treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: królowie

Obiekty

133

Salome z głową św. Jana

Francken Frans II warsztat

pocz. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z przodu

Kieł narwala - `róg jednorożca`

nieznany

XIX (podstawa)

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kukiełka z szopki przedstawiająca czarownicę robiącą masło w maselnicy. Postać ubrana w jasną długą spódnicę, czerwony w koła kaftan i fartuch w szare pionowe pasy na jasnym tle. Na głowie ma granatową jedwabną chustkę wiązaną pod brodą. Twarz słabo modelowana, nos wystający, oczy namalowane farbą. Maselnica toczona, przyczepiona drutem do kukiełki.

Kukiełka z szopki "Czarownica"

Muszyński, Bronisław

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz olejny na płótnie. Postać Chrystusa ujęta 3/4, lekko zwrócona w prawo. Ciało odkryte do bioder, ciemnobeżowe, kontury wycieniowane szarobrązowe. Zaznaczone obojczyki, żebra i przepona. Na biodrach biało-szara przepaska. Ręce zgięte w łokciach, skrzyżowane na przegubach dłoni z rozpostartymi lekko palcami. Związane szaro-brązową linką, splot zaznaczony bielą. W prawej ręce brunatno-czarna palma męczeństwa (w postaci pałki wodnej), oparta o prawe ramię i wychodząca poza nie ukośnie na zewnątrz, na wysokość głowy. Na ramionach Chrystusa płaszcz o zgaszonej czerwieni, lekko nakrywając prawy obojczyk spływa ku dołowi z tyłu, przez lewę ramię przechodzi do przodu, przysłaniając część torsu oraz ramię. Załamuje się na zgięciu i fałdą spływa w dół, przysłaniając uda. Fałdy wycieniowane ciemniejszą czerwienią w odcieniu brązu i paskami przezroczystego, zgaszonego pomarańczu. Płaszcz zawiązany jest pod szyją czarną tasiemką, na kokardę. Twarz Chrystusa okolona krótką brązową brodą, nad rozchylonymi czerwonymi ustami brązowe wąsy. Wokół ust i nosa wycieniowane bruzdy. Nos prosty, oczy brązowe, duże lekko migdałowe o rozjaśnionych powiekach, brwi brązowe proste. Owal o zaznaczonych kościach policzkowych. Wokół głowy aureola w kolorze złamanej żółci. Od głowy odchodzą na przemian po 3 rodzaje promieni. Białe, proste (środkowy dłuższy falisty), szaro-oliwkowe. Tło obrazu ciemnoszare z odcieniem różu i beżu. Po lewej stronie w dołu zaznaczona balustrada ze sterczynami.

Chrystus w koronie cierniowej - Ecce Homo

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Aw. W tondzie ujętym pojedynczym otokiem liniowym ukoronowany krzyż kwiatowy ze zwieszającą się od niego odznaką orderową orderu Złotego Runa rozdziela datę: 16 – 32; umieszczoną na osi poziomej. Legenda dookolna spięta u góry znakiem menniczym:
.PHIL.IIII.D.G.HISP.ET.INDIAR.REX.

Rw. W tondzie ujętym pojedynczym otokiem liniowym ukoronowana, wielodzielna tarcza herbowa z odznaką orderu Złotego Runa. Legenda dookolna rozdzielona na górze koroną:
.ARCHID.AVST.DVX.BVRG.BRAB.Z

Patagon Filipa IV

Antwerpia

1632

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Zstąpienie do Otchłani

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie awersu. Moneta z popiersiem ukoronowanego władcy w prawo na awersie.

Dukat

Gerhard Rogge

1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

złoty gulden - Ujęcie rewersu. Moneta z jabłkiem cesarskim w bordiurze na awersie i wizerunkiem świętego Lebuina na rewersie. Na rewersie: siedzący św. Lebuin, napis w otoku: MOT - DE - DAV - ENTRIA88.

Złoty gulden

Fryderyk III Habsburg

1488

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wajśrawana (Dzambala) - ujęcie z przodu; Złota, męska postać siedząca bokiem, z lewą nogą opuszczoną w dół (poza lalitasana), na złotym, ryczącym lwie. W prawej ręce trzyma chorągiew zwycięstwa (osobny, wyciągany element), a w lewej zwierzątko: mangustę  (ichneumon), która wypluwa klejnot z pyszczka. Postać w gniewnej formie, szlachetnie ubrana: nosi diadem, liczne ozdoby z klejnotów, a jej strój przypomina zbroję wysokiej rangi dostojnika/króla. Lwa o bordowych brwiach, sierści na głowie i ogonie przedstawiono w pozycji wpółleżącej - waruje na ugiętych łapach, jest osiodłany, z przodu i z tyłu widoczna uprząż. Obie postacie ustawiono na lotosowej podstawie. W jej centralnym punkcie wydrążono niewielki otwór na szpic sztandaru. Posążek najprawdopodobniej przedstawia bóstwo bogactwa Wajśrawanę wraz z jego atrybutami.

Wajśrawana (Dzambala)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rapier - Ujęcie z przodu; Rapier o głowni prostej, obusiecznej, z ricassem. Na ricassie i krótkim odcinku głowni biegnie zaznaczone dwoma korytkami zbrocze. Sztych jest ułamany. Rękojeść ma krzyżowy jelec w esowatej formie i rozbudowany kosz do ochrony dłoni. Kosz składa się z trzech obłęków bocznych rozchodzących się ku ostrzu i osłaniających ricasso, po drugiej stronie są dwa obłęki boczne, z których górny jest większy, połączonych „oślą podkową” i dodatkowo dwoma obłękami. Trzon zwęża się ku końcowi, jego okładzina nie zachowała się. Głowica jest owalna, wydłużona z wyodrębnioną podstawą w formie pierścieni, ozdobiona jest wzdłużnie nacięciami i zakuta od góry.

Rapier

Wundes, Johannes starszy

1560 — 1610

Muzeum Narodowe w Szczecinie

plan umocnień Szczecina z Fortem Prusy - ujęcie z przodu; Kopia planu umocnień północno-zachodniej części miasta przedstawiony na arkuszu papieru czerpanego ze znakiem wodnym w postaci herbu z lilijką. Obejmuje fortyfikacje północnej i zachodniej strony Starego Miasta na styku Placów Parad, izolowany Fort Prusy, zasięgi ostrzału z Fortu Wilhelma, Vogelstange. W poszczególnych partiach planu występują odręczne objaśnienia tekstowe w postaci zapisków wykonanych czarnym atramentem i cienkim piórem. W obrębie Fortu Wilhelma odręczny napis w 2 wierszach: sehr wohl sehrwohl Wilhelm; u dołu ponad linią podziałki w obrębie miasta: de Walrave Magdeburg den 7 Martij 1734. W rejonie piki strzeleckiej (Vogel Stange) dopisana uwaga o planowanym nowym elemencie fortyfikacji: (die) woselbst das Neue Werk Leopold hinkomt. Zasięgi ostrzału poszczególnych stanowisk ogniowych przedstawiono w formie prostych linii łączących zarysy bastionów: od północno-zachodnich ścian Fortu Prusy do południowo-zachodnich ścian Fortu Wilhelm oraz od północnych ścian Fortu Wilhelm do południowo zachodnich wzniesień obszaru Vogel Stange. Ponad ramką w centrum napis Copia, a w prawym dolnym rogu, pod ramką d. Sers.

Plan umocnień Szczecina z Fortem Prusy

Walrave, Gerhard Cornelius de

1734-03-07

Muzeum Narodowe w Szczecinie

2/3 talara (gulden) - awers; srebrna moneta;
Na awersie popiersie króla zwrócone w prawo. Władca w peruce ubrany jest w zbroję z narzuconym na nią płaszczem spiętym na ramieniu. Pod popiersiem inicjały mincmistrza DHM. W otoku tytulatura: CAROL XI D G REX SUE GOT&VAN (Karol XI z łaski Bożej król Szwecji, Gotów i Wandalów).

2/3 talara (gulden)

Matthäus, David Heinrich

1687

Muzeum Narodowe w Szczecinie

2/3 talara (gulden) - awers; popiersie króla w peruce w prawo. Na zbroi płaszcz spięty na ramieniu. Pod popiersiem inicjały mincmistrza I M. W otoku tytulatura: CAROLVS XII D G REX SVEC (Karol XII z łaski Bożej król Szwecji).

2/3 talara (gulden)

Memmies, Johann

1706

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dawid grający przed Saulem - Ujęcie z przodu; Obraz; W pałacowym wnętrzu rozgrywa się wielofiguralna scena odnosząca się do wydarzeń opisanych w Księdze Samuela. Na pierwszym planie ukazano króla Saula szamoczącego się na tronie i podtrzymywanego przez dworzan. Z jego ust wydobywa się szary obłok z fruwającymi w nim złymi duchami. Przed tronem stoi młody Dawid, który gra na harfie uzdrawiając władcę. Przyglądają się tej scenie, liczni zgromadzeni w sali dworzanie, m.in. siedzący przy stole po lewej mężczyzna w okularach. Obok stołu ukazano białego psa, który siedzi zwrócony w stronę tronu.

Dawid grający przed Saulem

Collaert, Adriaen

około 1590 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pokłon Trzech Króli - Ujęcie z przodu; W grubej dębowej ramie obraz, ma format pionowego prostokąta o zaokrąglonych górnych narożach. W centrum kompozycji ukazano nagie Dzieciątko Jezus, stojące na żłóbku i podtrzymywane przez Marię. Przyklęka przed nim siwowłosy król w płaszczu obszytym gronostajami i z czułością całuje jego stopę. Pozostali dwaj królowie stoją obok, patrząc na Dzieciątko. Klęczący po prawej stronie paź w złocistej szacie trzyma dar dla Jezusa – naczynie pełne złotych monet. Za nim na tle kamiennej budowli ukazani zostali św. Józef oraz służący trzymający zapalone pochodnie. Przy lewej krawędzi obrazu ukazano chłopca ze złotym naczyniem na mirrę. Za nim, na drugim planie znajdują się schody prowadzące na drewnianą emporę, na której tłoczą się mężczyźni, zatrzymywani tarczą przez żołnierza w antykizującej zbroi. Scena hołdu Trzech Króli ukazana została w nocnej scenerii, na tle ciemnego nieba rozświetlonego pojedynczą gwiazdą.

Pokłon Trzech Króli

Redtel, Heinrich

około 1657 — 1680

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na śmierć Stanisława Augusta Poniatowskiego

Holzhaeusser, Jan Filip

Muzeum Narodowe w Lublinie

Stanisław August Poniatowski

Holzhaeusser, Jan Filip

Muzeum Narodowe w Lublinie

Stanisław August Poniatowski - dar królewski dla miasta Krakowa

Holzhaeusser, Jan Filip

Muzeum Narodowe w Lublinie

AV. W obwódce perełkowej korona z niepołączonymi górnymi płatkami lilii i lilijkami w dolnych polach. Stan zachowania nie pozwala rozpoznać oznaczenia pod koroną. W otoku napis widoczny w części w skutek przesunięcia stempla w dół i w lewo:
+ MONE * V [LADIS] LAI
Całość ujęta obwódką perełkową, widoczną w części.

RV. W perełkowej obwódce orzeł jagielloński. W otoku napis:
+ REGIS  +  POLO [N] IE
Całość ujęta obwódką perełkową, tutaj widoczną w części.

Półgrosz koronny Władysława Jagiełły

Kraków

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Stanisława Augusta Poniatowskiego

Bacciarelli, Marcello

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia kolorowa. Owalna rama w kolorze złotym. W otoku ozdobiona motywem liści, które rozchodzą się tworząc kolejny krąg z tym samym motywem. Pośrodku portret mężczyzny w średnim wieku. Twarz zdecydowanie okrągła, blada. Duże oczy i wyraźnie zarysowane łuki brwiowe. Usta wydatne, a nad nimi okazałe wąsy. Włosy ciemne, zaczesane do góry, odsłaniają wysokie czoło. Ramiona mężczyzny okryte czarnym kołnierzem, spod którego widać fragment ubrania w kolorze czerwonym. Pośrodku, na piersi okrągła zapinka z rozchodzącymi się na boki paskami.

Portret króla Jana III Sobieskiego

nieznany

1. ćwierć XVIII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Znaleziono 133 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd