treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
pejzaż morski - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. Na pierwszym planie głazy, przy brzegu morskim, u podnóża wzniesienia, po prawej. Na wprost poziom linii brzegowej zatoki, na wzniesieniu luźna zabudowa domków. Koloryt chłodny: odcienie rozbielonych zieleni, szarawe beże.

Brzeg morski w Kergroës

pejzaż morski

Żaboklicki, Wacław

1909

Muzeum Narodowe w Szczecinie

węda pływająca - Ujęcie z przodu; Węda pływająca składająca się z okrągłego pływaka z otworem w środku, wykonanego z korka, na powierzchni którego widać liczne obłupienia. Do pływaka przywiązana jest bawełniana nić, na końcu której umieszczony jest z lewej metalowy haczyk.

Węda pływająca

nieznany

1920 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico obrazu. Nocny krajobraz, widok na zatokę portową. Na pierwszym planie do brzegu przybija łódka, na którą mężczyźni dokonują załadunku. Na drugim planie, na prawo, w wodach zatoki przechyla się na prawą burtę okręt. Kilka majaczących w ciemności postaci ludzkich, oświetlonych dymiącym ogniskiem stara się go zepchnąć z mielizny. W głębi, po prawej stronie zarysy zabudowań i ścieżka prowadząca do warownego miasta, wznoszącego się majestatycznie na wysokim klifie. Po wodach zatoki płynie w oddali okręt i łodzie żaglowe. Ponad niskim horyzontem obszerne niebo pełne chmur modelowanych światłem księżyca.

Krajobraz marynistyczny

Vernet Claude Joseph naśladowca ?

ok. 1750 - 1780

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całościowe – awers

Talerz

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

nóż z rękojeścią - Ujęcie z przodu.  Uszkodzony nóż żelazny zachował się wraz z oprawką zdobioną motywami ze sztuki skandynawskiej. Końcówka trzpienia noża została zawinięta w uszko. Drewniana oprawka jest dekorowana w stylu skandynawskim okresu wikingów. Pasmowo rozmieszczone wątki dekoracyjne znajdujące się w dolnej części całego motywu ornamentacyjnego kojarzą się z mocno zgeneralizowanym splotem sznurowym. Krzyż wpisany w okrąg, znajdujący się w centralnej części motywu przypomina rozwiązania znane ze stylu Borre, ale też wykazuje podobieństwa do ornamentyki określanej mianem Jellinge i Mammen.

Nóż z rękojeścią

nieznany

900 — 1100

Muzeum Narodowe w Szczecinie

motyka kościana - ujęcie z góry; Motyka wykonana poprzez skośne odcięcie trzonu oraz usunięcie części główki kości długiej tura. Poprzeczne ostrze po zewnętrznej stronie jest półokrągłe, od strony ścięcia posiada wgłębienie, pozostałe po ścięciu trzonu i odsłonięciu jamy szpikowej. Okrągły otwór na trzonek przewiercony został poprzecznie do dłuższej osi kości przy główce. Powierzchnia motyki została w znacznym stopniu wyświecona i zagładzona w wyniku użytkowania oraz procesów podepozycyjnych.

Motyka kościana

kultura Ertebølle

9600 p.n.e. — 4100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Oprawka do narzędzia krzemiennego - ujęcie z tyłu; Oprawka narzędzia krzemiennego wykonana z lewej tyki jelenia szlachetnego. Przedmiot ma zachowany nadoczniak, służący jako rękojeść i odciętą tykę, w której wydrążono tuleję. Tuleja i rękojeść są niemal równoległe. Na końcu i w środku tulei do osadzania krzemiennego elementu widoczne są wymiażdżenia i wyłamania powstałe na skutek kontaktu z twardym materiałem (np. z drewnem). Na rękojeści i na powierzchni między rękojeścią a tuleją widoczne są zagładzenia powierzchni. Na róży widoczne są wytarcia, zagładzenia i wyłamania. Powierzchnia zabytku pokryta jest pęknięciami i drobnymi wyłuskaniami. Wraz z jasną barwą są efektem wyschnięcia zabytku i braku konserwacji.

Oprawa

kultura Kongemose

9600 p.n.e. — 5400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

puginał - Ujęcie z boku; Przybierający formę noża, jednosieczny puginał ma wąską głownię i rękojeść z pozostałościami okładzin rogowych na trzonie, które pierwotnie zamocowane były po jego drugiej stronie. Przymocowane zostały blaszanymi, gładkimi nakładkami, biegnącymi wzdłużnie pośrodku trzonka. Rogowe okładziny nabijane są srebrem, tworzącym punktowy wzór. Ośmiokątna, płaska głowica ze stali ma po środku okrągły otwór, przez który przechodzi tulejka, obłożona płytkami rogowymi oraz żelazna nakładka z rytymi motywami płatków kwiatów.

Puginał

nieznany

1400 — 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Globus fizyczno-polityczny Ziemi w skali 1:80 mln, litografia kolorowa; 12 segmentów, z polską nomenklaturą; południk zerowy biegnie przez Greenwich. Kula tekturowa, postument drewniany toczony, ramię metalowe, bez południka. Na globusie obie Ameryki, Azję i Australię otoczono czerwoną wstęgą, Afrykę - niebieską, Europa - zielono-żółtą.

Globus fizyczno-polityczny

J. Felkl & Sohn

1884 — 1952

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd