treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/T/6/ML - Suknia w typie oficjalnych ubiorów mandżurskich. Skrojona na kształt litery T, rozszerzajaca się do dołu. Wykonana z  jedwabnego adamaszku, barwy amarantowej we wzory kwiatowe, podszewka jedwabna, błękitna. Rękawy długie, zapięcie asymetryczne, z prawego boku. Rozcięcia o  długości 30 cm po bokach, u dołu. Brzegi i dół sukni oraz jej rękawy obszyte czarną taśmą z tkanym wzorem kwiatowym, z aplikacją, szerokim (10cm) pasem czarnego atłasu pokrytego barwnym haftem z motywem piwonii, drobnych kwiatów kwitnacej brzoskwini i rajskich ptaków ( kolory: zielenie, róż, fiolet, amarant, błękit ) Spód rękawów podszyty kremowym atłasem jedwabnym, haftowanym w kwiaty i ptaki, z użyciem nitki metalowej.

Suknia dworska longpao

nieznany

1865 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

suknia ślubna - Ujęcie z przodu; Prosta suknia ślubna w kolorze białym, na szerokich ramiączkach, o długości do kolan, w pasie zwężona, dekolt głęboki – okrągły. Spódnica z zakładkami rozkloszowana. Uszyta z jedwabnej żorżety, delikatnej tkaniny z nieregularnie marszczoną powierzchnią. Na całej powierzchni materiału wytłoczony wzór roślinny w postaci gałązek.

Suknia ślubna

nieznany

1960 — 1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej. Postać w ujęciu do bioder, zwrócona w lewo, z twarzą skierowaną na patrzącego. Portretowana prawą rękę unosi dotykając kokardy na dekolcie, prezentując dwa pierścienie i bransoletę z sześciu sznurów pereł, w lewej, opuszczonej, ozdobionej podobną bransoletą, trzyma wachlarz. Ubrana jest w niebieską suknię z głębokim kwadratowym dekoltem. Suknia obszyta jest z przodu biało-popielatymi koronkami i ozdobiona na dekolcie koronkową kokardą i różą. Rękawy sukni zdobią również suto nawarstwiające się koronki oraz koronkowe kokardy. Na szyi cztery rzędy perłowego naszyjnika, opadającego dwoma rzędami pereł aż do róży przy dekolcie. Na głowie bogaty koronkowy czepiec, kornet,zbobiony kwiatami i biżuterią, w uszach kolczyki. Twarz szczupła, pociągła, włosy zaczesane gładko do góry. Brwi wyraźnie zarysowane, nos prosty, usta drobne, zaciśnięte w lekkim uśmiechu.  Tło ciemne, neutralne, z herbem Pomian (Cieńskich) w prawym górnym rogu.

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej

nieznany

1760 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, czyli płasko ścięta z tyłu, w kolorze jasnego drewna. Postać mężczyzny o krępej budowie ciała ujęta w pozycji stojącej, frontalnie, na półokrągłym cokole z motywem rybiej łuski. Ręce ugięte w łokciach, lewa lekko cofnięta. Prawa noga lekko ugięta w kolanie. Twarz pełna, okolona brodą i puklami włosów. Postać odziana jest w długą suknię o szerokich rękawach i spięty pod szyją płaszcz. Jego prawa poła przerzucona jest na lewą stronę i obficie udrapowana. Figura pozbawiona jest obu dłoni.

Apostoł

Rzeźba

warsztat malborski

XIX/XX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Portret Mary Grey Miller

"Portret Kobiety" ("Portret Mary Grey Miller")

Obraz

Bolesław Jan Czedekowski

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia Stefanii żony Rudolfa Habsburga / s

Stephanie, Łańcut

Fotografia

Benton

koniec XIX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 54 obiektów

Kolekcje

21

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd