treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: płodność

Obiekty

73
rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura - kobieta z dziećmi. Rzeźba przedstawia siedzącą kobietę z niemowlakiem na rękach, które opiera na kolanach. Przy niej siedzi drugie dziecko, które kuca. Postać kobiety miejscami rzeźbiona symbolem zygzaka.

Postać kobiety z dziećmi

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie siedząca postać ludzka z dużą głową i trójkątną twarzą w charakterystycznym nakryciu głowy. Czapka w formie ściętego stożka o pogrubionych brzegach przypomina hełm tropikalny używany przez Europejczyków w czasach kolonialnych. Twarz o stylizowanych rysach z dużymi, wyłupiastymi oczami, szerokim u nasady nosie z nozdrzami o trójkątnym kształcie oraz szerokich, wysuniętych do przodu ustach, które układają się w półuśmiech. Bokobrody pod policzkami zaznaczono ząbkowaniem. Ręce zgięte w łokciach oparte są o kolana podkurczonych, krótkich nóg, a wyraźnie wymodelowane stopy znajdują się na owalnej podstawie rzeźby. W dłoniach postać trzyma przedmiot przypominający łuk. Z tyłu zaznaczono łopatki, linię kręgosłupa i uda. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia, szczególnie zauważalne w okolicy oczu, twarzy, dłoni i kolan.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający koguta i lwa. W górnej części kogut z okazałym ogonem, zwrócony w lewą stronę, stojący na podstawie, z której wyrasta ulistniona gałązka i kwiat. Poniżej lew stojący na podstawie udekorowanej gałązką z liśćmi. Zwierzę z długą grzywą ma łeb odwrócony do tyłu i ogon zawinięty wokół tułowia. Przednie łapy ma ugięte i wysunięte przed siebie.

Forma piernikarska

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający żołnierza. Mężczyzna stoi prosto, a lekko ugięte ręce ma oparte na biodrach. Ubrany jest w mundur składający się z długiego surdutu z wysokim kołnierzem, przepasanego paskiem. Na ramionach ozdobne naramienniki z długimi frędzlami. Spodnie długie, z paskami biegnącymi wzdłuż środka nogawki. Na głowie wysoka czapka w kształcie walca, z opadającym z prawej strony pióropuszem. Spod niej spływają falowane włosy sięgające do brody.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle stoi pionowo prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający koguta z okazałym ogonem, zwróconego w lewą stronę. U dołu zaznaczony dwiema liniami grunt, po którym kroczy kogut, i trzy kwiaty.

Forma piernikarska

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Wieniec ślubny w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, politurowana na ciemny brąz. W górnej jej części, pośrodku przymocowany metalowy haczyk. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Podstawę wieńca stanowi obręcz wykonana z metalowego, owiniętego zieloną nicią drutu. Do obręczy mocowane są listki suszonego mirtu pociągnięte zieloną i brązową farbą. Wianek umieszczony na papierze, na którym znajduje się pisana pismem neogotyckim wierszowana dedykacja dla nowożeńców. Pod spodem kartka z ich nazwiskami (Maria Lewte, Fritz Ladwig) oraz data ślubu (20 October 1919). Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami ze złoconego papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym. Całość obramowana ornamentowaną, złoconą listewką.

Wieniec ślubny w ramie za szkłem

Rechenberg, Ewald

1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, oklejona na czarno. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Jego podstawę stanowi obręcz z metalowego drutu, do którego mocowane są, wykonane z papieru i tkaniny drobne listki na gałązkach imitujące mirt oraz białe i żółte, wielopłatkowe kwiatki. W środku wianka przyklejona kartka bez napisów ze ściętymi rogami. Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami z papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym.

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico, fragment

Porwanie Prozerpiny /fragment/

nieznany

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Wenus i Amor

Landi Gaspare

kon. XVIII - pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kogut wykonany z żelaza techniką kucia. Stanowi zakończenie żelaznego krzyża zwieńczającego drewniany krzyż przydrożny. Posiada krzyżyki na głowie i w obu końcach podstawy.

Kogut z krzyża drewnianego

nieznany

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

maska sirige - Ujęcie z góry. Drewniana maska w formie rzeźbionej ażurowo deski z wyraźnie zaznaczoną częścią twarzową. Całość polichromowana w kolorze niebiesko-czerwonym.

Maska sirige

nieznany

między 1965 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z lewej strony. Koń. Rekwizyt obrzędowy wykonany techniką własną. Głowa i szyja konia wykonane z drewna (boki) i tektury (przód i tył) przybitej do drewna za pomocą gwoździków. Pomalowane na biało. Czarną farbą zaznaczone oczy i uzda. Pysk (wycięcie) zaznaczony kolorem czerwonym. Uszy wykonane ze skóry (jedno ze zszytych maszynowo dwóch kawałków), przybite do boków głowy gwoździami. Grzywa wykonana z włókna konopnego, mocowana na czubku głowy.

Konik - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie przodu skosem w lewą stronę. Głowa konia - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych.

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu. Głowa kozy - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień kolędniczych.

Koza - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z prawej strony. Głowa kozy - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych i zapustnych.

Koza - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przęślica ozdobna - Ujęcie z przodu; Typ okółkowy, trzon o przekroju kwadratowym, zdobiony snycerska dekoracją z wzorami geometrycznymi. Krężel zdobiony czterema wycięciami w kształcie serca. Do krężla przytwierdzonych sześć pałączków z giętego drewna. Od spodu przytwierdzono trzonkami cztery wycięte w drewnie grzybki. Górna część przęślicy osadzona na metalowym pręcie. Jest bogato dekorowana wykonanymi osobno, łączonymi na przęślicy elementami: czterema głowami węży , następnie wyżej czterema różami mocowanymi na sprężynkach na podstawie krzyżakowej z zamocowanymi na końcach ptaszkami, na górze ptak a nad nim emblemat z datą

Przęślica ozdobna

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przęślica ozdobna - Ujęcie z przodu; Typ okółkowy. Trzon o przekroju kwadratowym dekorowany techniką snycerską. Dolna partia trzonu zaznaczona kulą z dookolnymi żłobieniami przechodzi w toczony fragment ostro zakończony ( służy do osadzania przęślicy w deseczce podstawy). Krężel na obwodzie wycinany w ząbki, dekorowany tulipanami , gwiazdkami i dwoma krzyżami równoramiennymi mocowanymi na sprężynkach. Niektórych elementów brak, tak jak sześciu elipsowatych prętów, będących elementami krężla.( zachowana jedna część spodnia). Od spodu przymocowane dwa nieduże elementy, podobne do szachowych pionków (?). Powyżej, pomiędzy dwoma gwiazdkami i kulkami poziome, ażurowe ramię z datą

Przęślica ozdobna

nieznany

4. ćwierć XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona postać kobiety, trzymającej w ramionach małe dziecko.

Postać kobiety z dzieckiem

nieznany

między 1976 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu; Figura - postać przodka. Głowa i korpus w stosunku do nóg bardzo duże - co typowe jest dla sztuki dogońskiej. Głowa zwrócona w lewą stronę. Ręce bardzo długie wzdłuż tulowia, sięgające kolan. Dłonie złączone na wysokości podbrzusza.

Postać przodka

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka kobiety ze spiczastą głową - Ujęcie z przodu. Drewniana figurka kobiety w pozycji stojącej. Głowa duża, szpiczasta. Twarz, piersi, ręce schematyczne, wydobyte z bryły drewna płytkimi cięciami. Nogi w formie prostokątnej, lekko wygięte.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka siedzącej postaci - Ujęcie z przodu; figurka przedstawiająca postać ludzką w pozycji siedzącej. Części ciała i rysy twarzy wydobyte za pomocą płytkich nacięć siekierki.

Postać przodka

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

torebka - Ujęcie z przodu; Torebka w kształcie mieszka, haft o motywach roslinnych po obu stronach, data, monogram, zwieńczona pomponem.

Torebka

wykonawca indywidualny

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana figura postaci kobiety. Podłużna głowa ze scheycznie zaznaczonymi rysami i ozdobną wysoką fryzurą. Długa masywna szyja, szczupły tułów. Wyraźnie zaznaczone piersi, długi ręce splecione z przodu. Postać ma krótkie nogi ugięte w kolanach.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Gliniana figurka kobiety z wypukłym brzuchem - Ujęcie lewej strony; obiekt leżący na płasko; gliniana figurka kobiety siedzącej na podkulonych nogach. Głowa duża, oddzielona od szyi, prostą linią, barki proste. Brzuch wypukły, uformowany stożkowato.  Ręce i nogi lekko wypukłe.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 73 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd