treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
grabie - Ujęcie z przodu. Wykonane z drewna grabie pięciozębne. Długi drążek (rękojeść) rozszczepiona na końcu tworząc dwa ramiona. W miejscu, gdzie ramiona się rozchodzą wbity gwóźdź i owinięty wzmacniający konstrukcję sznurek.  Pomiędzy ramionami zamocowana, za pomocą gwoździ, wykonana z drewna trójkątna deseczka z dekoracją. Głównym elementem ornamentu są wycięte, ułożone pionowo nad sobą: dwa serca i  rozdzielający je krzyż. Powyżej górnego, większego serca wyryte litery: ET, poniżej data: 1874. Wzdłuż brzegów deseczki biegnie rząd trójkącików. Uzupełnieniem dekoracji jest kwiatek i dwa elementy geometryczne. Na rytach widoczne pozostałości farby w kolorze czerwonym i czarnym (ciemnozielonym?). Pośrodku górnego boku deseczki z dekoracją oraz na końcach ramion trzpienie, na które nasadzona jest poprzeczka  z zaokrąglonymi końcami. W poprzeczce wywiercone 5 otworów, w których mocowane są za pomocą ćwieków zęby.

Grabie

nieznany

około 1874

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grabie drewniane dwunastozębne - detal; Ujęcie części pracującej grabi z lekkiego skosu. Górna część składa się z prostokątnej listwy osadzonej prostopadle na trzonku. W listwę wpuszczonych jest dwanaście zębów. Konstrukcję grabi wzmacniają dwa rzędy łukowato wygiętych, okorowanych pałąków wykonanych prawdopodobnie z wierzbowej wici.

Grabie drewniane dwunastozębne

Julian Turowski

1960 — 1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talar - Ujęcie rewersu. Na rewersie monety pod koroną na tle skrzyżowanego pastorału i miecza barokowa czteropolowa tarcza herbowa trzymana przez dwa lwy z małą ukoronowaną tarczą w centrum, powyżej napis i znaki mincerskie. Na rancie motyw wieńca laurowego.

Talar

Franciszek Hermann Prange, czynny 1762-1790

1771

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, wszystkie postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, w sposób ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Kompozycja przedstawia wnętrze kamienicy w przekroju, na każdej kondygnacji zostały ukazane symultanicznie odbywające się sceny. Widoczny jest parter oraz dwie kondygnacje – po lewej stronie kompozycji przedstawione zostały mieszkania, po prawej – klatka schodowa.
Na samym dole, po prawej stronie, przy schodach, widać sylwetkę żołnierza opierającego się na karabinie i trzymającego drugą rękę wyciągniętą w geście wskazywania. Przed nim widać przewrócony kosz z warzywami lub owocami, skrzynki postawione jedna na drugiej oraz pochylona postać człowieka, którego pozycja ciała sugeruje zamiar klęczenia lub zbierania. Powyżej, na pierwszej kondygnacji, po lewej stronie widać wnętrze pomieszczenia mieszkalnego, gdzie na postawionym centralnie łóżku leży przykryta postać. Ponad nią wisi trzylampowy żyrandol. Po łóżkiem kryją się dwie osoby, pomiędzy nimi leży worek. Po prawej stronie, u wezgłowia mebla, stoi prawdopodobnie żeńska postać przytulająca dziecko, po lewej stronie łóżka – stoi męska postać w czapce, także przytulająca dziecko. Ruch ten wykonuje lewą ręką, w prawej trzyma worek. Za drzwiami tego mieszkania, na schodach stoi kobieta trzymającą worek, a drugą ręką podtrzymująca malutkie dziecko. Skrajnie po prawej stronie rysunku, na półpiętrze schodów, przestawiona została sylwetka schodzącego człowieka, niosącego na plecach worek lub tobół. Powyżej, na poziomie drugiej, ostatniej kondygnacji, ukazana została postać żołnierza ciągnącego za rękę człowieka i mierzącego do niego z broni palnej. Drugi żołnierz stoi przed drzwiami i wykonuje ruch dobijania się do nich lub otwierania. Wewnątrz pomieszczenia, które znajduje się za drzwiami, po lewej stronie, na samej górze kompozycji widać kilka osób: jedną siedzącą na podłodze przy ścianie, z tobołkami obok i przed sobą, jedną siedząca pod stołem na którym leżą dwa worki, dwie stojące splecione ze sobą w uścisku, mające obok nóg worek orz kolejne dwie, które tulą się do siebie siedząc. W pomieszczeniu widać jeszcze dużą komodę z 3 szufladami oraz szafkę w formie sześcianu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Lubomirski Sebastian (zm.1613) - portret

Monte Giovanni de

ok. 1560

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ML/H/F/26/2 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, bez podpisów. Naklejona na brązową tekturę z wytłoczoną ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego S. Zawadzkiego z Lublina.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/1 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, podpisana. Naklejona na kremową tekturę z wytłoczoną ramką. Po lewej stronie odręcznie spis osób.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

awers grafiki

Oblężenie Torunia w 1703

ryt. nieznany, Lithen J. rys.

po 1703

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 26 obiektów

Kolekcje

12

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd