treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: pejzaże marynistyczne

Obiekty

18
Widok 1 Lico

Port w świetle księżyca

Obraz

Vernet, Claude Josef

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

obraz - Ujęcie z przodu; Po lewej fragment portu z przycumowanymi do nabrzeży statkami żaglowo-parowymi. W głębi linia zabudowy oraz migocąca w blasku słonecznym tafla wody z żaglówkami i wiosłowymi łodziami rybackimi. Na bliższym planie, po prawej, łódź rybacka z trzema rybakami w białych koszulach i kolorowych kamizelkach. U dołu, z lewej strony znjaduje się napis: IX.95, po prawej sygnatura: A. Bogolubow

.

Weduta południowego portu

pejzaż morski

Bogolubow Piotrowicz Aleksiej

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok na port i Wzgórze Zamkowe - ujęcie z przodu; Opracowany w manierze impresjonistycznej widok portu z panoramą miejską w tle, ukazujący typowy motyw, oglądany prawdopodobnie ze wschodniego brzegu Odry w rejonie Grabowa. Na I planie po prawej stronie drewniana dalba, za nią dziobowy fragment statku (frachtowiec) w trakcie prac remontowych. Na charakterystycznej, podwyższonej części burty duża, czytelna nazwa statku

Widok na port i Wzgórze Zamkowe

Dekkert Eugen

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż morski - ujęcie z przodu; Widok na morze oraz zabudowania miejskie na wyspie okolony wysokimi cyprysami po prawej i lewej stronie obrazu. Na pierwszym planie fragment piaszczystej ścieżki z niewielkimi agawami. Morze i niebo w odcieniach zielonkawo-niebieskich i fioletowych.

Widok na Raguzę; Raguza

pejzaż morski

Okuń Edward

1932

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Widok na akwen portu w Hamburgu z pomostu otoczonego palami cumowniczymi w pochmurny dzień.

Hamburg: Landungsbrücke | Hamburg: Pomost portowy

marina

Nolde, Emil

1910 — 1914

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Akwaforta - Nabrzeże w Szczecinie - ujęcie z przodu; Widok na nabrzeże portu szczecińskiego z mostem Hanzy (Długim) w tle. Na Odrze liczne statki żaglowe i motorowe z okazałą jednostką parową w centrum. Na nabrzeżu marynarze. Nieboskłon zaokrąglony w górnych rogach. Podpisana odręcznie pod ilustracją po lewej: Stettin Bollwerk, po prawej podpis autora: Pallmann. Interesująca kreska świadcząca o dobrym wyczuciu ekspresji.

Stettin Bollwerk | Nabrzeże w Szczecinie

Pallmann, Kurt

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego) - ujęcie z przodu; Widok na zakomponowaną w centrum obrazu łódź żaglową zacumowaną na Odrze w rejonie Wałów Chrobrego, których budynki (Rejencja i Muzeum) widoczne są w tle wraz z panoramą miasta utrzymaną w szarej zamglonej kolorystyce. Kadłub łodzi zielony, zwinięte żagle w kolorze rudym, niewielka lecz wyeksponowana świetlistym kolorem na szczycie masztu flaga armatorska czerwono-czarno-czerwona. Obok w lewej części przedstawienia drewniane belki odbojnicy, a z tyłu płynący holownik z czerwonym, dymiącym kominem. Po prawej stronie, za łodzią żaglową widoczny fragment biało-czarnego kadłuba barki oraz mniejszej łodzi z wioślarzem na dziobie. U dołu, uzyskana impastem toń spokojnie falującej rzeki, z odbijającymi się w niej statkami i mieniącym się w niej światłem słońca, wyłaniającego się zza szarych chmur. Doświetlone zostały także dwa duże gmachy w tle i zieleń na Hakenterrasse. Obraz sygnowany w prawym dolnym narożniku.

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego)

Runge, Helene

około 1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/236/ML - Kompozycja wpisana w koło obwiedzione czarną, cienką kreską, na kwadratowym, białym tle papieru czerpanego. W środku jeżdziec na zwróconym w prawo, profilowo ujętym, idącym stępa koniu. Jeździec w delli podbitej futrem, z odwiniętą połą i w długim żupanie. Na głowie kołpak z pióropuszem. W prawym ręku buzdygan oparty na ramieniu. Koń okryty czaprakiem z frędzlami. Na głowie mały pióropusz, ogon spleciony w dwa warkocze. W tle po lewej pachołek w kołpaku, przy nim koń. Na drugim planie pachołek trzymający osiodłanego konia. Po prawej postać zwrócona profilem w lewo, ubrana w długą delię z futrzanym kołnierzem, na głowie kołpak z piórami. Dalej po prawej dwóch jeźców zwróconych w lewo. Wyposażeni w łuki, za plecami strzały w kołczanach. W głębi brzeg morski, po lewej zamek. 
sygn. pod ryc. (na zewnątrz koła) l.:

Jeździec polski z buzdyganem /rotmistrz Pieczowski/

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie z przodu. Obraz przedstawiający fragment portu szczecińskiego prawdopodobnie w rejonie ujścia Duńczycy do Odry w okolicy Grabowa/Drzetowa. Na I planie po prawej w dolnym narożniku fragment pomostu (być może na cyplu Łasztowni między kanałem Grodzkim, a Dębickim) i zlewające się w jeden ciąg nurty rzeczne. Po bokach zadrzewione odcinki nabrzeża - po lewej z kominami fabrycznymi, a po prawej z zabudową o charakterze przemysłowym. Przy brzegu po lewej widoczne od strony dziobów trzy barki zakotwiczone burta w burtę, za nimi statek motorowy i żaglowiec ukazane bokiem, a w tle zabudowania przemysłowe z dymiącym kominem. Po prawej okazały statek motorowy płynący wzdłuż nabrzeża i trzy łodzie. W centrum ukazano dwa zakotwiczone żaglowce widoczne od strony dzioba oraz maszty stojących za nimi w głębi. Szeroka partia nieba z licznymi obłokami sięgająca linii horyzontu zamarkowanego granatowoszarymi wzgórzami. Obraz malowany impastowo, szerokimi pociągnięciami pędzla, utrzymany w niebieskiej tonacji z akcentami brązów w obrębie statków i zabudowy i rozbieleniami przechodzącymi w szarości i fiolety w partii nieba. szeroka, profilowana rama złocona.

Widok portu przy ujściu Duńczycy

Hoffmann, Wilhelm

1922

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz Widok na Odrę i port w Szczecinie - Ujęcie z przodu. Obraz w charakterystycznej dla H. Hartiga technice i sposobie malowania szerokimi, impastowymi pociągnięciami pędzla przedstawia widok portu z popularnymi spichlerzami, identyfikującymi szczecińskie nabrzeże. Na pierwszym planie dwie żaglowe łodzie rybackie, nawiązujące do tradycji żeglarskich portu, w głębi, przy nabrzeżu - okazałe, nowoczesne jednostki morskie i ledwie widoczna we mgle sylweta Mostu Kłodnego po lewej stronie . Prezentowane ujęcie nawiązuje do najbardziej znanego i cenionego widoku Szczecina wykonanego przez tego twórcę - 

Zimowy dzień w Szczecinie - widok portu

Hartig, Hans

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Widok na Wały Chrobrego - Ujęcie z przodu. Widok na Taras Hakena, obecne Wały Chrobrego w Szczecinie zza Odry, z dwoma głównymi budynkami: Muzeum Miejskiego po lewej i Rejencji (ob. Urząd Wojewódzki) po prawej stronie. Na I planie Odra widziana z Łasztowni z zacumowanymi przy zachodnim brzegu w kilku rzędach statkami pasażerskimi i holownikami. Głębokie odbicie statków i panoramy w lekko sfalowanej tafli wody. Na bulwarze nadbrzeżnym wydłużone, drewniane wiaty przystani i drobne postaci przechodniów oraz charakterystyczne latarnie flankujące masyw tarasu widokowego z niszą basenu na poziomie bulwaru. Na skrajach zadrzewionej ulicy wieńczącej wzgórze dwa kolumnowe pawilony ograniczające centralne założenie widokowe i porośnięte trawą boczne skarpy. W górnej części monumentalne budynki użyteczności publicznej: od lewej dwuwieżowy, wieloszczytowy gmach administracji rządowej, a po lewej siedziba muzeum (dawniej miejskiego, dziś narodowego) o zwartej bryle rozdzielonej pilastrami i zwieńczonej centralną, przysadzistą wieżą. Widok ujęty ze skosu umożliwia ukazanie części bocznych elewacji budynków.

Widok Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego)

Andreas Jensen

około 1918

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 18 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd