treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: ubiory

Obiekty

214
awers grafiki

Ubiory szlachty z `Album Polonais`

Lewicki Jan Nepomucen

1853

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Front niewielkiego wazonika z peoniami, chryzantemami.

Fragment stroju - wykończenie rękawów (?)

1890 — 1920

Muzeum Okręgowe w Toruniu

awers grafiki

Buńczuk Jana III z `Album Polonais`

Lewicki Jan Nepomucen

1853

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Okładka wydawnictwa `Album Polonais`

Lewicki Jan Nepomucen

1853

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/1501/ML - Widok świątyni Sybilli w Puławach.

La Sybylle

Imprime par Auguste Bry

1855 — 1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej. Postać w ujęciu do bioder, zwrócona w lewo, z twarzą skierowaną na patrzącego. Portretowana prawą rękę unosi dotykając kokardy na dekolcie, prezentując dwa pierścienie i bransoletę z sześciu sznurów pereł, w lewej, opuszczonej, ozdobionej podobną bransoletą, trzyma wachlarz. Ubrana jest w niebieską suknię z głębokim kwadratowym dekoltem. Suknia obszyta jest z przodu biało-popielatymi koronkami i ozdobiona na dekolcie koronkową kokardą i różą. Rękawy sukni zdobią również suto nawarstwiające się koronki oraz koronkowe kokardy. Na szyi cztery rzędy perłowego naszyjnika, opadającego dwoma rzędami pereł aż do róży przy dekolcie. Na głowie bogaty koronkowy czepiec, kornet,zbobiony kwiatami i biżuterią, w uszach kolczyki. Twarz szczupła, pociągła, włosy zaczesane gładko do góry. Brwi wyraźnie zarysowane, nos prosty, usta drobne, zaciśnięte w lekkim uśmiechu.  Tło ciemne, neutralne, z herbem Pomian (Cieńskich) w prawym górnym rogu.

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej

nieznany

1760 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret młodej kobiety do bioder, w pozycji siedzącej, tułów na wprost, głowa odchylona w prawo. Prawa ręka zgięta w łokciu, uniesiona, w lewej ułożonej na kolanie, trzyma różę. Ubrana w białą suknię z koronkowymi ozdobami i trzema niebieskimi kokardkami (na dekolcie i rękawach). Szerokie rękawy i kołnierzyk przy prostokątnym dekolcie, wykończone koronką. Na szyi zawiązana na supeł niebieska tasiemka. Na głowie wysoka, biała peruka z puklami zwiniętymi po bokach. Na czubku wpięty stroik z niebieskiej wstążki, kolorowych kwiatuszków i tiulowego welonika. Tło neutralne, ciemne, rozjaśnione z lewej strony.

Portret panny Cieszkowskiej

nieznany

1750 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

biżuteria, ozdoby - Ujęcie z góry przodu klejnotu. Ażurowy klejnot z kołpaka z diamentem, zdobiony barwną emalią.

Rozeta z kołpaka księcia Franciszka I (1577 - 1620)

Mores, Jacob starszy

około 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka z dużą głową i wąskimi oczami - Ujęcie z lewej strony; mała drewniana figurka antropomorficzna. Głowa duża zaokrąglona. Wąskie oczy. Rysy, ręce wydobyte z bryły drewna płytkimi cięciami. Brak nóg.

Fetysz

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacany guz w kształcie sześcioramiennej ażurowej rozety - Ujęcie z przodu. Owalna ozdoba w kształcie sześcioramiennej ażurowej rozety. Wierzch ażurowy, uformowany owalnie i podzielony na sześć części, z których każda zawiera czterolistny wzór otoczony perłowanym pierścieniem. W części centralnej sześcioramienna gwiazda.

Guz rozetowy

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

torebka - Ujęcie z przodu; Torebka w kształcie mieszka, haft o motywach roslinnych po obu stronach, data, monogram, zwieńczona pomponem.

Torebka

wykonawca indywidualny

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Kompozycja jednoplanowa, przedstawia skałę nad strumieniem. U dołu wąski pas lustra wody, nieco powyżej głaz i klocki drewna, nad tym całość kompozycji wypełnia widok skały miejscami spękanej, w rozpadlinach porosłej mchem, z wierzchołkiem zwieńczonym roślinnością. Koloryt: przewaga szarości z elementami przełamanej żółtawej zieleni i ugrów.

Krajobraz tatrzański

pejzaż

Gerson, Wojciech

1893

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Figura Bodhisattwy

701 — 800

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Pas kontuszowy jednostronny

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Figura Bodhisattwy

701 — 800

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Znaleziono 214 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd