treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
berło (laska) - Ujęcie całego berła z przodu. Berło składające się z dwóch części. W jego górnej części wyrzeźbiono w grafitowym kamieniu postać kobiety w pozycji klęczącej. Część twarzowa kobiety ma cechy negroidalne: wydatne, szerokie usta oraz masywny nos. Oczy otwarte, na ich wysokości umieszczono okrągłe uszy. Rzeźbie zaznaczono łuki brwiowe w postaci jodełkowych nacięć. Figura ma charakterystyczne nakrycie głowy - zaokrągloną i spłaszczona u góry czapkę, którą ozdobiono wzorem geometrycznym w postaci płaskiego ornamentu kostkowego. Jej ręce i nogi ozdobiono bransoletami, które zaznaczono na ramionach, nadgarstkach, udach oraz na wysokości kostek. Szyję kobiety zdobi masywny naszyjnik, który swym kształtem przypomina kołnierz. Nad biustem wyrzeźbiono przepaską z muszelek kauri. Ręce kobiety zgięto w łokciach, jej dłonie dotykają piersi. Jej uda przylegają do łydek, a pośladki, które ozdobiono wzorem z rombów, oparto o stopy. Z tyłu figury, na plecach wyrzeźbiono głęboka linię grzbietową. W dolnej części berła rzeźbiona, drewniana, okrągła laska ozdobiona miedzianymi gwoździami i wzorami geometrycznymi w postaci rombów.

Berło (laska)

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Tłok pieczętny Królewskiego Uniwersytetu Warszawskiego do laku

Autor nieznany

1823

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

lico obrazu

Władysław IV (1595-1648) - portret

szkoła flamandzka

po 1632

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Triumf Hioba

Reni Guido kopia?

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Jan Kazimierz (1609-1672) - portret

nieznany

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok 1

Pantofelki damskie

LAGER-MEIER

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

awers grafiki

Obraz Matki Boskiej w kościele Łąkowskim

ryt. nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Kapłan - figurka z cokołem

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej

Wazon

nieznany

XVIII? XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości 3/4

Tacka

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej, lekko od góry

Wazon

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej, lekko od góry

Wazon

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej

Wazon

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej

Wazon

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całościowe – awers

Talerz

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przód

Bóstwo długowieczności

Figurka

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Figura Chrystusa Frasobliwego, wykonana w drewnie lipowym. Postać masywna, ręce nieproporcjonalne. Głowa pochylona, lekko w prawo. Twarz owalna, szeroka, miękko modelowana. Włosy zaznaczone przy pomocy pionowych i skośnych karbów (nacięć) opadają na ramiona. Korona cierniowa z dwu przeplatanych w ósemki wałków, pokrytych ornamentem. Na ramionach płaszcz spływający na plecy. Prawa ręka zgięta w łokciu, dłoń przylega do policzka. Lewa ręka swobodnie ułożona na podkulonej nodze. Perizonium zaznaczone żłobkowanymi nacięciami. Prawa stopa oparta na symbolicznej czaszce. Ślady polichromii; jasny kolor (ciało), szata i włosy - granat.

Chrystus Frasobliwy

Kwiatkowski, Józef

1862

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1543/ML - AV. Ukoronowane popiersie króla w profilu w prawo. W otoku napis rozdzielony na górze i dole przez wizerunek:
IO : III . DACIVS - TVRC . TART . POLON . REX . MAX .

RV. Dwie postacie: Jan III Sobieski i regentka rosyjska Zofia Aleksiejewna, trzymające się za ręce, depczą półksiężyc - symbol Turcji. W otoku tekst objaśniający:
PAX FVNDATA CVM MOSCHIS
Na dole w odcinku:
DECENNALIA . AVG .
Monogram: I . B . G . F . 

Przewiercony otwór do zawieszania.

Jan III Sobieski - Traktat Grzymułtowskiego

Guglielmada, Giovanni

1684

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/426/ML - Ikona z przedstawieniem św. Onufrego na pustyni. Święty klęczy ze złożonymi dłońmi przed wejściem do groty; spogląda na ukazaną w prawym górnym rogu Trójcę Świętą. Ubrany jest  w przepaskę biodrową z liści, ma długie siwe włosy i gęstą brodę sięgającą za kolana. Jego głowę otacza promienista gloria. Trójca Święta ukazana jest w obłokach, pośród cherubinów. Po lewej siedzi Chrystus, ubrany jest w czerwony płaszcz odsłaniający tors i ranę na boku; na dłoniach widoczne są rany po gwoździach. W prawej dłoni trzyma berło. Jego głowę otacza delikatna gloria promienista. Chrystus spogląda na Boga Ojca, ukazanego jako starca ubranego w bladoróżową szatę spodnią i szary płaszcz, z nimbem trójkątnym wokół głowy. Bóg Ojciec błogosławi prawą ręką, w lewej trzyma kulę. Pomiędzy nimi w promienistej glorii widnieje gołębica Ducha Świętego. Od Trójcy Świętej ku Onufremu spływają promienie, symbol łaski. Ponad świętym, po lewej stronie widoczna jest palma, a przed nim – laska oraz owoce i warzywa (arbuz, pietruszka, gruszki, jabłka). Według legendy anioł codziennie przynosił Onufremu chleb i wodę, zaś po trzydziestu latach pobytu na pustyni wyrosło tam drzewo daktylowe oraz wytrysnęło źródło – ukazane na ikonie po prawej stronie. Za źródłem znajduje się lew. W prawym dolnym rogu ukazano koronę i berło.
Ponad dolną krawędzią obrazu znajduje się pisana cyrylicą inskrypcja fundacyjna.
Płótno opatrzone dublażem. Ikona oprawiona jest w manierystyczną czarną ramę, wielokrotnie profilowaną i zdobioną motywem kartuszowo-zawijanym, malowanym naprzemiennie błękitem i czerwienią (zdobienie w dużej mierze wybrakowane). Rama prawdopodobnie dobrana wtórnie.

Święty Onufry

nieznany

1744

Muzeum Narodowe w Lublinie

Drewniana łyżka z koralikami - Ujęcie z przodu; Drewniana łyżka. Uchwyt rzeźbiony, ozdobiony wizerunkiem pary osób. Kształt łyżki jak chochla. Miska zaokrąglona, dość głęboka, wykonana została z połówki tykwy. Długi, wyrzeźbiony w drewnie uchwyt jest bogato rzeźbiony. Na górze widoczne przedstawienia dwóch postaci ludzkich, odwróconych plecami, stykających się głowami. Poniżej kolejny wizerunek postaci ludzkiej z głową romboidalną, brak szyi, nogi lekko ugięte w kolanach, w lekkim rozkroku. Trzonek zakończony jest nieregularnym zygzakiem, który stanowi właściwy uchwyt. Łączenie miski z trzonkiem zostało przewiązane dwoma cienkimi skórzanymi rzemieniami. Na końce tych rzemieni nanizano szklane żólte, granatowe i czarne paciorki oraz muszle.

Łyżka rytualna

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Bogurodzica Radość Strapionych

ikona

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 34 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd