treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
E/172/ML - Baranek wykonany z gliny techniką lepienia. Kolory: baranek biały, rogi i pyszczek czarne. 
Służy jako zabawka.

Zabawka "Baranek"

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Święta Rodzina

Albani Francesco naśladowca

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Biblijna scena przedstawiająca siedzącą Matkę Boską, ubraną w czerwona suknię, okrytą na kolanach błękitnym płaszczem, na którym trzyma nagiego Jezuska. U jej stóp siedzi bawiący się z barankiem Św. Jan. Za plecami Matki Boskiej, w półcieniu, ubrany w ciemną opończę przygląda się rodzinnej zabawie brodaty Św. Józef. Punktowe oświetlenie wyłania kolejno żywo gestykulującego Jezuska, a następnie starającą się go przytrzymać, rozbawioną Matkę Boską.

Św. Rodzina ze Św. Janem

szkoła francuska

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/1563/ML - Technika batik. Podział podłużny na 4 części. Motyw drzewa życia oraz napisy (nazwiska: T. Birontowicz, A. Ogórkiewicz) i miejscowość: Żdanów). Barwa tła fioletowa (buraczkowa), barwa motywu biała i żółta.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie 3/4

Owca - figurka

Reinicke Peter model

ok. 1750 (1747 - model)

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Wysokość obrazu wypełnia postać stojącej kobiety, zwróconej w prawo. W uniesionych rękach trzyma czerwony kwiat, na który patrzy. Wokół głowy zawój ciemnego szala. Suknia seledynowo-niebieska, rękawy bufiaste, spódnica szeroka u dołu, zdobiona kwiatowym ornamentem. U stóp kobiety siedzi młody mężczyzna, nagi, z wzniesioną do góry głową i zamkniętymi oczami. Karnacja ciała czerwonawa. Po lewej i prawej stronie siedzącego roślinność. Horyzont na 2/3 wysokości obrazu, na linii horyzontu plamy zieleni drzew. Niebo zasnute obłokami. Koloryt zgaszony, z przewagą przełamanych zieleni (suknia).

Sielanka

scena alegoryczna

Borowski Wacław

między 1920 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przód

Ofiara Izaaka

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie ukazany został nagi, osłonięty jedynie skąpą draperią mężczyzna, siedzący na tumbie pod drzewem ulistnionym po prawej stronie i uschniętym po lewej, składajacy dłonie w geście modlitwy. Obok niego stoją dwaj prorocy: po lewej Izajasz w długiej błękitnej tunice i narzuconym na nią białym płaszczu, po prawej Jan Chrzciciel odziany w skórę i czerwony płaszczu, z księgą w ręce. Za Izajaszem na tle pejzażu przedstawiono sceny ze Starego Testamentu: Mojżesza z tablicami przykazań, Adama i Ewę, historię węża miedzianego, a także sarkofag ze szkieletem, a za Janem Chrzcicielem sceny związane z historią Odkupienia: Marię w momencie wcielenia, ku której spływa z niebios Dzieciątko z krzyżem, Jezusa Ukrzyżowanego, Baranka Paschalnego oraz Zmartwychwstającego Chrystusa depczącego Śmierć i Szatana.

Alegoria Prawa i Łaski

nieznany malarz pomorski

około 1567 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 14 obiektów

Kolekcje

11

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd