treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Kompozycja figuralna - Sylwetka kobiety, ujęta prawie frontalnie, ukazana w całej postaci, upadająca na kolana. Kobieta upada na bruk. Lewą rękę podniosła do góry, trzyma ją nad głową, z prawej, opadającej wzdłuż ciała wypadł kamień. Dłonie duże i kościste. Ubrana w długa do ziemi suknię, z okrągłym wycięciem, spod sukienki wysuwa się bosa, duża i niekształtna stopa. Włosy krótkie, opadające do ramion. 

Kobieta padająca na kolana

Kompozycja figuralna

Stern, Jonasz

XXI wiek, XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Wódz Apaczów - ujęcie z przodu; Pionowa, tektoniczna forma jajowata na postumencie z nieobrobionego polnego kamienia. Na głowie płaski stylizowany ryt, tworzący abstrakcyjny wzór łamanych lub zaokrąglonych, meandrujących linii, który sugeruje cechy twarzy ludzkiej.

Wódz Apaczów

Lewiński, Sławomir

między 1956 — 1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico

Właściwie kim ja jestem?

plansza komiksowa wielokadrowa

Powalisz, Monika

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Emilii Ratz

Altman, Halina

1945-09-17

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

MPol/680/ML - Fotografia przedstawia siedzących obok siebie dwóch braci Żyborskich i Jerzego Pola - ich szwagra. Od lewej: na wiklinowym fotelu siedzi Wacław Żyborski z prawą nogą założoną na lewą i zaplecionymi na kolanie dłońmi; obok niego Jerzy Pol, trzymający na kolanach psa rasy seter szkocki (o imieniu

Wacław Żyborski, Jerzy Pol, Mieczysław Żyborski

nieznany

1850 — 1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena symboliczna - Ujęcie z przodu. Scena figuralna o charakterze symbolicznym rozgrywająca się we wczesnowiosennym pejzażu. Pośród zieleni, pomiedzy jasną willą i ciemną kępą drzew a odnogami strumyka ukazane zostały postacie bawiących się dzieci wraz ze służącą, para muzykujących zakochanych oraz wpatrzony w dal starszy mężczyzna. W dali rozciąga się rozległa równina.

Frühlingstag | Wiosenny dzień

scena symboliczna

Klinger, Max

1890

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Antoni Radziwiłł

Portret

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Technika batik. Podział podłużny na 4 części, podział poprzeczny na 2 części. Motyw trikwert. Barwa tła brązowa, barwa motywu biała i czerwona.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Duży, zabarwiony na brązowo, prostokatny szablon farbierski typu jizomari, przedstawiający chryzantemy otoczone motywem stylizowanych chmur na tle pionowych pasków.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

puchar weselny - ujęcie ze skosu z lewej; Puchar w kształcie młodej kobiety w renesansowej sukni z mocno zasznurowanym staniczkiem i spódnicą o stożkowym kształcie, zdobioną ornamentem schweifwerkowym przechodzącymi w liście akantu, motywami ptaków i kiści owoców. Na głowie nosi niewielką koronę z czterema kwiatonami. W rękach wzniesionych nad głową trzyma parę ażurowych wolutowych wsporników, pomiędzy którymi na trzpieniach zamontowany został pucharek w kształcie muszli.

Puchar weselny

Neresheimer & Co., Hanau (1890 - po 1935)

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: scena rodzajowa - Ujęcie z przodu.Przedstawienie młodej kobiety przykucniętej na brzegu akwanu wodnego, która czerpie wodę dłonią.

Sommerstudie | Studium lata (Kobieta nad wodą)

scena rodzajowa

Kolb, Alois

1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa uśmiechniętej dziewczyny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokatnego papieru weneckiego przedstawia studium portretowe głowy młodej kobiety. Przechylająca w lewo głowę kobieta baczne spojrzenie kieruje z ukosa w stronę widza. Nieco spłaszczoną twarz o regularnych, pełnych rysach, rozświetla delikatny uśmiech. Jasne, dość głęboko osadzone oczy są podkrążone, nieduży nos ukształtowany delikatnie, usta małe, broda miękko zarysowana i wystająca. Puszyste włosy rozdzielone przedziałkiem nad czołem, z tyłu zebrane są w węzeł i okryte tkaniną, której koniec opada na prawe ramię. Rysunek wykonany rozcieraną kredką, wzmocnioną w paru miejscach wyraźnymi kreskami oddaje subtelne rysy i charakter postaci.

Głowa uśmiechniętej dziewczyny

głowa kobieca

Tiepolo, Lorenzo

1751 — 1775

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 23 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd