zamykają ornamenty roślinne.  Z tyłu za figurą młodzieńca zaznaczony mur ceglany.  Poniżej kapliczki znajduje się sercowate, ażurowe zwieńczenie, z umieszczonym wewnątrz liściem akantu.

Okucie pasa z figurką św. Jerzego

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Dyplom

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

MC/M/38/40/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na zachodnią ścianę sali le Promenoir. Swiatło skupione, padające z okien z prawej strony przedstawienia. Pomieszczone podzielone symetrycznie na dwie nawy przy pomocy arkad. Kolumny ustawione na plincie i torusie. Trzony gładkie niskie i krępe. Głowice kolumn ozdobione stylizowanymi liśćmi. Na abakusach oparte czterodzielne sklepienie krzyżowo-żebrowe zakończone przy ścianach prostym, wczesnogotyckim noskiem. Wysklepki pobielone. Po lewej stronie ściana zbudowana z arkad wspartych na filarach. pomiędzy nimi ślepe wnęki.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem

Mont Saint-Michel. Le Promenoir.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/41/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu widoczna sala La crypte des gros piliers. Filary pomieszczenia ustawione w dwóch koncentrycznych okręgach. Po prawej widoczny okrąg wewnętrzy, po lewej zewnętrzny. Filary ustawione na plintach, zbudowane z wypolerowanych bloków kamiennych połączonych zaprawą murarską. Wspierają one sklepienie krzyżowo-żebrowe. Wysklepki pobielone.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La crypte des gros piliers.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/42/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na północno zachodnią część la Salle des Chevaliers. Komnata podzielona przy pomocy arkad na 4 nawy (na zdjęciu widoczne trzy). Kolumny ustawiono na wysokich plintach. Trzony zbudowane z gładkich bloków kamiennych połączonych białą zaprawą murarską. Głowice liściaste z okrągłymi abakusami, na których wspiera się sklepienie krzyżowo-żebrowe opierające się przy ścianach na potrójnych plinatch z głowicami liściastymi. Wysklepki pobielone. Na ścianie północnej, w lunetach okrągłe okna. 
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Salle des Chevaliers I.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/43/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono widok ogólny na górę Mont Saint-Michel z górującym nad nią opactwem. Po prawej znajduje się ziemna grobla łącząca wyspę z kontynentem, po lewej wody rzeki Couesnon.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Widok ogólny na Mont Saint-Michel od strony południowej

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/44/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono małą kapliczkę św. Auberta znajdującą się na północno-zachodnim krańcu wyspy. Budynek w formie prostopadłościanu przykryty dachem dwuspadowym. Na szczycie dachu, nad wejściem znajduje się figura święta, natomiast nad absydą - mały krzyż. Po lewej stronie zdjęcia widoczna plarza z rozrzuconymi głazami, na której przechadzają się turyści.
Na odwrocie w prawym górnym rogi napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Chapelle Saint-Aubert.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/45/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Na zdjęciu uwieczniono widok na la Porte du Roy od wewnętrznej strony miasta. Nad bramą wjazdową, zamkniętą lekko wyostrzonym łukiem znajduje się aedicula z maswerkiem, w której umieszczono figurę. Obok rzeźby, po prawej stronie znajduje się prostokątne okno. Na dachu lukarna z dwuspadowym daszkiem. Po prawej stronie bramy widoczne dwa sklepy z pamiątkami, po lewej stronie kamienne schody i baszta przykryta stożkowym dachem.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Porte du Roy.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/46/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Zbliżenie na jedną z kolumn arkad. Kompozycyjnie znajduje się po środku kadru i symetrycznie dzieli go na dwie części. Po lewej widać wnękę między filarami ściany południowej. Po prawej stronie kolumny widoczne drzwi prowadzące do Galerie Nord-Sud. 
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Le Promenoir.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/47/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono widok z lewej ztrony na bramę wjazdową na Mont Saint-Michel. Po lewej stronie wejścia widoczny niski kamienny budyneczek z oddielnym wejściem od strony plarzy i małymi trzema oknami. Konstrukcję przykryto dachem pulpitowym. Przy ścianie murku widać siedzących turystów. Po prawej stronie zdjęcia znajduje się drewniana kładka z drewnianą poręczą. Na drugim planie za murami obronnymi widoczne dwie kamienice w historyzującej szacie architektonicznej. Pierwsza po lewej stronie przykryta dachem mansardowym z trzema otworami okiennymi, u drugiej widoczne jedynie trzy lukarny. Każda z nich zwieńczona tympanonem i dachem dwuspadowym.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Brama wejściowa na Mont Saint-Michel.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/48/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu ukazano tak zwaną la Tour Gabriel czyli basteję znajdującą się w południowo zachodniej części wyspy. Budowla jest półokrągła, dwukondygnacyjna z przysadzistą częścią dolną. Po lewej stronie, na krańcu budynku znajduje się mała wierza strażnicza przykryta kopulastym dachem. Po środku bastei widoczna konstrukcja na planie koła ze stożkowym hełmem zakończonym iglicą. Po prawej stronie basteja łaczy się z murami obronnymi. Po prawej graniczy z morzem. Na plaży obok murów znajduje się mały, biały jacht.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Tour Gabriel.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/49/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Na zdjęciu uwieczniono fasadę opackiego kościoła Notre-Dame-Sous-Terre. Dolna kondygnacja fasady nawiązuje do antycznego łuku triumfalnego. Zbudowana w wielkim porządku flankowana po bokach półkolumnami. Portyk z dwiema parami półkolumn. Kondygnacja górna węższa z dużym półkorągłym okznem z dwiema parami kolumn, obramiona gierowanymi gzymsami. Oś środkowa podkreślona przez szczyt. Nawiązuje wyglądem do kościoła Il Gesu.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Fasada kościoła Notre-Dame-Sous-Terre.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/50/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok ogólny wzgórza od strony północno zachodniej. Widoczne po lewej zabudowania klasztorne, po prawej górna część fasady kościelnej wraz z wierzą na skrzyżowaniu naw. U dołu po praej na skale kaplica św. Auberta.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Widok ogólny od strony północno-zachodziej.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 71 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd