treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Dzban z brodaczem - ujęcie z przodu; Naczynie kamionkowe należące do typu tzw. Bartmannskrug, dzban z brodaczem. Podstawa dna wąska, wyraźnie zarysowana przechodząca w kulisty brzusiec, na którego płaszczyźnie odciśnięto stemplem medaliony. Jeden widoczny w całości z przodu naczynia, drugi widoczny fragment na środku z lewej strony. Medalion z przedstawieniem ukoronowanego herbu zamkniętego w owalu wypełnionym motywami roślinnymi. Na tarczy herbowej typu hiszpańskiego widoczny m.in. motyw stojącego lwa, będącego godłem Frechen. Na wąskiej szyjce, powyżej wyraźnie wyodrębnionego kołnierza w postaci plastycznego wałka, dookolny, ryty pasek. Na części lewej strony szyjki, częściowo na górnej części brzuśca odciśnięto klejny stempel. Widoczny tylko fragment. Z prawej strony naczynia ucho taśmowe, wzdłużne z górnym punktem zaczepienia na kołnierzu szyjki, a dolnym w miejscu przechodzenia brzuśca w szyjkę. Powierzchnia naczynia glazurowana na kolor brązowy.

Dzban z brodaczem

nieznany

1600 — 1699

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wewnętrzna strona patery. Scena wojenna na pierwszym planie walczący żołnierze, w górnej części wojskowi trębacze na zboczu lasu, w lewym rogu kordon wojskowy mierzący halabardami w trębaczy, pod spodem złotymi literami napis Juges VII. Widoczne duże zniszczenia i braki emalii.

Część patery

Monogramista I.C. ?

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

puszka na komunikanty - ujęcie z przodu; Naczynie na komunikanty o cylindrycznym kształcie wsparte na niskiej wysklepionej stopie z rytym ornamentem okuciowym. Profilowana przepaska dzieli korpus na dwie części; w górnej wygrawerowana została inskrypcja fundacyjna oraz herb fundatora. Dolny i górny brzeg korpusu jest zdobiony delikatnym, rytowanym ornamentem ciągłym z motywem liści akantu. Widoczny fragment grawerowanego napisu GREGER MVNDINVS.

Puszka na komunikanty

nieznany złotnik szczeciński

1615

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Trójnóg z jednym uchem i dwoma uchwytami w kształcie grzybków na kołnierzu.

Naczynie na wino jia

1600 p.n.e. — 1028 p.n.e.

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Dzban - ujęcie z przodu; Biskwitowy dzban o wyodrębnionym dnie, pękatym brzuścu, wysokiej i szerokiej szyjce, której średnica jest szersza od średnicy dna. Szyjka łukowato wygięta na zewnątrz z pogrubioną krawędzią. Ucho taśmowe, wzdłużne przymocowane pod kątem prostym z prawej strony. Górny punkt zaczepienia ucha w połowie wysokości szyjki, dolny – w miejscu największego obwodu brzuśca. W górnej części brzuśca stykającej się z szyjką, malowany ciemnobrązową polewą, wzór geometryczny: pomiędzy dwoma dookolnymi liniami prostymi linia falista i odchodzące od niej podłużne i liściowate nieregularne plamy (dotknięcia pędzla, prawdopodobnie typu orzechowego).

Dzban

nieznany

1890 — 1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico obrazu. Martwa natura. Na stole porozrzucane w pozornym nieładzie: srebrne dzbany, szkatułka, dwie pomarańcze, bukiet kwiatów, zegarek, fragment zasłony lub obrusa. W centrum kompozycji stoi srebrny, repusowany dzban ze zdobnym uchem w kształcie ślimacznicy, z fryzem na korpusie i bogatą dekoracją roślinno- zwierzęcą.

Martwa natura z dzbanami i kwiatami

Contes Meiffren ?

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

detal - grawerowana data 1548 na odwrociu zamka

Zamek w kształcie fasady

Goujon Jean ?

1548

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mt/286/ML - Kufel cylindryczny z nakładaną pokrywką, na zewnątrz i wewnątrz złocony (silnie przetarte); dolna krawędź obwiedziona płaską kryzą, analogiczna kryza przy krawędzi pokrywki; pokrywka wysklepiona z kulistym uchwytem; ucho o fantazyjnym kształcie na bazie prostokata. Całość naczynia - płaszcz, dno, pokrywka wraz z uchwytem, ucho - zdobione wmontowanymi srebrnymi monetami. Monety bite w latach 1689 - 1697 przez książąt niemieckich. Na płaszczu trzy rzędy po osiem monet ułożonych naprzemiennie, o wartościach: 3/4 talara, 16 gute grosche i 24 mariengrosche; na pokrywce 10 monet wartości 6 mariengrosche i 3 dalsze na uchwycie;  na uchu takier same po sześć z obu stron; na dnie pośrodku jedna moneta - 24 mariengrosche. Monety płączone rytowanymi poziomymi paskami  z ornamentem akantowym.

Kufel z monetami

Francke, Matthes

1697 — 1701

Muzeum Narodowe w Lublinie

Umywalka - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę; Umywalka ma kształt prostokąta, misa umywalki również wpisuje się w kształt prostokąta, ale z zaokrąglnymi narożami. Miska obudowana jest obramieniem z wysuniętymi ku górze profilowanymi krawędziami. Tylna część obramienia jest szersza w stosunku do pozostałych, a w narożach umieszczone są dwa zagłębienia w kształcie muszli, ze spływami łączącymi się z misą, między płycinami w górnej części znajduje się niewielki otwór umożliwiający umocowanie łańcuszka korka. Boczne krawędzie spływaja faliście w dół umywalki, a przednia krawędź wygięta jest do spodu. Na dnie misy znajduje się metalowy otwór na ujście wody, jako samodzielna część z wyjściem na zewnątrz misy. W tylnej ścianie misy, w jej górnej, środkowej części nieco wklęsłej kolejny otwór na ujście wody, składający się z sześciu wąskich pasków, ustawionych pionowo. Umywalka dekorowana jest malowanymi kwiatami: makami, różami, margaretkami, dzwonkami, lawendą i trawami oraz liśćmi maku.W profilach krawędzi, dekoracja w formie rozwiniętych główek róż i pąków z delikatnymi akcentami liści róż. Największe zagęszczenie dekoracji kwiatowej znajduje się na dnie misy, po prawej tronie, przedstawia bukiet kwiatów złożonych z maków, lawendy i traw. Na obramieniu misy w dolnych narożach występuje powtórzenie tego motywu. Na lewej ścianie misy dekoracja w formie niewielkiego pęku kwiatów, składającego się z maków, lawendy, dzwonków, margaretek i traw. Wysunięta ku górze tylna krawędź umywalki również dekorowana trzema symetrycznie rozłożonymi, bukietami tych samych kwiatów, większy bukiet umieszczony jest po środku, mniejsze po jego obu stronach. Przeważająca kolorystyka dekoracji to czerwień, mniej jest zieleni i brązu, a najmniej fioletu i błękitu. Poniżej pionowych pasów wypływu wody znajduje okrągły emblemat z nazwą firmy, zajmującą się sprzedażą tego ty

Umywalka

Johnson Bros England

1901 — 1925

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 2

Kubek

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 21 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd