treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Narodziny Venus. Neurenika. - ujęcie z przodu; Fotografia barwna pod pleksi, oprawiona na dibondzie. W centrum kompozycji naga, długowłosa, stojąca w kontrapoście androgyniczna postać, unosząca się na muszli na falach wzburzonego, spienionego, ciemnego morza. Po prawej stronie zwrócona w jej kierunku postać stojącej, ubranej w białą halkę kobiety ze szkarłatną tkaniną w dłoniach. Po lewej dwie unoszące się w powietrzu, ukazane z profilu, przechylone ku przodowi, obejmujące się postaci (kobieta i mężczyzna) w czarnych strojach sportowych (krótkie spodenki, koszulki na ramiączkach, ochronne daszki), ochraniaczach i rolkach. W tle wielobarwne, drobne rozświetlone, kłębiaste chmury w układzie pasmowym.

Narodziny Venus. Neurenika

Konopka Barbara

2007

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Rzeźba podwójna. Z jednej strony mamy przedstawienie mężczyzny, z drugiej kobiety. Z przodu u kobiety wyraźnie zaznaczone piersi. Ramiona wąskie, ręce oparte na kolanach. NNogi zaznaczone symbolicznie.

Figura dwupostaciowa

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kolaż - Przedstawienie wielobarwne czterech chłopców i niewysokiej budowli z niewielkimi oknami i z żółto-niebieską flagą (element naklejony) na szczycie. Trzech chłopców (rysunki podmalowane ekoliną) w niebieskich ubraniach (elementy pomalowane ekoliną) znajduje się przy budowli: jeden stoi (po prawej u góry), drugi kuca (chłopiec u dołu po lewej; tyłem, twarz widoczna w profilu), trzeci klęczy (po lewej u góry). Jeden chłopiec znajduje się wewnątrz, jest widoczny w środkowym oknie fragment jego twarzy. Stojący chłopiec trzyma czarną łopatkę w lewej ręce, z brązową bryłą z czerwonymi kropkami na łopatce (element naklejony). Bryła - wielobarwna, kilkukondygnacyjna (stworzona przez skomponowanie całości z dziesięciu elementów naklejonych). Na budowli widoczne dwie drabinki (rysunek) i cztery gruszki (rysunki). Obok budowli, po prawej, rysunek trzech szyszek na kijkach (kijki brązową kredką, szyszki ołówkiem). W okolicach budowli widoczne wielobarwne bryły (elementy papieru naklejone, nie tylko wycinane, ale także darte), miejscowo - widocznych jest na karcie w okolicach budowli i brył wiele kropek czarnych i niebieskich.Przy twarzy chłopca stojącego widoczny szkic z pierwszego rysunku twarzy - niewykończony profil.Na odwrocie niektóre elementy kompozycji silniej przebijają, zwłaszcza ciemne kropki w dolnej części.

Niezawodny przepis na budowanie domków z piasku

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz - ujęcie z przodu; Obraz złożony z 2 równych części połączonych metalowymi zawiasami pod kątem prostym. Górna część przedstawia szkicowy zarys kosza plażowego usytuowany na pierwszym planie po prawej stronie obrazu na tle linii horyzontu. Barwy pastelowe, błękitne, białe, ugrowe. Dolną część wypełnia głównie żółta płaszczyzna, na niej leżące dwie postaci zarysowane konturowo. Jedna z nich leży bokiem, druga na brzuchu ma kąpielówki w niebieskie paski. Prawą stronę obrazu zajmuje siedząca sylwetka kobiety, z ciemnymi włosam, jej głowa zwrócona jest w bok, jakby patrzyła poza obraz. Jej figura obrysowana różową farbą, część ciała (nogi i brzuch) zamalowana na jasnobrązowo, częśc (twarz, ramiona, dekold) na jasnoróżowy kolor. Siedzi ze zgiętymi nogami na białym kocu lub ręczniku.

Mały świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwa tomy będące zbiorem fabularyzowanych wspomnień napisanych przez Eugenię Szwarc. Autorka opowiada w nich o swoim mężu Marku Szwarcu. Na początku maszynopisu zamieszcza słownik wyrażeń i zwrotów używanych w tekście. Treść pierwszego tomu obejmuje okres od najwcześniejszych lat życia artysty, które spędził w Łodzi, do okresu poprzedzającego jego wyjazd do Paryża. Brak wstępu i posłowia. Tom drugi rozpoczyna się rozdziałem o tytule „Podróż” zawierającym relację z wyjazdu artysty do stolicy Francji, a zamyka go scena w pracowni twórcy. Zbiór wspomnień sporządzony w języku francuskim.

Artysta się urodził | Un artiste est né

Szwarc, Eugenia

1954

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz olejny na płótnie. Przedstawia scenę koronacji Matki Bożej: centralne miejsce zajmują 3 postaci. W środku klęcząca MB w błękitnej sukni, granatowym płaszczu, bladoróżowej chustce na głowie. Twarz okrągła, ciemne włosy, głowa zwrócona w prawo i pochylona. Ręka prawa na piersi, lewa – nisko, odchylona na bok. Po prawej stronie MB postać Chrystusa Zmartwychwstałego (z fragmentem krzyża w tle) w czerwonym płaszczu. Twarz owalna, ciemne włosy. Prawą ręką w górze podtrzymuje koronę nad głową MB. Po lewej stronie MB – postać Boga Ojca, w ciemnozielonej sukni i żółtym płaszczu. Twarz owalna, włosy, broda i wąsy przyprószone siwizną. Także prawą ręką podtrzymuje koronę nad głową MB. W lewej, wspartej na kolanie, trzyma berło. Korona ciemnobłękitna w złocistej ozdobnej oprawie. Nad nią błękitno-popielata gołębica w promienistej aureoli. Tło obrazu w górnej części żółte, natomiast na dole – ciemnobłękitne z obłokami, pod stopami Chrystusa i Boga Ojca. Na obrzeżach obrazu znaczne ubytki farby, a na całej powierzchni drobniejsze odpryski.

Konserwacja: 1985-1990; obraz rozpięty na nowym blejtramie w Pracowni Konserwacji Malarstwa Muzeum Lubelskiego

Koronacja Matki Boskiej (z feretronu)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Kazanie św. Jana

szkoła włoska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Abraham przyjmujący aniołów

szkoła włoska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. W centrum, w dolnej części obrazu, scena z udziałem trzech mężczyzn i dwóch kobiet. Jeden z mężczyzn, siedzący z lirą w dłoni, patrzy na drugiego mężczyznę po prawej. Drugi mężczyzna wskazuje palcem na scenę po prawej z udziałem trzech przestraszonych kobiet. W tle góra nieco z prawej strony. U podnóża góry, nieco po lewej, płonący budynek.

Krajobraz z Orfeuszem i Eurydyką

Poussin Nicolas

2. poł. XVII, po 1660

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 32 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd