treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Drewniana maska z figurą ptaka - Ujęcie z przodu. Drewniana maska z figurą ptaka. Część twarzowa maski prostokątna, a wyciętymi kwadratowymi oczami. Na szczycie części twarzowej przedstawienie ptaka stojącego na długich nogach. Całość polichromowana.

Maska calao

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Zmartwychwstanie, Zstąpienie do Otchłani

ikona wielopolowa

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kompozycja; Szukam indywidualności - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Na szarej tekturowej tablicy kilkanaście poziomych rzędów naklejonych nowych zapałek. Ponad nimi napis wielkimi literami wykonany z czarnej folii samoprzylepnej: SZUKAM INDYWIDUALNOŚCI. Zapałki ułożone ciasno jedna przy drugiej, dominują zapałki o standardowych wymiarach i wyglądzie. Gdzieniegdzie w rzędach zapałek pojawiają się zapałki o wykraczającym poza normę wyglądzie - dłuższe, grubsze, uszkodzone, podwójne. Narożniki i krawędzie tektury z licznymi śladami nakłuć pomontażowych.

Szukam indywidualności

Ciesielski, Andrzej

1997 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok ogólny Lublina ukazujący panoramę miasta od strony Starych Bronowic. Na pierwszym planie pole (łąka ?), pośrodku niskie zabudowania. Na odległym wzgórzu widoczne Stare Miasto z charakterystycznymi budowlami. Od lewej: kościół bernardyński (św. Pawła), Magistrat, Brama Krakowska, zabudowania pojezuickie (katedra i Wieża Trynitarska), kościół i klasztor dominikanów, zamek. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym), a także odręczny napis czarnym tuszem z opisem fotografii.

Widok ogólny Lublina

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/36/ML - Laska wykonana z drewna, pomalowana na ciemnozłocisty kolor. Rączka w kształcie głowy ptaka o długim zakrzywionym dziobie. Na pozostałej części wyrzeźbione są winogrona i węże oplatające ją. Kij rzeźbiony jest również w  podłużne rowki i sęki nadające jej charakter nieobrobionego drewna. Na końcu metalowe okucie. Przez środek przechodzi sztabka żelazna.

Laska

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/3696/ML - AV. Półpostać Stanisława Lubomirskiego w profilu w lewo, z odkrytą głową, z Orderem Orła Białego na piersiach i laską marszałkowską w ręku. W otoku napis rozdzielony przez wizerunek:
STANIS:LUBOMIRSKI SUPR:REG:POL:MARESCH:S:R:I:P
Monogram: I.P.H.
Na AV. na rancie wada stempla.

RV. Czternastowierszowy napis:
QUOD EX / MUNERE OFFICII, / BENE PROSPEXIT / SALUTI, QUIET, ETIAM / DECORI / METROPOLIS VARSAVIAE, / LUCTUOSO ET DIFFICILI / TEMPORE, PESTIS, DISSIDII / CIVILIS ET CARITATIS , / HOC MERITAE LAUDIS / PRAEMIUM / STAN:AUG:REX / DEDIT / ANNO MDCCLXXI
W otoku wieniec dędoby przewiązany na dole wstążką.

Stanisław Lubomirski

Holzhaeusser, Jan Filip

1771

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/518/ML - Widok wieży ariańskiej w Wojciechowie wzniesionej przed 1527 r. przez starostę lubelskiego Jana Pileckiego. Założona na planie czworoboku, trójkondygnacyjna. Od strony północnej umocniona uskokowymi narożnymi szkarpami, z otworem wejściowym, do którego prowadzą schody. Od południa przylega przybudówka z klatką schodową. Przy wschodniej szkarpie niski mur z bramą wejściową. Na pierwszym planie rozległy teren, po lewej dwie rozmawiające kobiety, jedna siedząca z dzieckiem, po prawej drewniana, kryta strzechą chałupa.

Kaplica Aryiańska

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż architektoniczny w ciemnych barwach: brązach, zieleniach,  szarościach i błękitach. W centrum kompozycji wzgórze zabudowane przylegającymi do siebie kamiennymi budynkami z jednospadowymi dachami. Pośrodku wysoka wieża. Przed murami otaczającymi kompleks korony drzew. Na pierwszym planie w lewym rogu duży dom. Nad zabudowaniami pochmurne niebo.

Pejzaż

Trachter, Symcha Binem

1927 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż ze sztafażem. Na pierwszym planie ugrowo-zielone pole, pośrodku którego stoją dwa, białe woły zaprzężone do pługa. Obok nich - stojący mężczyzna i kobieta w czerwonej chustce. Na drugim planie przez całą szerokość płótna biegnie jasna, ugrowa polna droga. Na niej wozy z końmi oraz dwaj mężczyźni odpoczywający na skraju drogi. Po obu stronach drogi - rzadko rosnące, małe drzewka. W tle - wzgórza. Po lewej stronie wzgórza porośnięte drzewami o różnych odcieniach zieleni. Spośród nich wyłania się dach kościoła i wieża z czerwonym hełmem, a po prawej stronie - słabo widoczne fragmenty białych budynków. Po prawej stronie w tle - nagie, wysokie, strome wzgórza malowane jasnymi ugrami i zieleniami.

Pejzaż wsi Kottissów

Rybkowski, Tadeusz

1888

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 25 obiektów

Kolekcje

11

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd