treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
sztuka sakralna, kwatera ołtarza, płaskorzeźba - Ujęcie z przodu; Płaskorzeźba przedstawiająca Chrystusa modlącego się w ogrodzie Getsemani i śpiących apostołów, na tle skalistego pejzażu. Kwatera lewego skrzydła późnogotyckiego ołtarza pasyjnego z Wkryujścia (Ueckermünde).

Modlitwa Chrystusa w Ogrójcu

warsztat zachodniopomorski

około 1510 — 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/6363/ML - Rzeźba z drewna lipowego, polichromowana farbą olejną. Zakomponowana w jednym kawałku drewna na postumencie o formie owalnej z płaskorzeźbionym motywem dwóch skrzyżowanych gałęzi. Postać stojąca przedstawia Matkę Boską Różańcową. Twarz owalna, głęboko osadzone oczy, prosty i szeroki nos, małe pełne usta. Ręce zgięte w łokciach: duże dłonie złożone do modlitwy. Na przedramieniu prawej ręki brązowy różaniec o płaskich paciorkach, zakończony dużym krzyżem. Postać odziana w białą prostą suknię, gładko wykończoną pod szyją i przewiązaną granatową szarfą. Na głowie granatowa szata spełniająca jednocześnie rolę peleryny spływającej z ramion ku dołowi i spowijającej całą postać.

Matka Boska Różańcowa

Kuźmiuk, Daniel

1894 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Bogurodzica

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona

Święty Mikołaj [Święty Mikołaj Cudotwórca]

Ikona

Nieznane/ nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

kolaż - Przedstawienie barwne trzech siedzących na łóżku z pościelą chłopców, patrzących w okno nad nimi. Ubrania chłopców rysowane ołówkiem, wnętrza z wzorami ekoliną: jedna w żółte kropki (bluza chłopca po lewej), druga w niebieskie poziome paski (chłopiec pośrodku), trzecia w żółte wąskie pionowe paski. Za oknem (przestrzeń za oknem - naklejona) widoczne są drzewa i biały księżyc u góry, na głównie ciemnoniebieskim, a u dołu różowofioletowym tle. Drzewa znajdują się w oddali, jednak górna część gałęzi drzewa najbardziej po lewej i drzew po prawej znajdują się przed niebieskimi (ekolina) szybami otwartych do wewnątrz okiennic - wyraźnie we wnętrzu pokoju; po lewej i prawej stronie okna, we wnętrzu pokoju, widoczne są także gwiazdy (narysowane schematycznie czterema kreskami). Liście drzew, które są za oknem, są zielone i brązowe (kredki), liście we wnętrzu pokoju - niebieskawe (ekolina). Pnie i gałęzie brązowe (kredka)Na łóżku, przed chłopcami, dwie poduszki (elementy naklejone) jedna z nich intensywnie czerwona; trzecia trzymana przez chłopca po prawej. Przednia część łóżka również skomponowana z elementu naklejonego, niebiesko-zielonego. Dolna część kompozycji - podłoga widoczna po lewej i prawej od łóżka i u dołu - z potrójnymi kreskami (niebieska ekolina).  Górny róg elementu przestrzeni okna wychodzi poza krawędź karty.

Modlitwa lasu

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione cieniowaniem lub jednolitą plamą barwną, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. W centralnej części kompozycji znajduje się ciemny prostokąt, narysowana wewnątrz perspektywa sugeruje dół/wgłębienie. W jego środku znajduje się naga, męska sylwetka ludzka, naszkicowana jedynie konturowo, bez wypełnienia, przez co odróżnia się jasną plamą od ciemnego tła. Całe tło wypełnione jest ciemnym, gęstym kreskowaniem na rozbielonym tle – zakrzywienia kresek i zmiany ich kierunku powodują, że kompozycja staje się bardzo dynamiczna. Dookoła prostokąta przedstawione zostały cztery postacie jednolicie ciemne, których ciała powyginane są w różną stronę, co sprawia wrażenie ekspresyjnego ruchu – tańca lub biegu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Pergamin z mezuzy (hebr. klaf)

nieznany

1800 — 1900

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

po konserwacji

Różaniec

nieznany

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/550/ML - Ikona przedstawia grupę Deesis: tronującego Chrystusa, Maryję i Jana Chrzciciela po bokach (trimorfion), której towarzyszy dwóch aniołów i serafin. Chrystus jest ukazany frontalnie, siedzi na tle udrapowanej tkaniny imitującej tron; prawą dłoń wznosi w geście błogosławieństwa, lewą podtrzymuje opartą na kolanach księgę otwartą na słowach z Ewangelii św. Łukasza (Łk 21, 32-33), pisanych cyrylicą

Deesis

nieznany

1770 — 1830

Muzeum Narodowe w Lublinie

Bransoleta - Ujęcie z przodu z góry. Zamknięta, kamienna, okrągła, bransoleta w kolorze grafitowym. Jeden z pasków krótszy, oba zdobione w formie rzędu małych kropek. Zewnętrzna powierzchnia bransolety gładka, a wewnętrzna szorstka.

Bransoleta męska

nieznany

między 1930 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 49 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd