treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: ręce

Obiekty

356
Kompozycja figuralna złożona z trzech postaci w ujęciu do pasa, które wydobywa z gęstego mroku  światło padające z góry od lewej strony. Po prawej Piłat - w średnim wieku , z ciemną brodą, ubrany w luźną czerwoną szatę, z białym turbanem na głowie; spogląda w dół na dłonie wyciągnięte nad misą. Po lewej sługa - młody ciemnowłosy, w prawej ręce trzyma metalowy dzban, z którego polewa wodą dłonie Piłata. Pośrodku - górując nieco nad pozostałymi - drugi sługa, stary, z łysą czaszką i siwą brodą, pochylony, prawą ręką zdejmuje  ręcznik przewieszony przez lewe ramię. 
Tonacja barwna ciemna z przewagą brązów, ciemnoczerwona szata Piłata, zielonkawy strój młodego sługi, ciemnoszary starego, jasne plamy to biały turban Piłata i koszula młodego sługi, karnacja ciał ciemna,

Piłat umywający ręce

Brugghen, Hendrick ter

1617

Muzeum Narodowe w Lublinie

moneta - Ujęcie rewersu złotej monety.  Powierzchnie są starte, a treść awersu i rewersu jest częściowo nieczytelna.  Na rewersie widnieje zredukowana siedząca przodem na tronie postać Constantinopolis. Po jej lewej stronie o tron opiera się spoczywająca na ziemi okrągła tarcza. W prawej uniesionej ręce postać trzyma jabłko królewskie z krzyżem. W lewej ręce znajduje się schematycznie przedstawione długie berło. Wizerunek otoczony jest napis XXXXXX CCXXXX mający zapewne naśladować oryginalną inskrypcję w otoku. Pod wyobrażeniem postaci znajduje się nieczytelna geometryczna imitacja znaku menniczego CONOB.

Imitacja solida cesarza Teodozjusza II

nieznany

441 — 450

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kamień sati

1001 — 1300

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Po balu

Po balu.

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

Muzeum – Zamek w Łańcucie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; nagi mężczyzna siedzący na postumencie, na którym widoczna jest inskrypcja MED-R-LAV; mężczyzna ma płaszcz zawieszony na lewym ramieniu; w lewej ręce trzyma figurkę Palladium (Atena Pallas), w drugiej ręce sztylet

Postać Diomedesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers

Fotografia akcji szmuglu (V)

nieznany

1940 — 1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Apoteoza Jana III

Ferri Ciro ?, Scilla Agostino ?

ok. 1684

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

wewnętrzna strona patery. Scena wojenna na pierwszym planie walczący żołnierze, w górnej części wojskowi trębacze na zboczu lasu, w lewym rogu kordon wojskowy mierzący halabardami w trębaczy, pod spodem złotymi literami napis Juges VII. Widoczne duże zniszczenia i braki emalii.

Część patery

Monogramista I.C. ?

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona pierwsza

Situla (Amforka) czerwonofigurowa

malarz Białej Twarzy

360-340 p.n.e.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Starzec - figurka groteskowa na podstawce

nieznany

1736 - 1795

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Stojąca kobieta - figurka

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok Lublina z przedstawieniem św. Antoniego. Widok miasta ujęty od południa. W górnej części wizerunek cudownego obrazu św. Antoniego z Dzieciątkiem Jezus z kościoła Bernardynów. W strefie dolnej panorama miasta. Na osi kościół Bernardynów, na bliższym planie pałac Sobieskich, po jego prawej stronie kościoły Reformatów i misjonarzy. Nad nimi kościół Jezuitów i Brama Krakowska. Nad wieżą kościoła św. Michała postać wojownika na smoku (prawdopodobnie archanioł Michał). Po lewej od kościoła Bernardynów pałac Tarłów, kościół Brygidek i kosciół Bonifratrów. W lewym dolnym rogu scena rodzajowa oraz napis PIASKI. Całość ujęta ozdobnym obramowaniem.

Lublin

Maszewski, Jan

1774

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1591/ML - AV. Głowa króla z przepaską w profilu w prawo. Napis dookolny:
STANISLAUS AUGUSTUS D.G.REX POLONIAE M.D.LITUA.
Monogram: I.P.H.

RV. Dziewięciowierszowy napis:
DEFICIENTI / AD IMPENSAS / EXERCITUS AERARIO / PUBLICO GEMMAS / PROPRII GAZOPHILACII / INTULIT / ET DONAVIT. / S.A.R. / A.MDCCXC
Całość ujęta pojedynczym otokiem o dwóch wielkościach. Na rancie wada stempla.

Stanisław August Poniatowski - ofiarowanie klejnotów

Holzhaeusser, Jan Filip

1790

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/1636/ML - Aw. W siatkowej ramce w rogach rozetki z oznaczeniem nominału: 5. W stylizowanych wieńcach, w lewym polu wizerunek rewersu monety 5-złotowej, w prawym natomiast napis poziomo: MINISTERSTWO SKARBU / BILET ZDAWKOWY / PIĘĆ MZŁOTYCH / WARSZAWA, DNIA 1. MAJA 1925
Niżej mniejszą czcionką: MINISTER SKARBU / DYREKTOR / DEPATAMENTU OBROTU PIENIĘŻNEGO
oraz towarzszące temu podpisy, odpowiednio: Władysław Grabski, W. Kubala
Centralnie na osi pionowej symbole rolnictwa, przemysłu i handlu. U dołu podwójnie znaczona seria i kolejna numeracja: ANo 1234567 / ANo 8901234

Rw. W siatkowej ramce w rogach rozetki z oznaczeniem nominału 5; w górnej jej części centralnie poziomo napis PIĘĆ ZŁOTYCH. W polu środkowym tondo ujęte wstęgowym oplotem z godłem państwowym. Niżej w owalnej ramce sankcja: PODRABIANIE I WSPÓŁDZIAŁANIE W ROZPOWSZEHNIANIU PODROBIONYCH / BILETÓW ZDAWKOWYCH KARANE JEST CIĘŻKIM WIĘZIENIEM.
Dwustronny czerwony ukośny nadruk pomiędzy podwójnymi liniami: WZÓR oraz dodatkowy czerwony dwustronny napis, u góry z lewej: Bez wartości

5 złotych - wzór

Borkowski, Władysław

1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura - postać kobiety z uniesioną ku górze prawą ręką. Całość uproszczona, zwarta. Piersi długie, płaskie - wskazują na to, że jest to wizerunek kobiety starej. Związana z kultem przodków, przeznaczona na ołtarz przodków.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Józef Potocki nad Setitem

Obraz

Norblin, Stefan

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

sztuka sakralna, kwatera ołtarza, płaskorzeźba - Ujęcie z przodu; Płaskorzeźba przedstawiająca grupę żołnierzy aresztujących Chrystusa w ogrójcu, na tle skalistego pejzażu. Kwatera lewego skrzydła późnogotyckiego ołtarza pasyjnego z Wkryujścia (Ueckermünde).

Pojmanie Chrystusa

warsztat zachodniopomorski

około 1510 — 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta; Złoty solid cesarza Teodozjusza II - Ujęcie rewersu. Złoty solid cesarza Teodozjusza II. Powierzchnie są nieco starte, ale treść awersu i rewersu jest czytelna.

Solid Teodozjusza II

nieznany

441 — 450

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta - Ujęcie awersu. Na awersie widnieje popiersie cesarza Zenona w diademie na głowie i pancerzu na piersi. W prawej ręce trzyma drzewce włóczni spoczywającej na prawym ramieniu. Po lewej stronie znajduje się zarys brzegu tarczy. W otoku znajduje się napis DN ZENO PERP AVG.

Solid Zenona Izauryjczyka

nieznany

476 — 491

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie rewersu. Denar Antonina Piusa. Powierzchnie są zachowane w różnym stopniu, ale wyobrażenia i napisy są w większej części czytelne. Na awersie monety znajduje się popiersie cesarza zwrócone w prawo. Głowa z brodą jest wyobrażona jako pozbawiona nakrycia, odwołuje się do przedstawień Cezara. Wokół popiersia, w otoku monety znajduje się napis IMP T AEL CAES HADRI ANTONINVS. Rewers monety jest bardziej starty. Zarówno wyobrażenie postaci jak i napis są częściowo nieczytelne lub nie zachowały się. Umieszczono na nim zwróconą w prawo stojącą postać Diany, bogini łowów, przyrody i płodności ubrana w chiton. W prawej opuszczonej ręce postaci znajduje się strzała, w lewej ręce uniesionej na wysokość głowy bogini trzyma łuk. W otoku rewersu znajduje się zachowany fragmentarycznie napis AVG PIVS P M TR P COS DES II.

Denar Antonina Piusa

nieznany

1. połowa II wieku przed naszą erą

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szlufka do pendentu księcia Kazimierza VI/IX (1557-1605) - Ujęcie rewersu. Srebrny denar Hadriana. Denar jest zachowany w dobrym stanie, zarówno wizerunki jak napisy na awersie i rewersie monety są czytelne.

Denar Hadriana

nieznany

II wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 356 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd