treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: obrządek pogrzebowy

Obiekty

33
Brązowy tutullus złożony z dwóch tarczek oraz kolca. - Ujęcie totullusa z boku. Brązowy tutullus złożony z dwóch tarczek oraz kolca. Górna tarczka posiada  zdobienie w postaci żłobków, ażuru, linii rytych, nacięć oraz motywu solarnego. Dolna tarczka ma formę koła z czterema szprychami.

Tutulus

kultura łużycka

około 1100 p.n.e. — 900 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie; Rzymskie naczynie (czarka) z żeberkami - Ujęcie z góry. Rzymskie naczynie szklane (czarka) z żeberkami wykonane z klarownego szkła.

Czarka rzymska z żeberkami

nieznany

połowa I wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie; Rzymskie naczynie (czarka) z żeberkami - Ujęcie z góry. Rzymskie naczynie (czarka) z żeberkami wykonane z klarownego szkła.

Czarka rzymska z żeberkami

nieznany

2. połowa I wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret trumienny męski z przedstawieniem nieznanego szlachcica herbu Lubicz. Pole obrazowe w kształcie nieforemnego sześciokąta. Ujęcie portretowanego od strony prawej, w zwrocie 3/4 do widza. Na neutralnym, srebrzonym tle - realistyczne przedstawienie szlachcica. Twarz potraktowana portretowo, ramiona płaszczyznowo zarysowane. Przedstawiony mężczyzna w średnim wieku, w typie sarmackim - długie wąsy, podgolone włosy, ubrany w czarny żupan spięty pod szyją czerwono-ugrowym guzem; widoczny fragment kołnierza białej koszuli. Twarz malowana laserunkowo, z próbą oddania cech charakterologicznych, pociągła. Długi, prosty nos, małe, lekko przymknięte oczy. Po prawej stronie herb szlachecki. W czerwonym polu tarczy herbowej - godło - srebrna podkowa zwrócona ocelami do dołu, pośrodku niej - srebrny krzyż kawalerski. Nad tarczą korona szlachecka z klejnotami w postaci trzech strusich piór oraz labry w formie stylizowanych liści akantu. Herb otoczony inicjałami

Portret trumienny męski

nieznany

między 1701 — 1720

Muzeum Narodowe w Lublinie

maska sirige - Ujęcie z góry; Maska sirige, w jęz. sigi-so awa danu, czyli „maska z drewna” przedstawia dom szefa dużej rodziny. Budowla ta charakteryzuje się fasadą z uformowanymi w niej wieloma małymi niszami oraz tarasem, z którego wchodzi się między innymi do pomieszczeń z ołtarzami poświęconymi przodkom rodziny.

Maska sirige

nieznany

między 1951 — 1998

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska pantery. Głowa zaokrąglona, zwieńczona trójkątnymi, lekko skierowanymi do przodu uszami. Wycięte prostokątne oczy, mały spłaszczony nos. Pysk szeroki, wypukły z widocznymi rzeźbionymi zębami. Całość biała, miejscami przybrudzona. W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska pantery

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska antylopy, z dużymi geometrycznymi otworami na oczy.

Maska antylopy

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska młodej dziewczyny z ludu Fulbe - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska wykonana z włókna, wykończona fryzurą.

Maska młodej dziewczyny z ludu Fulbe

nieznany

około 1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska sirige - Ujęcie z góry. Drewniana maska w formie rzeźbionej ażurowo deski z wyraźnie zaznaczoną częścią twarzową. Całość polichromowana w kolorze niebiesko-czerwonym.

Maska sirige

nieznany

między 1965 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompletna maska młodej dziewczyny - Ujęcie z przodu. Maska kobiety wykonana z włókien roślinnych. Składa się z „kominiarki” ozdobionej muszlami kauri nakładanej na głowę, napierśnika z miseczkami wykonanymi z owoców baobabu, również ozdobionego muszlami kauri i różnobarwnymi szklanymi paciorkami, bawełnianych spodni samodziałowych barwionych indygo, trzech spódniczek oraz bransolet nakładanych na ramiona i nadgarstki.

Kompletna maska młodej dziewczyny

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba , maska - Ujęcie z przodu. Część twarzowa: czoło wypukłe, czarne, cienki grzbiet nosa, szerokie nozdrza, stożkowate usta. wycięte trójkątne oczy. Na obu bokach części twarzowej wymalowany zyg-zakowaty wzór (czarna linia, wypełnienie trójkątów - czerwone). Część twarzowa zwieńczona lekko wygiętymi do tyłu długimi żłobkowanymi rogami oraz szpiczastymi uszami ozdobionymi zyg-zakowatymi wzorami (kolory analogicznie jak wyżej). W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska antylopy

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska kanaga - kompletna - Ujęcie z przodu. Maska wykonana z materiałów organicznych: skóry, włókna roślinnego i drewna. Pionowa część w górnej połowie wypełniona białymi znakami, dolna część pomalowana na czarno. Do części pionowej przymocowane dwie listwy poziome również pomalowane w białe znaki.

Kompletna maska kanaga

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Maska, której część twarzowa  jest w kształcie prostokątu. Czoło wypukłe, oczy trójkątne, nos w kształcie strzałki, usta pełne. Na szczycie maski czterech postaci przodków, zwróconych w różne strony świata. Wewnątrz tych postaci umieszczona drabina.

Maska znachora

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana maska z figurą ptaka - Ujęcie z przodu. Drewniana maska z figurą ptaka. Część twarzowa maski prostokątna, a wyciętymi kwadratowymi oczami. Na szczycie części twarzowej przedstawienie ptaka stojącego na długich nogach. Całość polichromowana.

Maska calao

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana maska - Ujęcie z przodu; Drewniana, rzeźbiona maska. Nad częścią twarzową, uproszczoną, z wywierconymi dziurami w miejscu oczu, figura postaci ludzkiej z rękoma wzniesionymi do góry. Głowa jajowata, spiczasto zakończona. Zaznaczone uszy. Na wąskim tułowiu wyeksponowane piersi.

Maska satimbe

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska małpy. Część twarzowa prostokątna, oczy wycięte, trójkątne. Nos i usta zaznaczone schematycznie. Na szczycie postać małpy w pozycji siedzącej, z nogami podkulonymi, rękami opartymi na kolanach. W dłoniach i ustach trzyma patyk.

Maska małpy ko

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska antylopy. Forma bardzo zgeometryzowana. Część twarzowa prostokątna, oczy wycięte, kwadratowe, usta płytko rzeźbione, trójkątne. Nad częścią twarzową - rogi zakończone ostro, karbowane. Maska pokryta polichromią.

Maska antylopy walu

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska, której część twarzowa jest podłużna, zaokrąglona na górze, oczy wycięte, trójkątne, czoło wypukłe, nozdrza i usta szerokie. Rogi proste, na końcach ścięte, uszy, opadające na dół. Maska pomalowana jest na biało, pokryta różowymi, niebieskimi, brązowymi kropkami.

Maska hieny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźbiona maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska pantery. Część twarzowa prostokątna, czoło wypukłe, oczy kwadratowe, usta szerokie wypełnione rzeźbionymi ostrosłupami, nos w kształcie strzałki, uszy trójkątne. Do części twarzowej przymocowane łyko. Na masce zaznaczone ciemne cętki.

Maska pantery (myśliwego)

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźbiona maska - Ujęcie z prawego boku. Drewniana, rzeźbiona maska, której część twarzowa jest podłużna, zakończona stożkowato, zaś oczy kwadratowe. Nad częścią twarzową umieszczony krzyż o symetrycznych ramionach.

Maska kanaga

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska.

Maska gomintogo

nieznany

między 1991 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska. Część twarzowa: wydłużona z lekko wypukłym czołem, długim wąskim nosem, małymi ustami, przechodzącymi w bródkę. Po bokach, wąskie podłużne, ostro zakończone uszy. Maska zwieńczona rzeźbą przedstawiającą ptaka stojącego na długich dolnych kończynach, z dziobem lekko skierowanym ku dołowi, skrzydłami przylegającymi do tułowia.

Maska calao

nieznany

między 1991 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniany rekwizyt - Ujęcie z przodu. Drewniany, rzeźbiony rekwizyt w kształcie konia.

Maska rozbójnika z rekwizytami tanecznymi

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Maska wykonana z łyka drzewa, do której przymocowany jest bawełniany sznurek.

Maska adagaye

nieznany

około 2007 — 2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 33 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd