treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: wiosna

Obiekty

15
Dwie postaci w przestrzeni podwórza. Na pierwszym planie stary mężczyzna wsparty na łopacie. Ubrany w białą koszulę, brązowe spodnie i brązową sukmanę. Na głowie ma słomkowy kapelusz. W ustach trzyma fajkę, którą podtrzymuje lewą ręką. Obok mężczyzny taczka z grabiami. Na drugim planie stoi bosa dziewczyna oparta o płot, na którym wisi różowa pierzyna. Dziewczyna ubrana w białą koszulę i białą spódnicę z zapaską. Na głowie ma białą chustkę zawiązaną do tyłu, na szyi czerwone korale. Za nią widoczne bezlistne drzewo i krzewy. W głębi widoczne dachy zabudowań.

I znów wiosna

Malczewski, Jacek

1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie od strony drugiej. Bok rzeźby. Kolor szaro-beżowy. Postać kobiety z głową skierowaną w lewo i w tył. Kobieta odziana jest w tunikę. Gołe nogi skierowane w stronę widza. Ubranie odsłania jej lewą rękę oraz lewą stronę pleców. Włosy na głowie spięte w kok i spływające po plecach. W tle widać tarasy za Pałacem i drzewa parkowe.

Flora (Wiosna)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

List na karcie pocztowej, zaplamiony. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, z wizerunkiem Adolfa Hitlera, drugi nadrukowany), ślad prawdopodobnie po oderwanym znaczku, nalepka polecenia, pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy; nadruki - m.in.: „POSTKARTE”. Obok danych adresata prostokątna pieczątka z numerem 387.Z treści: Mój Drogi! Wszystkie Twoje paczki przybywają. Ostatnio otrzymaliśmy owomaltinę, makaron z czekoladą oraz ostatnio jakąś kaszę, zdaje się herkulo. Wszystko to konsumuje się z apetytem. Ja w szczególności wzmacniałem się owomaltiną, którą namiętnie dosypywałem do każdego napoju. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1942-06-03

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, drugi nadrukowany), nalepka polecenia, dwie okrągłe pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy.
Z treści: Mój Drogi! Od czasu Twojej karty z końca ub. r. przez cały czas nie mieliśmy od Ciebie żadnej wiadomości. Nie wiemy, czemu to przypisać, tym bardziej, że dowiedzieliśmy się, iż pisałeś też niedawno do rodziców Emila. U nas bez zmian. Matka dużo krząta się w gospodarstwie, ja pracuję. Zarabia się, jak na obecne czasy, skromnie, ale jakoś się żyje. Odżywiamy się znośnie. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1941-04-08

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Odręczny list na pojedynczej czystej karcie złożonej na pół. Zapisane wszystkie cztery strony.
Z treści: Mój Drogi! Dziś otrzymałem Twój list z d. 17 b. m. awizującego mi oświadczenie p. […] [nieczytelne], natomiast nie otrzymałem pisma, o którym wspominasz na wstępie Twego listu, a które ma zawierać uzasadnienie na wniosek w sprawie pozwolenia przekazu. W każdym razie na tę sprawę nie licz, bo nie wiem, czy będę miał możność dysponowania tutaj potrzebną sumą. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-05-19

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej napisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, ślad prawdopodobnie po oderwanym znaczku, dwie okrągłe pieczątki i jedna prostokątna; nadruki - m.in.: „TELEFON MIĘDZYMIASTOWY USUWA ODLEGŁOŚĆ!”.
Z treści: Kochany Tadziulku! | Nie pamiętam, czy pisałam Ci, że fotogr. bardzo mi się podobały – zdaje mi się, że zeszczuplałeś – czy spostrzeżenie moje jest słuszne? Perlicz robił zdjęcia w Kazimierzu, chciałam je przesłać, ale nie podobam się sobie (która kobieta jest zadowolona z fotogr.) więc może innym razem wyjdę lepiej. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-04-21

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, drugi nadrukowany), dwie okrągłe pieczątki z datą nadania i dwie prostokątne. Jedna z prostokątnych pieczątek odciśnięta fragmentarycznie, ponieważ stempel znalazł się poza kartą. U góry, po lewej, nadruk: „TELEFON MIĘDZYMIASTOWY USUWA ODLEGŁOŚĆ!”.
Z treści: Kochany Tadziu! | Jestem trochę rozżalona na Ciebie, że tak długo nie pisałeś – nie zostawiaj bez wieści, parę słów, niekoniecznie list, wystarczy, aby człowiek przestał się niepokoić. U nas nic nowego; trochę się teraz kuruję, biorę zastrzyki jodowe, gdyż ostatnio głowa mi dokuczała. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-03-17

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Wojciecha Przybyszewskiego

Bok, Teodor

1979

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico, fragment

Porwanie Prozerpiny /fragment/

nieznany

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Cmentarz bohaterów

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

akt kobiecy - Ujęcie z przodu; Posążek przedstawia postać stojącej kobiety o pełnych kształtach dźwigającą kosz na głowie. Sylwetka wyprostowana o masywnych nogach, biodrach i niewielkich piersiach, zupełnie naga, z okrągłą twarzą i krótkich włosach- prawa noga lekko cofnięta, lewa ręka zgięta w łokciu dzierży na wysokości barku kiść owoców, prawa uniesiona ręka przytrzymuje na głowie płaski okrągły niski kosz wypełniony owocami. Figurka stoi na kwadratowej niskiej podstawce.

Jesień

akt kobiecy

Wittig Edward

1913

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wiosna - Ujęcie z przodu; Płaskorzeźba przedstawia postać nagiej kobiety z nogami uciętymi na wysokości kolan. Głowa podparta z tyłu obiema rękoma, oczy zamknięte.

Wiosna

relief

Utech, Joachim

między 1932 — 1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena symboliczna - Ujęcie z przodu. Scena figuralna o charakterze symbolicznym rozgrywająca się we wczesnowiosennym pejzażu. Pośród zieleni, pomiedzy jasną willą i ciemną kępą drzew a odnogami strumyka ukazane zostały postacie bawiących się dzieci wraz ze służącą, para muzykujących zakochanych oraz wpatrzony w dal starszy mężczyzna. W dali rozciąga się rozległa równina.

Frühlingstag | Wiosenny dzień

scena symboliczna

Klinger, Max

1890

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Duży, zabarwiony na ciemnobrązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jishiro w układzie pionowym, przedstawiający motyw gałęzi kwitnącej japońskiej wiśni.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 15 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd