treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil mężczyzny w średnim wieku, z krótkimi włosami i brodą, bez wąsów

Portret mężczyzny [Archimedes]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Sekstant Kelvin & Hughes - ujęcie z przodu; Sekstant z lunetką o długości od 7,2 do 10,5 cm. Sekstant zbudowany z czarnej, metalowej, odlewanej ramy w kształcie wycinka koła, łączonej wewnętrznie kratownicą w obrysie trójkąta o wymiarach : wysokość 10 centymetrów, długość umieszczonej osiowo ruchomej alidady 22,5 centymetra, promień limbusa 21,5 centymetrów, Alidada porusza się po wyskalowanym boku trójkąta – limbusie, wykonanym ze stali. Na limbusie znajdują się oznaczenia: przy początku skali SER.No.67674 przy końcu skali Made In Great Britain. Na rozszerzonym końcu ramienia znajduje się okienko z kreską indeksową, przez które widać podziałki limbusa. Kreska indeksowa wskazuje ustawienie alidady z dokładnością do 1 stopnia. Przy zakończeniu rozszerzenia znajduje się śruba zakończona bębenkiem z podziałką minutową z białego plastiku. Do bębenka przylega podziałka noniusza dająca możliwość odczytu kąta. Śruba ślimakowa zazębia się zębatką naciętą na krawędzi mosiężnej ramy. Na końcu obudowy znajduje się uchwyt zaciskowy wyłączający śrubę, która dociskana jest płaską stalową sprężyna. W połowie długości ramy zamocowane jest małe prostokątne lusterko w metalowej oprawie o wymiarach 3x4,2, którego górną część stanowi szybka. Za lusterkiem trzy przesłony o różnym stopniu przyciemniania. Przed kolejnym, dużym, prostokątnym lustrem o wymiarach 4,8x3 cm, w metalowej ramie w kolorze obudowy cztery przesłony o różnych stopniach przyciemniania. Naprzeciw małego lustra gwintowany uchwyt do mocowania lunetki, umożliwiający stabilne wkręcenie lunetki. Skala na ramie posiada oznaczenia od -5 stopni do +125 stopni.

Sekstant Kelvin & Hughes

Hensoldt UK, Enfield (1947- )

1951 — 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Barograf okrętowy - ujęcie z przodu; Barometr w czarnej, ebonitowej obudowie, oszklonej. Osłona przymocowana do obudowy dwoma zawiasami, zamykana na zamek zatrzaskowy. Na górnej powierzchni osłony łukowaty uchwyt do zawieszenia na haku w kabinie. W środku obudowy na metalowej podstawie, przykręconej do obudowy 4 wkrętami, znajduje się system 5 puszek Vidiego oraz system dźwigni (przekładni) przenoszących deformację elementu pomiarowego na wskazówkę zakończoną pisakiem. Pisak przylega do bębna napędzanego mechanizmem zegarowym, który obraca się ruchem jednostajnym. Na bębnie znajduje się pas papieru, barogram z nadrukiem skali czasowej (fragmenty łuku w cyklu 24godz./na dzień -linia co 2 godz.) i ciśnienia (linie poziome co 10 hPa). Barogram jest wyskalowany w zakresie od 950 do 1050 hPa.

Barograf ŁM-1M

ZMDGP, Ryga (około 1960-1977)

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Barograf 207R - ujęcie z przodu; Barograf typu 207R z puszką Vidiego i barogramem umieszczonym na owalnej, metalowej podstawie, w obudowie z toczonej blachy, płaskowników i pleksi na ściankach bocznych. Na zewnętrznej części obudowy uchwyt do przenoszenia barografu. Puszka Vidiego składa się z 7 cylindrów umocowanych w ramie za pomocą elementu śrubowego z blokadą w postaci śrubki. Cylindryczny bęben, na którym umieszczany jest barogram, wyposażony jest od wewnątrz w zegar sprężynowy, którego napęd steruje obrotami bębna w równych odstępach czasu. W części wewnętrznej podstawy znajduje się tablica znamionowa. Do urządzenia dołączony jest kluczyk od zegara.

Barograf 207R

Feingerätebau K. Fischer GmbH, Drebach (1945- )

1960 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MPOLIN-M54

Planeta

rzeźba

Bok, Teodor

1999

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/G/3647/ML - Portret młodej kobiety 3/4 w prawo, w popiersiu. Czarne włosy sięgające policzków, ułożone w fale, z przedziałkiem. Oczy migdałowate, wzrok skierowanny w lewo, opadające ku skroniom łuki brwiowe. Nos długi, prosty. Zdecydowanie wykrojone usta w lekkim uśmiechu. Portretowana ubrana w kobaltową suknię, ujęta na tle błękitnej kotary (?).

Portret Róży Duchowej

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

Forma odlewnicza - Ujęcie w pionie brodatymi twarzami w dół.  Jedna część dwudzielnej, kamiennej formy odlewniczej z wizerunkami brodatych twarzy. Wykonano ją ze steatytu zwanego też słoninowcem lub kamieniem mydlanym, który jest miękki i łatwy w obróbce. Zdaniem odkrywców służyć miała do odlewania haczyków do wędek i ciężarków do sieci. Dzisiaj najczęściej uważa się, że jest to forma do odlewu uchwytów niewielkich zawieszek, tzw. osełkowatych lub dzwoneczków. Uwagę zwracają przede wszystkim zróżnicowane wielkościowo wyobrażenia męskich twarzy o migdałowatym kształcie, z dużymi oczami i obfitym zarostem. Po wykonaniu odlewu uzyskiwano przedmiot z wizerunkiem czterech twarzy, uważany za okucie niewielkiej osełki. Forma jest starannie wykonana i nie ma żadnych śladów użytkowania.

Forma odlewnicza

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia; W pracowni Apellesa XII - Ujęcie z przodu na białym tle. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona od góry, ciemniejsza u dołu z punktem ostrości na dalszym planie. Na podłodze z płytek pcv leży obiekt w kształcie litery T, ujęty z góry, pod kątem, z częścią horyzontalną lekko przekręconą ku prawej, dolnej części kadru. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew i płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. Część horyzontalna obiektu jest zdecydowanie ostrzejsza, lepiej widoczna od części wertykalnej, niewyraźnej i rozmazanej. Na porysowanej podłodze wyróżniają się koliste czarne linie.

W pracowni Apellesa XII

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika; Autobigrphy… I - Ujęcie z przodu. Na białej kartce papieru kolumna 44 linijek tekstu wyjustowanego do lewej strony, zapisanego w języku angielskim, w czarnym kolorze, wielkimi literami. U góry w nagłówku, po lewej stronie dane artysty: METAPHYSICAL - TELEPATHIC ACTIVITY | copyright by | ANDRZEJ DUDEK DURER All Plastic & Music HOCHART L.T.D | UL. KOLBUSZEWSKA 15/1 | 53 404 WROCŁAW Poland; obok z prawej cztery zmniejszające się ku prawej stronie sylwetki ludzkie.

Autobigrphy… I | Autobiografia… I

Dudek-Dürer, Andrzej

1983

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 11 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd