treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
E/8100/ML - Rzeźba pełna wykonana z jednego kawałka drewna lipowego, polichromowana. Postać w hieratycznej postaci, w układzie frontalnym. Ręce wsparte na biodrach. Postać stoi na stożkowatym cokole. Na głowie korona z dwóch oddzielnych kawałków drewna, złączonych ozdobnym czopem drewnianym. Włosy czarne, ręce i twarz różowa, korona żółta z czerwonym obrzeżem, zwieńczenie czarne. Płaszcz stylizowany, przypominający skrzydła lub ornat, czarny. Szaty wewnętrzne żółte z czerwonymi plamkami. Wewnątrz długie, zielone z niebieskimi plamami. Buty czarne. Na piersiach duże otwarte serce zwieńczone czarnym krzyżem. Cokół w naturalnym kolorze drewna, ozdobiony pionowymi niebieskimi paskami i czerwonymi kropkami. Wym. cokołu: 13 x 10,5 cm. Sygnatura na spodzie (pisana): Jan Kaproń.

Chrystus Król

Kaproń, Jan

1884

Muzeum Narodowe w Lublinie

amulet kościany - Ujęcie z góry. Amulet z kości zwierzącej z nawierconym otworem, wykonywanym z dwóch stron, przez co na środku jest zwężony. Poza otworem brak śladów ingerencji ludzkiej, powierzchnia pokryta siecią pęknięć.

Amulet kościany

nieznany

601 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Topór z poroża jelenia szlachetnego - ujęcie z dołu; Toporek z poroża jelenia szlachetnego, wykonany z lewej tyki zrzutki średniej wielkości samca. Zachowana róża tworzy obuch. przy obuchu widoczne podstawy dwóch parostków. Owalny otwór na trzonek przewiercony został wiertarką łukową prostopadle do osi tyki, pomiędzy różą a nadoczniakiem. Ostrze uformowano skośnie w stosunku do głównej osi narzędzia. Powierzchnia toporka jest zdarta i zagładzona. Uszkodzona została także gąbczasta struktura wewnętrzna, a w otworach poroża zachowały się drobiny żwiru i piasku. Przy ostrzu widoczna ciemna plama powstała prawdopodobnie przez wylanie substancji konserwującej.

Topór

kultura Kongemose

9600 p.n.e. — 5400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łłok pieczętny - ujęcie pieczęci; Na pieczęci bednarzy z Połczyna Zdroju nad beczką umieszczono cyrkiel i pobijak skrzyżowany z toporkiem ciesielskim, zaś między nóżkami cyrkla dodatkowo młotek z końcówką do wyciągania gwoździ – tzw. widłak. Był to standardowy zestaw narzędzi, jakimi posługiwali się bednarze, i które umieszczano na pieczęciach. Cyrkiel jest symbolem dokładności. Godło otaczają gałęzie palmowe, których wymowa symboliczna jest wieloraka.

Tłok pieczętny

Cech bednarzy z Połczyna

1765

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym kamieniu postać ludzka - najprawdopodobniej mężczyzna - w pozycji siedzącej z nogami skrzyżowanymi. Rzeźba ma charakterystyczne bransolety – dwie na ramionach oraz jedną na nadgarstku - które ozdobiono wzorem w postaci ukośnych linii. Widoczne ślady czerwonego piasku, rysy, mikropęknięcia oraz ubytek z tyłu głowy.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Figura kultu zmarłych - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w szarobeżowym steatycie siedząca postać ludzka z przykurczonymi nogami i dużą głową o podłużnej, trójkątnej twarzy, której dłonie spoczywają na kolanach tuż pod brodą.

Figura kultu zmarłych

nieznany

1901 — 1967

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Miniaturowy kamienny toporek. - Ujęcie w poziomie boku toporka. Miniaturowy kamienny toporek z czopowatym obuchem oraz o korpusie lekko rozszerzającym się w kierunku ostrza.

Toporek

kultura łużycka

około 1100 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

topór z rękojeścią - ujęcie obiektu złożonego; Topór wykonany został z poroża dorosłego, zdrowego samca jelenia szlachetnego. Jego trzonek jest fragmentem parostka innego osobnika, prawdopodobnie bardzo starego i słabego. Oba elementy nie są obecnie scalone. Żaden z nich nie ma pozostałości róży. Na ostrzu oraz obuchu bez zachowanej róży widoczne są wygładzenia powierzchni i wyłamania kompakty wynikające z użytkowania toporka. Ślady użytkowania widnieją także na trzonku w części, gdzie stykał się z toporem. Powierzchnia obu elementów jest silnie zniszczona.

Topór z rękojeścią

kultura Kongemose

9600 p.n.e. — 5400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Topór T-kształtny - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Topór T-kształtny wykonany ze średniej wielkości tyki jelenia szlachetnego, bez zachowanej róży. W miejscu przebicia otworu na trzonek oraz na części pracującej zeskrobano kompaktę. Na ostrzu rozległe pęknięcie oraz późniejsze ślady użytkowania. Obuch całkowicie zniszczony. Na zabytku widoczne są kropki jasnej farby. Powierzchnia zabytku jest przebarwiona na skutek wyschnięcia i braku konserwacji.

Topór T-kształtny

kultura Ertebølle

5400 p.n.e. — 4100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd