treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: portrety kobiece

Obiekty

173
R/6790/ML - Popiersie młodej kobiety. Ukazana en face. Twarz owalna, z miękko zarysowanym podbródkiem. Z przodu włosy ułożone w wywinięte do tyłu loki; fryzura podtrzymywana wstążką 
z zawiązaną na czubku głowy dużą kokardą. Oczy o migdałowym kształcie, brwi zarysowane delikatnie, opadające przy skroniach. Długi, wąski nos. Pełne usta o uniesionych do góry kącikach, wyraźnie zaznaczone policzki. Ubrana w bluzkę z przymarszczoną stójką. Twarz modelowana miękkimi, miejscami roztartymi kreskami. Mocniej zaznaczony rysunek włosów 
i elementów stroju. Delikatnie podrysowane tło. 
Sygn. p.d. : Kramsztyk

Portret Marty Eliasberg - siostry Heleny Syrkusowej

Kramsztyk, Roman

1901 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico obrazu. Popiersie młodej dziewczyny w błękitnym, płaskim kapeluszu opasanym różową wstążką. Głowa 3/4 w prawo, włosy upięte, schowane pod kapeluszem. Ubrana w białą bluzkę, zapiętą pod szyją czarną wstążką. Na wysokości dekoltu trzyma uchylone wieczko szkatułki z biżuterią. Tło ciemno-brązowe.

Dziewczynka ze szkatułką

szkoła francuska, szkoła włoska

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Płaskorzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana przedstawiająca grupę kobiet i ekonoma. Centralnie zakomponowana została grupa kobiet, składająca się z 5 osób, idących drogą (droga niepolichromowana). Sylwetki trzech kobiet w całości, dwóch – widoczne tylko głowy. Kobiety z przodu są w sukienkach sięgających za kolana (kobieta z lewej ma w pasie przewiązany  fartuszek), białych chustkach na głowie i zawiązanych pod brodą, półbutach. Kobieta z prawej, w prawej ręce trzyma sierp, w lewek koszyczek. Kobieta w środku – w prawej ręce trzyma sierp. Kobieta  z lewej – sierp trzyma w lewej ręce. 
Z lewej strony płaskorzeźby zakomponowana postać ekonoma., w fioletowej kurtce przespanej pomarańczowym pasem, z przewieszona przez ramię torbą, w żółtawym kapeluszu z rondem, w brązowych spodniach wpuszczonych w buty z cholewami. Postać przedstawiona z tyłu, głowa z profilu. W prawej ręce, przez łokieć, wysunięty bat. W głębi z prawej strony ekonoma – sylwetki dwóch kobiet en face, z lewej – dwoje dzieci. 
Z prawej strony płaskorzeźby – pole, na którym w głębi widoczne są snopy zboża, z przodu – na polu za ogrodzeniem, postać chłopca w czerwonej szpiczastej czapce, czerwonej bluzie i niebieskich spodniach. W głębi na tle widoczne, z prawej strony,  dworek oraz dalej 3 chaty.

Na pańszczyźnie

Walenciuk, Zygmunt

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/4835/ML - Portret mężczyzny en face. Głowa o zdeformowanym  kształcie - rozbudowana w części czaszki, zwężająca się ku brodzie, o wyrazistych oczach i zdecydowanie wykrojonych ustach o opadających kącikach. Szyja zniekształcona, tworząca rodzaj sfałdowanego, wąskiego postumentu usytuowanego na blacie stołu. Obok karafka, kieliszek i kilka owoców (?).

Portret mężczyzny

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena rodzajowa. W mrocznym wnętrzu kuźni, rozjaśnionym po lewej światłem żaru paleniska-pośrodku-trzej mężczyźni stojący przy kowadle, zajęci kuciem rozżarzonego do czerwoności przedmiotu, trudnego do zidentyfikowania. Dwaj mężczyźni unoszą młoty; są ubrani w białe koszule, brązowe fartuchy i czapki. Po prawej - trzeci mężczyzna, zwrócony tyłem do widza, w czeronym ubraniu, trzymający rozgrzaną sztabę metalu na kowadle. Obok niego gruby filar, przy którym ustawione są różnorodne narzędzia. Za filarem u góry- księżyc w pełni na tle ciemnego nieba. Po lewej stronie obrazu przy otworze pieca stojąca kobieta, trzymająca na ręku niemowlę w chuście. Pomieszczenie z wysokim sklepieniem-krzyżowym/?/, wsparym na grubych filarach (widoczne trzy). Po lewej stronie widoczne duże okno zwieńczone ostrołukiem, z kratownicą. Pośrodku-nad kowadłem-zawieszony na haku długi sznur. Koloryt ciemny-brązowy, ugry, odcienie rude, biel i ciemny błękit.

W kuźni

Lampi, Franciszek Ksawery

1815 — 1852

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Kobiety zajmujące się swoją toaletą

Obraz

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

popiersie - Ujęcie z przodu; Portret młodej kobiety w popiersiu o szczupłych ramionach, długiej smukłej szyi z głową przechyloną lekko i nieznacznie skręconą w kierunku lewego ramienia. Twarz szczupła, owalna z lekko wydłużoną brodą, wydatnym podłużnym, lekko garbatym cienkim nosie, dużych migdałowych, marzycielsko rozwartych oczach, włosy odsłaniające uszy kunsztownie upięte w węzeł z tyłu głowy. Prosto wycięty dekolt lekkiej sukni odsłania kark i szyję, z przodu szpic dekoltu między piersiami wypełnia koronka.

Portret Zofii Jachimeckiej

popiersie

Laszczka, Konstanty

między 1911 — 1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Stefania Zamoyska

Portret

Axentowicz, Teodor

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

akt kobiecy - Ujęcie z przodu; Rzeźba postaci kobiecej z czerwonej terakoty. Kobieta klęczy na lewym kolanie, prawą rękę opiera na lewym udzie, a lewą zasłania pierś. Głowę przechyla w kierunku prawego ramienia. Całość w tonacji pomarańczowo-czerwonawej.

Przykucnięta kobieta; Klęcząca | Kauernde Frau; Kniende

akt kobiecy

Geibel Hermann

1921

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret młodej kobiety w pozie stojącej, do bioder, zwróconej 3/4 w lewo. Prawa ręka sięgająca do lewego ramienia podtrzymuje czerwony szal przewieszony przez plecy, lewa na wysokości brzucha podtrzymuje jego fałdy. Kobieta ubrana w empirową, białą suknię bez rękawów, z odsłoniętymi ramionami, dekoltem i częścią biustu. Na prawym ramieniu ramiączko sukni spięte złotą broszą. Włosy ciemne, zaczesane do góry  w kok z tyłu głowy, z przodu loczki. Oczy ciemne, nos dosyć duży, usta drobne, karnacja różowa. W tle pejzaż w typie parku angielskiego, z drzewami. Obok postaci fragment pnia z zielonymi gałązkami. W głębi widoczne skaliste wzgórze porośnięte krzewami. Niebo zachmurzone, szaro-błękitne.

Portret Pauliny z Żukowskich baronowej Czechowiczowej

Pitschman, Józef

1801 — 1825

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/61/ML - Portret młodej kobiety w ujęciu do wysokości piersi, tułów 3/4 w prawo, twarz en face. Wąskie oczy o prostych brwiach, usta o delikatnie uniesionych w uśmiechu kącikach. Włosy z przedziałkiem, zaczesane gładko, na tył głowy zsunięta chustka. Ubrana w kwiecisty kaftan. Przez ramiona przewieszona lniana chusta, w której na plecach bańki z mlekiem. Węzeł chusty związany na piersi, przytrzymywany prawą dłonią. W tle pejzaż z rozłożystą wierzbą w prawej części kompozycji.

Mleczarka

Stachiewicz, Piotr

Muzeum Narodowe w Lublinie

Studium portretowe głowy młodej dziewczyny, zwróconej 3/4 w prawo. Twarz o regularnych rysach: ostro zarysowany podbródek drobne usta, prosty nos, duże, ciemne oczy pod czrnymi brwiami. Ciemne włosy gładko zaczesane do tyłu, zakrywające 2/3 ucha,  z przedziałkiem pośrodku glowy. Ubrana w czarną suknię, której fragment wykończenia w postaci czarnej koronki i białej, przeźroczystej tkaniny widoczny przy szyi. Tło jednolite, jasnobrązowe.

Portret młodej dziewczyny

Grottger, Artur

1864

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej. Postać w ujęciu do bioder, zwrócona w lewo, z twarzą skierowaną na patrzącego. Portretowana prawą rękę unosi dotykając kokardy na dekolcie, prezentując dwa pierścienie i bransoletę z sześciu sznurów pereł, w lewej, opuszczonej, ozdobionej podobną bransoletą, trzyma wachlarz. Ubrana jest w niebieską suknię z głębokim kwadratowym dekoltem. Suknia obszyta jest z przodu biało-popielatymi koronkami i ozdobiona na dekolcie koronkową kokardą i różą. Rękawy sukni zdobią również suto nawarstwiające się koronki oraz koronkowe kokardy. Na szyi cztery rzędy perłowego naszyjnika, opadającego dwoma rzędami pereł aż do róży przy dekolcie. Na głowie bogaty koronkowy czepiec, kornet,zbobiony kwiatami i biżuterią, w uszach kolczyki. Twarz szczupła, pociągła, włosy zaczesane gładko do góry. Brwi wyraźnie zarysowane, nos prosty, usta drobne, zaciśnięte w lekkim uśmiechu.  Tło ciemne, neutralne, z herbem Pomian (Cieńskich) w prawym górnym rogu.

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej

nieznany

1760 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

Dwie półfigury kobiece na ciemnym neutralnym tle. Na pierwszym planie stoi frontalnie młoda kobieta w białym głęboko wydekoltowanym negliżu, z narzuconą na lewe ramię czerwoną tkaniną (szal?). Twarz owalna, duże ciemne oczy, pełne czerwone usta jasna karnacja z rumieńcami na policzkach, włosy długie barwy popielatej (peruka lub upudrowane, zgodnie z modą) w lokach opadajacych na lewe ramięj, nad lewym uchem wpięty bukiecik wielobarwnych, drobnych kwiatów (białę, czerwone i błękitne). Spogląda na widza, w lewej dłoni trzyma kartkę z zapisem nutowym, prawą unosi lekko przed siebie. Za nią po lewej wyłania się postać starej kobiety w jasnobrązowej chuście na głowie, która prawą ręką wskazuje nuty, w lewej trzyma gryf wioli.

Lekcja śpiewu

Silvestre, Louis de

1740 — 1748

Muzeum Narodowe w Lublinie

dzban na wino komunijne - Ujęcie ze skosu z prawej; Cylindryczny dzban o korpusie lekko zwężającym się ku dołowi, wsparty na wysklepionej stopie i nakryty spłaszczoną pokrywą na zawiasie.. Wylew trójkątny, faliście wycięty, częściowo przesłonięty. Esowato wygięte ucho. Korpus dzbana zdobi grawerowana i złocona dekoracja. Na boku w wieńcu z liści laurowych medalion portretowy w którym ukazana jest młoda kobieta o włosach gładko zaczesanych nad czołem i ujętych w koczek, z drobnymi loczkami przy twarzy, w odsłaniającej ramiona sukni z bufiastymi rękawami, na jej szyi okrągły medalion i naszyjnik z pereł. Zgodnie z podpisami portret przedstawia Elisabeth Brüsewitz. Wylew w otoczeniu płomieni, poniżej anioł trzymający wieniec laurowy z inskrypcją fundacyjną.

Dzban na wino komunijne

Tesmer, Gotffried

1677

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Leżąca

Leżąca

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

bez tytułu - ujęcie z przodu; Lightbox w układzie poziomym z nocnym przedstawieniem łąki. Na pierwszym planie, na prawo od osi postać stojącej na wprost widza, młodej, zakapturzonej kobiety, przed nią głowa byka. Kobieta trzyma byka za rogi. Jest ubrana w turkusowo-czarną bluzę. W tle, po lewej stronie, ciemnieje ściana lasu, niebo bezchmurne, rozjaśnione punktowo światłem gwiazd. Skrzynia lightboxu wykonana z drewna pomalowanego na szaro, od frontu wzmocniona metalowym kątownikiem pomalowanym na kolor grafitowy.

Bez tytułu

Królikowski, Konrad

2011

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico, Portret młodej kobiety ukazanej do ramion. Twarz skierowana w stronę widza. Ciemne oczy patrzą w prawo. Kobieta ma długą szyję i owalną twarz o delikatnych rysach. Jej wąskie usta nieznacznie się uśmiechają. Faliste włosy z przedziałkiem pośrodku głowy sięgają policzków. Brwi i włosy zostały narysowane czarną kredką. We włosach dodatkowo pojawia się rudawy połysk. Portretowana kobieta ma na sobie bluzkę lub sukienkę z okrągłym dekoltem.

Portret Ireny z Silbermintzów Kramsztykowej

rysunek

Kramsztyk, Roman

ca 1926

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Portret Marii Pareńskiej. Na neutralnym tle kartonu popiersie młodej kobiety usytuowane po prawej stronie kompozycji. Ukazana profilem w lewo, głowa lekko pochylona na bok. Twarz o łagodnych, regularnych rysach. Oczy niebieskie o ciężkich, opadających powiekach, regularne łuki brwiowe, pełne, jasnoczerwone usta. Włosy ciemne, podkreślone pasmami czerni, zaczesane do tyłu i ściągnięte nad karkiem szeroką kokardą. Twarz modelowana delikatnymi, roztartymi plamami szarości na tle rozbielonej żółcieni. Kształt wydobyty subtelną, miękką linią konturu. Ubrana w szarą suknię, pokrytą prześwitami błękitu, pokrytą czarnymi geometrycznymi i roślinnymi wzorami.

Portret Marii Pareńskiej

Wyspiański, Stanisław

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1667/ML - Popiersie starej kobiety, 3/4 w lewo. Twarz o melancholijnym wyrazie z wyostrzonymi wiekiem rysami. Duże, głęboko osadzone oczy, długi, wydatny nos, pełne wydobyte bruzdami policzki. Zapadnięte, wąskie, zaciśnięte usta. U nasady nosa i wokół ust głębokie zmarszczki. Siwe           włosy gładko ściągnięte do tylu, z prawej luźny, długi kosmyk. Ubrana w białą bluzkę z                  kołnierzykiem. Przedstawienie operuje szerokimi, roztartymi plamami w odcieniach szarości.      Miękki modelunek światłocieniowy wydobywa rysy twarzy. Prawa strona zacieniona, lewa, partia włosów i ubrania częściowo wtopione w białe tło.
Sygn. p.d.: Jan GOTARD 1936r

Portret Janklowej

Gotard, Jan

1936

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 173 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd