treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
obraz - Ujęcie z przodu; W lesie, u stóp potężnych drzew ukazana siedząca para młodych ludzi. Mężczyzna ubrany w czarny strój nakłada kobiecie na palec pierścionek zaręczynowy.Kobieta ubrana w białą, atłasową suknię.
W prawej, dolnej stronie znajduje się sygnatura: Eug.Klimsch | 1895.

Zaręczyny

scena rodzajowa

Klimsch Eugen

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Joel - grafika reprodukcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowego prostokąta przedstawia proroka, mężczyznę w wieku dojrzałym, siedzącego w niszy architektonicznej, opartego prawą ręką o górę pulpitu i rozwijającego zwój, z którego odczytuje proroctwo. Dwaj chłopcy stojący za jego plecami wydają się omawiać jego proroctwa. Jeden czyta księgę, a drugi trzymając swoją księgę zamkniętą komentuje wskazując palcem na otwarty tekst proroctw.

Joel

grafika reprodukcyjna

Piroli, Tommaso

1797 — 1805

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Św. Maria Magdalena - ujęcie z przodu; Postać młodej kobiety ujęta w 3/4, zwrócona w przeciwskręcie, twarzą w lewo, spoglądająca z ukosa na widza. Ubrana w modny strój bogatej damy; suknia z szerokim prostokątnym dekoltem ozdobionym broszą z pereł otaczających gemmę, upiętą nad biustem. Dekolt zdobi wystająca spod niego biała koszula delikatnie marszczona i obszyta pasmanterią. Rękaw sukni długości 3/4, obfity, przymarszczony na ramieniu. Spod niego wysuwa się rękaw, prawdopodobnie batystowej, koszuli zakończony delikatną falbanką. Na lewe ramię narzucony płaszcz przytrzymywany przez kobietę ręką na wysokości pasa. W prawej dłoni o charakterystycznych dla stylu Leonarda wydłużonych, wygiętych palcach święta trzyma naczynie z olejami mające formę kielicha nakrytego kopulastą przykrywką z wklęsłym kołnierzem. Twarz delikatna, lekko uśmiechnięta, potraktowana sfumato, w typie Mony Lizy. Włosy w drobnych puklach opadają na szyję, osłonięte delikatnym obcisłym czepkiem z tkaniny w kratkę, nad czołem obszytym rzędem pereł; jedna ze środkowych pereł jest większa. Za głową delikatnie zaznaczona kolista aureola. Postać wydobyta z ciemnego tła silnym światłem padającym ukośnie z lewej strony. Pod przedstawieniem napisy nazwiska malarza i rytownika, dedykacja z nazwiskiem autora oraz źródło pochodzenia obrazu.

Św. Maria Magdalena

postać biblijna

Ricciani, Antonio

1805 — 1814

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, awers

Fotografia Józefa Hochsingera w mundurze

nieznany

1. połowa XX wieku, XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-07-19

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/Mt/359/ML - Solniczka w kształcie prostokątnej łódki z dwoma wolutowymi uchami z okrągłego drutu, umieszczonej na figurce gryfa, z  podstawą prostokątną o wklęsłych narożach i czterech nóżkach w formie spłaszczonych kulek. Brzeg łódki wywinięty, wnętrze złocone. Brzegi łódki i boki podstawy obiega moletowana taśma z ornamentem roślinnym.

Solniczka

Rotkiel, Karol Ernest

1832 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7282/ML - Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca dwóch mężczyzn pchajacych wypełniony węglem wagon. Obaj zwróceni profilem w lewo, mocno pochyleni, w przyklęku. Wagon wypełniony dużymi bryłami węgla, za nim widoczy fragment arkadowej konstrukcji (mostu?) W tle widoczne zarysy architektury przemysłowej z dominującymi sylwetami kominów fabrycznych. Rysunek lawowany akwarelą , modelunek podkreslony kredką. Całość obwiedziona podkolorowaną ramką.

Kopalnia (Górnicy)

Wydra, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

Śmierć Dantego - Ujęcie z przodu; Scena ukazująca śmierć Dantego w przestronnej renesansowej izbie w otoczeniu żegnających poetę bliskich. Autor Boskiej komedii leży przykryty jasną pościelą na dużym łożu z baldachimem. Łóżko i stojące obok krzesło, na którym siedzi opłakująca kobieta, oraz stół (przykryty złocistym obrusem) są w kolorze ciemnego brązu. Ściany i dywan namalowane zostały w kolorze ciemnozielonym. Przy stole znajdują się dwie kobiety – jedna z nich płacze, druga opiera rękę w geście pocieszenia. Nieco oddalony od łoża stoi mężczyzna, który jest oświetlony światłem wpadającym przez okno. Przed nim na ścianie znajduje się niewielki ołtarzyk w kolorach złocistych.

Śmierć Dantego

scena rodzajowa

Friedrich Otto

1889

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd