treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: córki

Obiekty

174
Widok 1 Lico

Lot z córkami

Obraz

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

portret męski - ujęcie z przodu; Na tle piaszczystego krajobrazu przedstawione szkicowo dwie postacie zajmujące prawie całą powierzchnię obrazu, ukazane od pasa wzwyż. Od lewej zwrócona profilem do środka obrazu jasnowłosa dziewczyna z warkoczami, od prawej ukazany prawie en face, młody mężczyzna o zamyślonej twarzy i spuszczonych oczach, lewą ręką opiera się na lasce, prawa ukazana szkicowo.

Portret Rafała Malczewskiego

portret męski

Malczewski, Jacek

około 1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie awersu. List 1-kartowy, obustronnie zapisany.

List do Władysława Glocera

nieznany

1945-12-27

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico obrazu. Scena starotestamentowa. Na pierwszym planie grupa ośmiu kobiet w strojach antycznych, skupiona wokół kosza z którego wydobywają nagie niemowlę. Na drugim planie widoczny mężczyzna w łodzi odpychający się wiosłem. W tle widok rzeki, wysokiego brzegu z palmami, dalej panorama antycznego miasta, za którym widnieją zarysy błękitnych gór.

Znalezienie Mojżesza

Poussin Nicolas wg

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Lubomirski Ksawery Franciszek (1747-1819) - portret

malarz polski

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

mebel - Ujęcie z przodu. XVIII-wieczna skrzynia malowana z motywem naczynia z kwiatami.

Skrzynia

nieznany

1796

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak ubraniowy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak na ubrania, płaski. Hak metalowy. Na pionowej części haka drewniana opaska.

Wieszak ubraniowy

Lewinsky & Jacobi, Szczecin (1901-1933)

1907 — 1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

płaskorzeźba ołtarzowa; Rodzina Marii - Ujęcie z przodu; Wysoka płaskorzeźbiona płyta z przedstawieniem wielofigurowym, polichromowana. Ukazuje grupę strojnie ubranych kobiet siedzących na ławie i piastujących małe dzieci oraz mężczyzn widocznych powyżej wysokiego zaplecka ławy. W scenie dominuje przedstawienie św. Anny o nieco zwiększonych proporcjach. Święta w chuście na głowie i z różańcem przypiętym do paska wraz z Marią o długich falujących włosach podtrzymują nagiego Jezusa balansującego pomiędzy ich kolanami. Po prawej siedzi Maria Kleofasowa w wysokim marszczonym czepcu z czwórką synów ubranych w tuniki, z których jeden, stojący na kolanach, bawi się otwartą księgą, pozostali biegają wokół kociołka u stóp matki. Brodaci mężczyźni usytuowani za ławą, powyżej kobiet, widoczni w półpostaci, noszą tuniki na koszulach o szerokich rękawach i kunsztownie kształtowane kapelusze. Marszczone suknie z wąskim gorsetem i dekoltami w karo czy obszycia rękawów dekoracyjnymi taśmami, szerokie rękawy koszul to elementy strojów zgodne z niemiecką modą mieszczańską z początku XVI wieku. Modne stroje, łagodne wizerunki okrągłych twarzy a także poruszone pozy i gesty postaci nadają przedstawieniu charakter rodzajowy. Płaskorzeźba wybrana z łączonych bloków drewna, w dolnej części drążona. Płyta częściowo uszkodzona i popękana; brakuje postaci Marii Salome z dziećmi i mężem, męskich wizerunków powyżej Marii a także jej twarzy oraz czwartego dzieciątka u stóp Marii Salome. Polichromia zachowana szczątkowo.

Rodzina Marii

płaskorzeźba ołtarzowa

mistrz stralsundski

około 1505 — 1515

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ilustracja literacka; Pobojowisko - ujęcie z przodu; Na prostokątnym arkuszu papieru w układzie poziomym na pierwszym planie ukazana scena opłakiwania poległych dowódców. Po lewej stronie ciało Douglasa osłonięte płaszczem unosi duchowny. Na piersi poległego opiera głowę młoda kobieta. Dalej na lewo mnich wsparty o krzyż czeka na ostatnie słowa rannego mężczyzny okrytego jasną tkaniną. Po prawej leży Hotspur w zbroi rycerskiej. Przed nim przyklęka giermek, a za głową poległego rozpacza kobieta w towarzystwie kilku innych osób. W głębi oddział wojska odchodzi niosąc sztandar. W tle w promieniach zachodzącego słońca nadal trwa bitwa.

Chevy Chace

ilustracja literacka

Young, John

1814

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz Czedekowskiego

Allegro

Obraz

Bolesław Jan Czedekowski

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Obraz kobiety przed lustrem

Przed lustrem

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Portret Mary Grey Miller

"Portret Kobiety" ("Portret Mary Grey Miller")

Obraz

Bolesław Jan Czedekowski

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Obraz Czedekowskiego

Lofer

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Leżąca

Leżąca

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Złoty pantofelek

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

 Złota maska

Złota maska

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona skrzynkowa, Głowa św. Jana

Święty Jan Chrzciciel [Głowa św. Jana Chrzciciela]

Ikona

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 174 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd