treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: natura

Obiekty

2 084
Po lewej stronie martwy zając powieszony za tylne łapy na drewnianym kołku, malowany bardzo realistycznie, w odcieniach brązu z dodatkiem bieli. Po prawej pęk szparagów. Pośrodku przy dolnej krawędzi umieszczono świeżo zebrane grzyby tego samego gatunku. Tło neutralne ciemnobrunatne, miękki światłocień. 
Kompozycja sprawia wrażenie przyciętej od góry, dołu i lewej strony płótna.

Martwa natura - zając i szparagi

nieznany

1660 — 1680

Muzeum Narodowe w Lublinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Na wysokim prostokątnym blacie stołu, z lekko uchyloną szufladą, płachta papieru, którego róg zwisa poza krawędź blatu; od lewej na przedzie kolba kukurydzy z liśćmi, za nią pękata butelka, za butelką otwarte owalne pudełko z opartą o stół przykrywką, na której nalepka; obok kukurydzy dwie cebule; pośrodku duży karczoch, za nim, po prawej, mały pleciony koszyczek, przy koszyczku cebula, przed karczochem i koszyczkiem dwa bakłażany. Neutralna płaszczyzna tła. Koloryt: ciemny, przygaszony - blatu, przełamana biel papieru, chłodna i jasna zieleń, ciemny ton oliwkowy, fioletowy granat warzyw i butelki, koszyk żółtawy, tło szare z przetarciami.

Martwa natura

martwa natura

Pankiewicz, Józef

około 1924

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fragment lica obrazu - sygnatura

Martwa natura z kwiatów i owoców

Mignon Abraham

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Martwa natura. Na stole porozrzucane w pozornym nieładzie: srebrne dzbany, szkatułka, dwie pomarańcze, bukiet kwiatów, zegarek, fragment zasłony lub obrusa. W centrum kompozycji stoi srebrny, repusowany dzban ze zdobnym uchem w kształcie ślimacznicy, z fryzem na korpusie i bogatą dekoracją roślinno- zwierzęcą.

Martwa natura z dzbanami i kwiatami

Contes Meiffren ?

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przedstawienie martwej natury z ptakami. Narożnik grubego drewnianego stołu z przewieszoną po lewej stronie połyskliwa brązową tkaniną. Nad nim pośrodku zawieszony za nogę duży ptak z brązowo-białymi piórami (słonka?), częściowo leży na blacie a jego głowa opada niżej. Po lewej leżą dwa białe gołębie, po prawej niezidentyfikowane mniejsze ptaki z ciemnym  grzbietem, czerwonym podgardlem i białym podbrzuszem (gile?). Silny światłocień wydobywa z ciemnego tła elementy martwej natury.

Martwa natura - ptaki

Kipshaven, Isaac van

1670

Muzeum Narodowe w Lublinie

Od prawej fragment architektury; na tle jej tle pędy klematisu biało kwitnącego i wielobarwne motyle (pokrzywnik, rusałka-pawik). Na dole leżą martwe ptaki o barwnym upierzeniu (bekas, bażant, siewka, szczygły), na jednym z nich duża mucha. Na pierwszym planie po prawej kępa ostu częściowo suchego, po lewej biały motyl. W tle ciemne niebo z czerwonawą łuną u dołu, na jej tle dramatycznie rysują się szpony ptaka.
Obraz w typie

Martwa natura - ptaki i motyle

nieznany

1640 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

Narożnik drewnianego brązowego stołu z przewieszoną po prawej stronie ciemnozieloną mięsistą tkaniną. Na nim zgrupowane: leżący dzban gliniany, mosiężny lichtarz z dogasającą świecą, szklanka z płynem, wiązka fidybusów, za lichtarzem widoczna zmięta kartka papieru a pod dzbanem dwie skrzyżowane fajki holenderskie z jasnej glinki o długich cybuchach; w jednej z fajek tli się żar. Dzban ciemnobrązowy zdobiony kremowymi nakładkami w formie palmetek, pokrywka cynowa na zawiasie, otwarta. Blat stołu gruby, z surowego drewna, na krawędzi nacięcia od noża. Tło neutralne szare, po prawej stronie jasne, po lewej ciemne z łagodnym przejściem pośrodku. Obraz ma ograniczoną skalę barwną: odcienie brązów i szarości z dodatkiem ciemnej zieleni i złota.

Martwa natura z dzbanem i świecą

Heemskerck, Hendrik van

1652

Muzeum Narodowe w Lublinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Na płaszczyźnie stolika od lewej: piramidka jabłek i kiść winogron na talerzyku, dzbanek z ornamentem figuralnym i metalową pokrywką, za nim czajniczek porcelanowy do herbaty oraz kieliszek napełniony do połowy, przysłonięty nieco dzióbkiem czajniczka u góry i dwiema leżącymi przed nim cytrynami u dołu. Blat stolika o nieregularnym kształcie zbliżonym do owalu. Kompozycję od prawej zamyka neutralna płaszczyzna ścian, po lewej widoczny fragment obrazu z parą postaci na tle nieba. Koloryt jasny.

Martwa natura

martwa natura

Żuławski, Marek

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Na neutralnym tle płaszczyzna stołu ustawionego ukosem. Na stole od lewej jabłka, za nimi gruszka, gliniana miseczka z jabłkami, za nią koszyk z pałąkiem, w koszyku na przedzie główka kapusty. Obok koszyka w głębi gliniany dzbanek, przy nim duży korzeń (pietruszka?). Przed koszem, dzbankiem i pietruszką na białawej draperii owoce - jabłka. Koloryt: brunatne szare tło, przełamana żółć i czerwień owoców, zgaszony brąz przedmiotów (gama zieleni).

Martwa natura z koszem i owocami

martwa natura

Jarema Józef

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Widziana z góry, ujęta ukośnie płaszczyzna stołu; na nim także ukośnie jasny prostokąt. Na prostokącie, po prawej u dołu talerz, na nim cztery ryby, po lewej na draperii tkaniny, sześć cytryn. Za talerzem butelka, obok, nieco w głębi naczynie. Koloryt: ogólna tonacja w brązach, tło - ciemny brąz z odcieniami fioletu, prostokąt - jasno-żółtawy brąz, talerz biały, ryby brązowe, draperia czerwona, cytryny żółte, butelka czarno-zielonawa, naczynie szarawe z akcentami czerni.

Martwa natura

martwa natura

Fedkowicz Jerzy

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MPOLIN-M43

Martwa natura

Bok, Teodor

1968

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/G/52/ML - Pejzaż. Nad oświetloną refleksami zachodzącego słońca wodą, w lewej części kompozycji trzy lecące kaczki. Pozioma tafla wody zrównoważona wystającymi, wiotkimi kępami trzcin. Na niebie wąskie, wydłużone smugi chmur.

Krajobraz z kaczkami

Masłowski, Stanisław

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

Martwa natura - naczynia i owoce. W nieokreślonym wnętrzu na stole lub podłodze [?] ustawione elementy kompozycji: po lewej - wiklinowy owalny kosz, przechylony i ustawiony na krótszym boku, skierowany dnem w prawo. W nim czerwone i żółte jabłka. Przed koszem - dwa ogórki. Po prawej - talerz z pięcioma gruszkami. Za nim brązowy dzbanek z jednym uchem. Tło szare.

Martwa natura z owocami

Mandelbaum, Efraim

Muzeum Narodowe w Lublinie

Martwa natura malowana w koncepcji post impresjonistycznej. Na brunatnym tle i zamarkowanym, lekko zaznaczonym stole leż a zielone gruszki i czerwone jabłka, nóż, drewniana łyżka. Obok stoi biały kubek. Wszystko widoczne w postaci pespektywy. Widoczny dukt pędzla.

Martwa natura

Trachter, Symcha Binem

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Martwa natura. Na brązowej podłodze, na tle udrapowanych kotar (ugrowej i błękitnej) drewniana skrzynia stojąca na nóżkach. Zielone ścianki mebla malowane w róslinne wzory - na przodnie bukiet kwiatów w wazonie. Na szarym blacie leżą rozrzucone owoce i warzywa: jabłka, dwie marchewki oraz duża kalarepa. W lewym rogu stoi gliniana misa na niebieskiej tkaninie. W misie czerwona kapusta, pietruszka i jabłka.

Martwa natura

Mierzejewski, Jacek

po 1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

Niewielki obrazek o horyzontalnej kompozycji w stonowanych barwach granatu, błękitu, bieli i brązu. Został on podzielony na 3 prostokątne pola - na samym dole, w około 1/5 poziomy pas w kolorze brązowym, a pozostałe 4/5 na pionowo pół - lewa część jest granatowa, prawa - błękitna. Cała powierzchnia jest pokryta równomiernymi, gęstymi, małymi plamkami z białej farby.  W części lewej widoczny jest brązowy trójkątny niewielki kształt, nad nim, ukośnie została napisana liczba ,,44'' oraz kilka białych, grubych, ukośnych kresek. W części prawej - analogiczny brązowy trójkątny kształt, jednak kilkukrotnie większy, na nim napis: ''a | imię | jego | czterdzieści | i | cztery''. Ukośnie, przez całe to pole biegnie zygzakowata biała linia. Dookoła całej kompozycji, bezpośrednio na tyle, biegnie w sposób ciągły biały napis wykonany minuskułą: ,,Teodorowi znawcy piramid ten skromny dowód na ich istnienie przekazuję Krystiana Robb-Narbutt z warszawy w polsce czyli nigdzie na ulicy aldony roku 1996''.

A imię jego czterdzieści i cztery

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o horyzontalnej kompozycji w stonowanych barwach szarości, złamanej bieli, szarego błękitu. U dołu, w około 1/4 kompozycji stanowi ciemnoszary, jednolity pas (parapet), na którym, w centralnej części stoi namalowana w sposób schematyczny granatowa doniczka. Z doniczki wyrasta niewielka rozkrzewiona roślina o zarysowanych zielonych łodygach i liściach oraz czerwonych pędach, które są jedynym barwniejszym akcentem kolorystycznym. Roślina stoi na tle podzielonym białymi, pionowymi liniami na 3 równe części i obramowanym na biało (okno). W każdym z trzech powstałych z tego podziału pól widoczne jest jasnoszare tło z nieregularnym białym i szarym plamkowaniem o różnej wielkości. W tle, w poprzek, półkoliście, biegnie biało-niebieska szeroka linia.

Martwa natura z tęczą

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1988

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o poziomej kompozycji, która podzielona została horyzontalnie, mniej więcej w połowie, na dwie części. Dolna część (woda) jest w tonacji od ciemnej zieleni (u góry) do barwy błękitno-fioletowej (u dołu) w miejscowymi rozbieleniami. Górna (niebo) - jest bardziej jednolita, cała w kolorze jasno-szaro-zielonym z bardzo niewielkimi gradientami tej barwy. Na całe tło nałożone zostało białe punktowanie - gęstsze w części dolnej. W środku kompozycji namalowana została, w sposób bardzo uproszczony, niewielka żaglówka. Widać ciemnoszary, szkicowy kontur wypełniony białą farbą. Górna część pracy pokryta jest także równomiernie ukośnymi białymi kreskami (deszcz). Dookoła całej kompozycji namalowany został niewielki pasek ramki w kolorze tła, w niektórych częściach bardziej rozbielony, na którym białą minuskułą został umieszczony napis biegnący w sposób ciągły dookoła: ,,Teodorowi prawdziwemu romantykowi sen o samotnym białym żaglu namalowany pewnego [...] wieczoru ofiarowuje - Krystiana 1991''.

Sen o samotnym białym żaglu

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1991

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Niewielki obrazek o kompozycji pionowej w stonowanych barwach. Centrum kompozycji stanowi niewielka doniczka w kolorze rozbielonej szarości. Z niej wyrasta roślina o podwójnych zielono-brązowych pędach.  W ziemię w doniczce, obok rośliny jest wbita etykieta z datą: 1985. Doniczka stoi na  jasnej podstawce o niebieskawym rancie, umieszczonej jednolicie na szarym tle (półki? parapetu?). Tłem jest płaszczyzna w kolorze jasnoszarym pokryta w całości białym plamkowaniem, otoczona czarna ramką z białym napisem wykonanym minuskułą, biegnącym w sposób ciągły dookoła: ,,michałowi zimową martwą naturę z kaktusem [...] dwa kaktusy złączone [...]''.

Martwa natura z kaktusem

martwa natura

Robb-Narbutt, Krystiana

1985

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Martwa natura

Szpigel, Natan

ante 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fragment lica obrazu

Martwa natura z papugą

Mignon Abraham

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Martwa natura ze srebrnym kubkiem

Luttichuys Simon

ok. 1650

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 2084 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd