treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Zegar wieżyczkowy. Zegar złocony w kształcie małej wieży zegarowej zwieńczony galeryjką arkadową z czterema sterczynkami na narożach oraz kopulastym bębnem ze sterczyną. Pod arkadką duża tarcza zegarowa.

Zegar wieżyczkowy

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/Mt/428/ML - Mechanizm o szkielecie płytowym, kwadratowym, łączonym balaskami. Wychwyt szpindlowy regulowany balansem włosowym; napęd sprężynowy chodu ze slimakiem wyrównawczym z funkcją bicia godzin i minut. Umieszczony w szkatule kwadratowej o falistych brzegach, na 4 nóżkach wolutowych; ścianki boczne oszklone w ozdobnie profilowanych ramkach, w narożach ornamenty muszlowo-wolutowe. W tarczy otwory naciągów przysłaniane, w narożniku wyłącznik biciawyłącznik bicia. Pierścień godzinowy srebrzony z rzymskimi oznaczeniemi godzin, arabskimi minut oraz kreskowa skala minutowa. Dwie proste wskazówki: godzinowa i minutowa. Na płycie dolnej mechanizmu obok koka, kółko regulacji chodu zegara: Avance Retard. Dwa młotki w formie muszli, dwie czasze zdwonków koncentrycznie umieszczone w klapie podstawy. 
Pośrodku tarczy dwie plakietki z dzieloną sygnaturą:

Zegar stołowy tzw. kaflowy

Mayr, Marcus

1745 — 1755

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/409/ML - Obudowa szafkowa, czworoboczna ze schodkowym zwieńczeniem, pokryta czarną politurą, oszklona z czterech stron, na czterech ażurowych nóżkach z mosiądzu; mosiężny uchwyt, ozdobny, składany a w górnych narożnikach sterczyny w formie płonących wazonów. Mechanizm chodu i bicia o napędzie sprężynowym, z wahadłem i dwoma dzwonkami; bicie godzin i kwadransów, budzik i repetier. Tarcza biało emaliowana z czarnymi cyframi arabskimi godzin i oznaczeniem minut, w niej trzy otwory na osie sprężyn; dwie ozdobne wskazówki. Powyżej tarczy wycięcie z widocznym wahadełkiem kontrolnym i trzy mniejsze emaliowane tarcze: środkowa z sygnaturą: Gottfried / Krohz / Cracovie, boczne z wyłączeniem chodu i bicia.

Zegar kominkowy

Krosz, Jan Gotfryd

1780 — 1790

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/404/ML - Obudowa drewniana, prostokątna, pokryta politurowanym ciemno mahoniowym fornirem; na  cokole z czterema nóżkami ze złoconego brązu w formie łap ze skrzydełkami, u góry niskie zwieńczenie. Wewnętrzne krawędzie obwiedzione złoconą listwą z motywem perełek, w narożnikach ścianki frontowej złocone rozetki. W ściance frontowej okrągła tarcza miedziana osłonięta wypukłą szybka na zawiasie, pośrodku niej pierścień godzinowy emaliowany na biało z cyframi arabskimi i oznaczeniem minut. Wewnątrz pierścienia ażurowy ornament i dwie wskazówki - godzinowa i minutowa, poniżej grawerowana sygnatura: Anton Retich in Vienn. Na tarczy 4 złocone nakładki: u góry dwa dzwonki, po bokach dwie postacie w antycznych strojach z młoteczkami w uniesionych rękach, na dole przewieszona draperia; trzy otwory na osie sprężyn i kilka innych, niepotrzebnych – niektóre zanitowane. Z tyłu szafki zamkniecie w postaci wciskanej płytki z owalnym otworem wypełnionym cienką tkaniną.
Mechanizm zegarowy (niesprawny) wahadłowy z wychwytem hakowym, mechanizm grzebieniowy bicia z repetierem, bicie czterokwadransowe (grand de sonnerie), gong spiralny i dwa młoteczki, trzy sprężyny naciągane oddzielnie, koła zębate wykonane ręcznie.

Zegar gabinetowy

Rettich, Anton

1810 — 1833

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony. Kompozycja przedstawia wnętrze mieszkalne – w centralnej części ukośne, symetryczne kreskowanie sugeruje układ klepki podłogowej, powyżej, na całej szerokości pracy widoczne są regały z książkami, które załamując się pod kątem, na środku, tworzą perspektywę pomieszczenia. Na podłodze stoi prostokątny stół – pod nim i na nim leżą po dwie książki. Przy stole siedzi mężczyzna z pejsami i brodą, na głowie ma jarmułkę. Postać ta prawą rękę trzyma na otwartej książce, lewą podpiera brodę. Jego wzrok skierowany jest w stronę dużego, szafkowego zegara, którego konstrukcja wraz z meblem na którym stoi zajmuje cały lewy narożnik rysunku. Cyferblat zegara jest bokiem, z prawej strony do siedzącego. Z zegara wydobywa się dym, który rozciąga się nad wszystkimi elementami kompozycji, w nim przedstawiona została naga kobieta, w pozycji, która wskazuje na mający się wykonać skok/ nurkowanie w stronę urządzenia. Cały rysunek jest bardzo ciemny, jedynymi jasnymi elementami, które przez to są mocno skontrastowane, są: postać mężczyzny, cyferblat i wahadło zegara oraz chmura wraz z postacią kobiety. Postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Zegarek w otwartym etui.

Zegarek Patka

Patek Philippe & Co

1860 — 1870

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Szukaliśmy w popiołach

Zegarek, fotografia

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Szukaliśmy w popiołach

Zegarek, film

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Pan to narysował?

plansza wielokadrowa

Powalisz, Monika

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 60 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd